Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dresjoepie schreef:Dat is halsstrekken wat ook heel fijn is.
Maar het is voor je paard wel een hele stap om vanuit dit naar oprichting te komen.
Er zit voor mij dan idd nog een stap tussen
Zoals voorbeeld van babootje
Is de vos niet open in de kaak dan simpelman? Ik vind dat daar nog prima ruimte zit
dresjoepie schreef:Dat is precies wat ik bedoelde simpelman Het kantelen van het bekken Het op bollen van de rug (zie voorbeeld zweep) Waardoor het paard idd nog even lang is Maar optisch korter wordt!
@kamy je hebt al goede tips gehad over je zit En het meer contact houden met je paard Je zou van mij nog wel consequenter mogen zijn Die draf overgangen aan het begin van het filmpje zijn niet van jou Paard valt in draf is geen echte overgang Ik zou dan ook veel meer bewuste overgangen tempo wisselingen gaan rijden Dat elke pas voelt alsof die van jou is Zo krijg je meer controle en gevoel over je paard Je rijdt er nu een beetje achteraan
Goed dat je jezelf en je paard wilt verbeteren en je je hier ook bewust van bent Consequent je overgangen en tempowisselingen rijden Waar dat hoofd is is even niet zo belangrijk Probeer je paard beter aan de hulpen te krijgen Dan wordt het rijden zoveel makkelijker voor je
dresjoepie schreef:Ik zie die onderhals juist bij het plaatje van de schimmel! De vos heeft idd nog iets onderhals maar imo traint ze drm juist op het aanspannen van de bovenlijn ( correct me if im wrong )
Zijn het allemaal weleens dat het plaatje van de bruine heel fijn is
ChocooPrins schreef:Als ik mijn kin op mijn borst leg voel ik mijn rugspieren strechen...![]()
![]()
Kan ik mijn achterbenen nog naar voor brengen wanneer mijn kin op mijn borts ligt ook ja...
Kan ik mijn rugspieren strechen op een andere manier. Ja.
Is dat fijner. Ook ja.
Simpelman schreef:ChocooPrins schreef:Als ik mijn kin op mijn borst leg voel ik mijn rugspieren strechen...![]()
![]()
Kan ik mijn achterbenen nog naar voor brengen wanneer mijn kin op mijn borts ligt ook ja...
Kan ik mijn rugspieren strechen op een andere manier. Ja.
Is dat fijner. Ook ja.
trek je kin eens tegen je borst en voel wat er door je lichaam heen gebeurt.
Wanneer je dit proces in jezelf kent dan ben je in staat het ook in een paard terug te vinden.
_Lorette_ schreef:Babootje mocht mijn foto's gebruiken. Het grappige is wel dat ik ook de ruiter ben op het plaatje van de bruine
ChocooPrins schreef:Ik begrijp het wel hoor Simpelman.
Ik maak gewoon een objectieve observatie van hoe het voelt als IK mijn kin om mijn borst leg.