Yamcha schreef:Maar dat is ook gemeen, randie hoor
Dat is dierenmishandeling.
Je moet hem beter even in de hoek zetten en streng toespreken
Zet m inderdaad liever in de hoek en geef m een tik op zn reet dan tussen zn oren...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Yamcha schreef:Maar dat is ook gemeen, randie hoor
Dat is dierenmishandeling.
Je moet hem beter even in de hoek zetten en streng toespreken
,
randie schreef:Staat er, mep je paard elke dag flink op zijn harsens dan?
ok. ok I give up...Ik denk niet dat we door gaan dringen tot mensen...

randie schreef:heb ik geprobeerd, maar hij paste niet in de hoek! The nauthystep bleef hij ook al niet opzitten,
En als ik hem sla, dan slaat hij gewoon terug. Want we zijn gelijkwaardig snappie

Citaat:Dan zou ik zorgen dat hij respect voor je krijgt.. Want het is niet goed dat jullie gelijkwaardig zijn. Jullie kunnen best een team vormen maar jij bent wel de leider! Het zou ook nog tot gevaarlijke situaties kunnen lijden dat hij je als gelijkwaardig beschouwt. Denk dat je het vooral kan verhelpen door kordaat optreden en consequent zijn!
..Kreeg vandaag nog de opmerking dat hij zo goed opgevoed is. WOW gaat jou paard pas eten als jij het zegt..Eh jaa amazing isn't it ! Hij blijft ook staan als ik het zeg, en gaat ook pas weer lopen als ik zeg; kom. Alleen het zitten wil nog niet zo goed lukken, maar we blijven oefenen

randie schreef:Citaat:Dan zou ik zorgen dat hij respect voor je krijgt.. Want het is niet goed dat jullie gelijkwaardig zijn. Jullie kunnen best een team vormen maar jij bent wel de leider! Het zou ook nog tot gevaarlijke situaties kunnen lijden dat hij je als gelijkwaardig beschouwt. Denk dat je het vooral kan verhelpen door kordaat optreden en consequent zijn!
* veegt de tranen van haar wangen * Ik hoop dat je dit niet serieus oppakt he..Kreeg vandaag nog de opmerking dat hij zo goed opgevoed is. WOW gaat jou paard pas eten als jij het zegt..Eh jaa amazing isn't it ! Hij blijft ook staan als ik het zeg, en gaat ook pas weer lopen als ik zeg; kom. Alleen het zitten wil nog niet zo goed lukken, maar we blijven oefenen
, het waren opmerkingen met een knipoog richting de echte, nooit slaande, alleen aaiende paardenvrienden. Die het topic niet doorlezen maar meteen AAAAAAAAH SIELUUGG neer plaatsen 
oeh jij bent slim!maar goed zoals merrieveulen ook al zei. Dit topic kan eeuwen doorgaan. Proberen dan maar
?
Citaat:Het gevaar van een klap tussen de oren is dat je het paard kopschuw kunt maken, en dat wil niemand.
Babico3 schreef:Ja, okeej, maar als je een best vervelend paard hebt en je lost het elke keer op met een mep tussen de oren, dan...
Ik vind het persoonlijk geen goede manier om een paard te corrigeren. Eerder een tik op de hals of billen. Of met je stem. Paarden zijn slim, en als je boos tegen ze praat weten ze ook al dondersgoed dat ze fout zitten. Een klap tussen de oren is wel echt een noodmiddel vind ik.