Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
horseyfries schreef:U interpreteert wat zij schrijven als contrastelling, maar dat staat er niet.
Zoals iemand hier eerder schreef: als je op de linkerhand bent en je zou contrastelling moeten vragen voor schouderbinnenwaarts, dan zou dat inherent betekenen dat je de stelling verandert en dus rechterstelling zou vragen. Dat is niet zo en daarmee is het dus geen contrastelling.
FaberSmid schreef:Maar Horseyfries er staat toch geschreven buiging en richting, geen hand dat maakt u er van. Met vertalen ontstaan de fouten.
Contrastelling is stelling naar de tegenovergestelde richting van de richting van beweging. Dat kan los zijn van de hand waar de ruiter op rijdt, omdat je niet altijd op een rijplaats rijdt en daarbij kan het ook op de rijplaats. Jip en janneketaal maakt het niet makkelijker. Voor de ruiters is het om te leren een ezelsbruggetje met de tegengestelde richting van de hand, maar die zal ook moeten leren dat het niet altijd met de hand te maken heeft maar de richting van beweging.
FaberSmid schreef:Zoals u schrijft gebogen dus geen hand. De schrijver heeft het over buiging en richting, u over de hand. Op welke hand rijdt u met een buitenrit?
x_Quinta_x schreef:Nou ik vind schouderbinnenwaarts helemaal niet zo moeilijk eigenlijk. In de les ben ik nu bezig met drafappuyementen en die vind ik veel moeilijker.
Geef je wel de juiste hulpen in het schouderbinnenwaarts (buitenteugel binnenbeen?)
dan ben ik al heel tevreden. De meeste paarden doen het gewoon braaf zoals ik het vraag FaberSmid schreef:Wat is dit nu weer voor een reactie, traint u nooit buiten? Het is een serieuze vraag? Op welke hand rijdt u als u buiten traint? Ik blijf on topic, u wil van onderwerp veranderen, als u de vraag niet kan beantwoorden schrijf dat dan eerlijk. Ik had het niet over bosritten, dat maakt u er van. Buiten rijden hoeft niet altijd in een bos te zijn? Ik schrijf over serieus buiten trainen en dan niet op een rijplaats.
horseyfries schreef:FaberSmid schreef:Zoals u schrijft gebogen dus geen hand. De schrijver heeft het over buiging en richting, u over de hand. Op welke hand rijdt u met een buitenrit?
Fabersmid, het gaat hier over schouderbinnenwaarts. Naar welke zijde is het paard gebogen in schouderbinnenwaarts links? En naar waar is de stelling in dat geval?
horseyfries schreef:FaberSmid schreef:Wat is dit nu weer voor een reactie, traint u nooit buiten? Het is een serieuze vraag? Op welke hand rijdt u als u buiten traint? Ik blijf on topic, u wil van onderwerp veranderen, als u de vraag niet kan beantwoorden schrijf dat dan eerlijk. Ik had het niet over bosritten, dat maakt u er van. Buiten rijden hoeft niet altijd in een bos te zijn? Ik schrijf over serieus buiten trainen en dan niet op een rijplaats.
Als er iemand niet meer ontopic is en geen antwoord meer kan geven bent u het wel FS, in uw hele antwoord staat helemaal niets wat met het topic schouderbinnenwaarts te maken heeft en het is dus werkelijk lachwekkend dat u zegt dat ik van onderwerp wil veranderen, als u dat zelf doet. Wilt u nu weer ontopic verder gaan over schouderbinnenwaarts en het buiten rijden, bosrijden, en andere aanverwante dingen buiten beschouwing laten omdat ze werkelijk niets met het onderwerp te maken hebben?
horseyfries schreef:On topic FS, of kunt u geen antwoord verzinnen wat niet zou toegeven dat contrastelling een onjuiste vertaling is van het Duits omdat dat als vakterm iets anders betekent, maar dat stelling tegengesteld aan de richting van bewegen in dit geval de juiste vertaling zou zijn?
FaberSmid schreef:Leest u nog maar eens alles goed, wie weet snapt u het dan wel en kan u het dan wel begrijpen. Dus u kan buiten geen sbw trainen?
horseyfries schreef:FS, u heeft hiermee een einde gemaakt aan een leuke inhoudelijke discussie door dit soort antwoorden te geven. Jammer, heel jammer.
clarence schreef:Mijn idee:
Stelling: het hoofd (en misschien de nek)van het paard is naar links of rechts gesteld.
Buiging: het hele lichaam is naar links of naar rechts gebogen.
In schouderbinnenwaarts links: paard is links gesteld en gebogen.
In schouderbinnenwaarts rechts: paard is rechts gesteld en gebogen.
Men kan beide schouderbinnenwaartsen op beide handen uitvoeren.
Wat richting ermee te maken heeft, weet ik ook niet. Misschien kan dhr. Fabersmid dat verduidelijken.
Verder denk ik dat dhr. Fabersmid van mening is dat hij door vragen te stellen mensen aan het denken zet. Het probleem is echter dat, door zijn gebrek aan kennis van de Nederlandse taal (waar hij zich telkens op beroept), zijn vragen niet altijd even duidelijk zijn. Sterker nog, ze zijn vaker onduidelijk dan duidelijk. Als dhr. FS dan ook nog weigert antwoord te geven op zijn eigen vragen, dan wordt het natuurlijk erg frustrerend voor de mensen aan wie hij zijn vragen stelt.
Ten slotte moet natuurlijk ook niet vergeten worden dat niemand verplicht is om antwoord te geven op wat voor vraag dan ook. Helemaal niet als er verwacht wordt dat alle antwoorden maar van een kant komen.
Handleiding schreef:In travers beweegt het paard zich in de richting, waarheen het kijkt - is gesteld.
clarence schreef:Als men buiten rijdt, rijdt men niet op een hand. Men heeft het paard links of rechts gesteld, en ja, dan zou je op die hand kunnen rijden, maar naar mijn idee is de term hand toch ondergeschikt aan de stelling, helemaal in het bos. Ook binnen trouwens, want als je op de linkerhand rechterstelling en -buiging hebt, dan word je linkerteugel plotseling toch echt je buitenteugel.