Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zipje71

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:20

Ja dan kan je dus niks meer geloven. Denk toch niet dat Bit het verzint? en als dat zo zou zijn zou Jiska dat dan goed vinden? En waarom zou Jiska daar over liegen? Vind de complottheorie wel erg ver gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:22

Tja, waarom zou ze er niet over liegen is misschien een betere vraag?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:23

Misschien, misschien ook niet. Zoals jij het zegt maak je er wel een beetje een CIA verhaal van ;) .

Laat ik het dan zo zeggen, dat het altijd subjectief is, dat ze in die interviews altijd die dingen zeggen die ze wel graag terug zien in de pers en andere dingen, waar ze iets minder trots op zijn, maar even niet melden. Heel menselijk hoor, dat doen we allemaal...

En tuurlijk zegt Jiska dattie bij haar ook al zo draafde, anders is het net of het aan haar lag, dat zij niet kon rijden ofzo. Moet je vooral zeggen als je ooit nog eens paarden van een ander te rijden wilt krijgen: "ja, nou, je kan ze beter naar Edward brengen, want ik kan het eigenlijk niet"...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:24

pharagirlke schreef:
Eh dat kan ook natuurlijk :') Of het KWPN heeft zich gewoon vergist :') We zien allemaal wat er terecht is gekomen van "wij willen bruikbare paarden voor iedereen" :') Dus ze zullen vast ook wel toevallig een Hackney door het programma heen hebben kunnen draaien O:)

KWPN richting Tuigpaard heeft vijf ggk hackneyhengsten (kunnen ondertussen meer of minder zijn). Dit ivm inteelt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:26

zipje71 schreef:
Om nog even terug te komen op het feit dat men vond dat Totilas bij Jiska van den Akker normaler liep, hierbij een stukje uit het intervieuw met haar uit de Bit
"Hij draafde heel gewoon hoor, echt niet dat je dacht:moet je nou eens kijken. Maar als ik hem dan een beetje doorsloot en ik gaf wat extra been, dan zag ik ineens een hoef voor mijn neus verschijnen. Dus gaf ik nogmaals been, kwamen er twee hoeven. Al snel hield hij het een hele lange zijde vol. het werd zijn tweede natuur om zo te draven"

Dus helemaal geen trucs en zeker niet door Edward!

Het is dus Jiska's schuld _O-

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:26

Ja schijnbaar vinden sommige het leuk om hele complotten te bedenken, alleen maar om hun gelijk te krijgen.
Ik blijf bij mijn al meerdere malen gegeven standpunt, als het er niet in zit, kan je het er niet uitrijden!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:27

_San87_ schreef:
zipje71 schreef:
Om nog even terug te komen op het feit dat men vond dat Totilas bij Jiska van den Akker normaler liep, hierbij een stukje uit het intervieuw met haar uit de Bit
"Hij draafde heel gewoon hoor, echt niet dat je dacht:moet je nou eens kijken. Maar als ik hem dan een beetje doorsloot en ik gaf wat extra been, dan zag ik ineens een hoef voor mijn neus verschijnen. Dus gaf ik nogmaals been, kwamen er twee hoeven. Al snel hield hij het een hele lange zijde vol. het werd zijn tweede natuur om zo te draven"

Dus helemaal geen trucs en zeker niet door Edward!

Het is dus Jiska's schuld _O-

Nee, het paard kan gewoon zo lopen, punt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:29

Dan moet je je afvragen waarom een blijkbaar kundige amazone dit loopje niet afgeleerd heeft.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:30

pharagirlke schreef:
Tja, waarom zou ze er niet over liegen is misschien een betere vraag?

"Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?" O:)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:32

_San87_ schreef:
Dan moet je je afvragen waarom een blijkbaar kundige amazone dit loopje niet afgeleerd heeft.

Waarom in vredesnaam?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:32

zipje71 schreef:
Nee, het paard kan gewoon zo lopen, punt

Goed, dus niemands verdienste. Niks meer of minder Jiska of Edward's verdienste. Technisch kan dat paard het, dus klaar.

Alleen TS start haar topic met foto's waarbij hij onder Jiska vrij ontspannen en normaal loopt en onder Edward ineens met een opgekropte nek en in een soort Spaanse pas draaft.

Dus Jiska zei dat ie het al wel kon, maar deed het niet en Edward doet het wel. Deed Jiska het dan niet om het paard te sparen, omdat ze het niet mooi vond of wat?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:33

zipje71 schreef:
_San87_ schreef:

Waarom in vredesnaam?

Volgensmij heb ik mijn standpunt in dit topic al meer dan duidelijk gemaakt ;)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:34

Blijkbaar niet want nu vraag je je af waarom Jiska Totilas zijn loopje niet heeft afgeleerd.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:35

Dat blijft ook de discussie, loopt ie omdat ie zo KAN lopen of loopt ie zo omdat ie zo gedresseerd is om te lopen.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:36

Waarom zou je iets afleren, wat blijkbaar het ideaalbeeld is voor elke jury??
Uiteindelijk draait het in de sport alleen om wat de jury wil zien. Niet meer en niet minder.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:37

nou schaar mij dan maar in het kamp dat hij het KAN.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:37

webster543 schreef:
Waarom zou je iets afleren, wat blijkbaar het ideaalbeeld is voor elke jury??
Uiteindelijk draait het in de sport alleen om wat de jury wil zien. Niet meer en niet minder.

Nou, niet mee eens, denk dat het er meer om draait wat het publiek wil zien, die betalen uiteindelijk het hele circus.
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 05-10-09 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:38

zipje71 schreef:
Blijkbaar niet want nu vraag je je af waarom Jiska Totilas zijn loopje niet heeft afgeleerd.

Ik vraag me dat af, omdat het een lelijk en spastisch loopje is en ik me niet kan voorstellen dat iedere zelfrespecterende amazone of ruiter dit in zijn/haar paard wil zien. Maar dat is mijn mening.

Webster543: Dat is lekker makkelijk... Als de jury het paard met de kin op de borst en met de achterhand in Tokio wil zien lopen, moeten we het dan maar doen?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:38

zipje71 schreef:

Ja en als "men" het dan te extreem vind, kan hem dat dus ook weer afgeleerd worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:39

zipje71 schreef:

Dat hij het kan, betekent niet dat het goed is voor het dier. Mijn paard kan ook met de kin op de borst lopen, dit laat ik echter niet toe, want het is slecht voor dr.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:39

het wordt hier een echt welles nietes spelletje 8)7

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:42

@ _San87_, ik denk dat het spijtig genoeg wel zo is. Ik zeg er duidelijk bij SPIJTIG GENOEG!!
Ik denk dat in de sport alleen de redenering "als het plaatje maar klopt, telt". Kan je daar niet mee leven, dan moet je maar in het bos gaan wandelen.
Ik speel hiermee advocaat van de duivel, zelf zal ik streven naar een proef die voor mij wel goed aanvoelt. Wat de jury er van denkt, so what!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:44

unlimited1 schreef:
het wordt hier een echt welles nietes spelletje 8)7

Met af en toe een onliner ertussen die enorm veel toevoegd....

Er zou weinig te discusseren overblijven als iedereen het met elkaar eens zou zijn. Dan zouden er op Bokt ook gelijk een stuk minder gepost worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:47

webster543 schreef:
@ _San87_, ik denk dat het spijtig genoeg wel zo is. Ik zeg er duidelijk bij SPIJTIG GENOEG!!
Ik denk dat in de sport alleen de redenering "als het plaatje maar klopt, telt". Kan je daar niet mee leven, dan moet je maar in het bos gaan wandelen.
Ik speel hiermee advocaat van de duivel, zelf zal ik streven naar een proef die voor mij wel goed aanvoelt. Wat de jury er van denkt, so what!

Dat ben ik met je eens. Maar wat als het plaatje niet klopt, maar in de sport hoog beloond word? En dan doel ik niet perse op Totilas alleen, maar op alle GP paarden waar de achterhand in Tokio is, de nek niet het hoogste punt is, de rug niet gebruikt word en waarbij de stang helemaal horizontaal staat (ervanuitgaande dat iedereen de stangketting zo heeft dat de stang 45 graden vormt), maar wel hoge ogen gooien.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:57

Ik herinner mij de proef van hickstead (denk ik) van Totilas. Zijn halt en afgroeten was niet goed, Totilas dook met zijn neus tegen zijn borst tot Edward weer zijn teugels vast had en het hoogste punt weer herstelde. Toch gaven sommige jury's hem een 10 hiervoor.
Het is voornamelijk wat ze willen zien. Soms ook wat de toeschouwers willen. Ze hebben een idool die de dressuur weer in de kijker brengt, dus zijn foutjes worden niet zo zwaar afgestraft als het zou moeten.
Vb. Anky kreeg vroeger geregeld een 6 of 7 op haar halt, zonder dat het paard stilstond.
Isabel Werth die zwaar verzet krijgt op de OS en toch hoge scores haalt.