Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anne_Sproet schreef:Wat bedoel je met een rechte hals en heb je een voorbeeld van hoe het dan wel moet?
Simpelman schreef:Voorwaarts is het accelereren IN DE PAS, niet sneller gaan dat is weglopen/ontwijken van het accelereren.
Anne_Sproet schreef:, niet dat ik hem niet genoeg begrens eigenlijk..
Babootje schreef:Simpelman schreef:Voorwaarts is het accelereren IN DE PAS, niet sneller gaan dat is weglopen/ontwijken van het accelereren.
Ik vind de pony van Anne actief genoeg, maar hij moet wel met meer impuls lopen. Het achterbeen moet actiever, de pony meer "aan het been" zodat het in het lijf gaat loslaten. Daarvoor moet er begrenzing zijn aan de voorkant.
Dat is ook het stukje dat ik bij Kamy vermoedt, mogelijk wel met meer contactteugel en aanleuning maar nog geen nageeflijkheid. Maar dan zou zij ook een filmpje moeten plaatsen.
FCSA schreef:Ik denk idd dat je met verbetering van houding & zit een heel grote stap kunt maken, Kamy
Verder heb ik het idee dat je paard in draf een beetje over z'n tempo loopt?
Leuk dier verder! Hoe oud is hij/zij?
Kamy schreef:Hoop dat dit werkt?
Was de 1e les van hollistisch trainer. Eerste deel filmpje is galop, tweede stuk draf.
Schiet me maar af op mijn rommelige armen, baal er zelf ook van. Deze trainer zegt (hoe logisch maar nu wordt er aandacht op gelegd) ook dat mijn onbalans ook een oorzaak is.
[ Video ]