Slaan tussen de oren, wel of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silfie35

Re: Slaan tussen de oren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:51

Yamcha schreef:
Maar dat is ook gemeen, randie hoor Bloos!

Dat is dierenmishandeling.

Je moet hem beter even in de hoek zetten en streng toespreken Ja

Zet m inderdaad liever in de hoek en geef m een tik op zn reet dan tussen zn oren...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:51

heb ik geprobeerd, maar hij paste niet in de hoek! The nauthystep bleef hij ook al niet opzitten Verdrietig ,
En als ik hem sla, dan slaat hij gewoon terug. Want we zijn gelijkwaardig snappie Vork

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:52

randie schreef:
Staat er, mep je paard elke dag flink op zijn harsens dan Haha!?

ok. ok I give up...Ik denk niet dat we door gaan dringen tot mensen...

Elke dag een paar keer, zie het probleem niet zo. Soms wordt ie een beetje lastig als ik zijn hoofd wil borstelen maar dan sla ik gewoon wat harder zodat ie ff van de wereld is Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:56

*klimt weer op stoel*

Dat ie niet eens op the naughty step bleef zitten... Bloos!

Ik doe altijd aan een vrije opvoeding. Vind dat heel praktisch, dan heb ik nog eens tijd voor bokt.

Ik kijk ze altijd heel verdrietig aan als ze stout zijn, en dan hebben ze spijt. Dan aaien ze met een hoef over mijn rug, en krijg ik nog een nieuw korset ook Ja
Gaat heel goed hier dus Lachen

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:57

randie schreef:
heb ik geprobeerd, maar hij paste niet in de hoek! The nauthystep bleef hij ook al niet opzitten Verdrietig ,
En als ik hem sla, dan slaat hij gewoon terug. Want we zijn gelijkwaardig snappie Vork

Dan zou ik zorgen dat hij respect voor je krijgt.. Want het is niet goed dat jullie gelijkwaardig zijn. Jullie kunnen best een team vormen maar jij bent wel de leider! Het zou ook nog tot gevaarlijke situaties kunnen lijden dat hij je als gelijkwaardig beschouwt. Denk dat je het vooral kan verhelpen door kordaat optreden en consequent zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:59

en hij moet afvallen, dan past ie ook weer in de hoek Ja

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:04

pfff dit topic kan zo nog járen blijven lopen zeg...

idd Yamcha, een paard is net een kind, issie stout dan zet je 'm in de hoek, zo doe je dat.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 22:15

Citaat:
Dan zou ik zorgen dat hij respect voor je krijgt.. Want het is niet goed dat jullie gelijkwaardig zijn. Jullie kunnen best een team vormen maar jij bent wel de leider! Het zou ook nog tot gevaarlijke situaties kunnen lijden dat hij je als gelijkwaardig beschouwt. Denk dat je het vooral kan verhelpen door kordaat optreden en consequent zijn!

* veegt de tranen van haar wangen * Ik hoop dat je dit niet serieus oppakt he Vork ..Kreeg vandaag nog de opmerking dat hij zo goed opgevoed is. WOW gaat jou paard pas eten als jij het zegt..Eh jaa amazing isn't it ! Hij blijft ook staan als ik het zeg, en gaat ook pas weer lopen als ik zeg; kom. Alleen het zitten wil nog niet zo goed lukken, maar we blijven oefenen Vork

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:05

randie schreef:
Citaat:

* veegt de tranen van haar wangen * Ik hoop dat je dit niet serieus oppakt he Vork ..Kreeg vandaag nog de opmerking dat hij zo goed opgevoed is. WOW gaat jou paard pas eten als jij het zegt..Eh jaa amazing isn't it ! Hij blijft ook staan als ik het zeg, en gaat ook pas weer lopen als ik zeg; kom. Alleen het zitten wil nog niet zo goed lukken, maar we blijven oefenen Vork

Oooooooo.... Wist niet of je het nou sarcastisch bedoelde of niet dus ik dacht ik ga er maar serieus op in..... Af en toe Huilen Huilen Huilen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:29

Geweldig, beetje cynisme is heel gezond! Haha!
Wij hebben trouwens een roundpen, hebben jullie andere suggesties?.. De hoeken worden zo lastig..

Met een lineaal over de tenen meppen is natuurlijk ook nog een optie. Knipoog

Zal het even laten bezinken.. Bloos

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 11:23

lang leve het sarcasme he Haha! , het waren opmerkingen met een knipoog richting de echte, nooit slaande, alleen aaiende paardenvrienden. Die het topic niet doorlezen maar meteen AAAAAAAAH SIELUUGG neer plaatsen Vork

@ detour..Nee hoor werkt niet, mijn lineaal heeft het begeven Koe

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:13

Maar je hebt ook van die metalen linealen, misschien is dat een beter idee... Duivel Knipoog

Kun je meteen als zweetmes gebruiken! Cool

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:14

Pling oeh jij bent slim!maar goed zoals merrieveulen ook al zei. Dit topic kan eeuwen doorgaan. Proberen dan maar Haha!?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:16

Ja, ljikt me goed idee, aangezien we onze paarden niet meteen kopschuw willen maken zouden er nog veel suggesties van pas kunnen komen! Knipoog

De mattenklopper is ook een klassies strafmiddel uit grootmoederstijd. Heb je meteen de achterhand mooi ontstoft. De vraag is alleen of het dier dan wel stil wil blijven staan... Clown
Laatst bijgewerkt door detour op 17-05-08 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:22

Het gevaar van een klap tussen de oren is dat je het paard kopschuw kunt maken, en dat wil niemand. Persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee om een paard een corrigerende tik te geven. Ik rijd meestal wel gewoon met zweep, behalve op hele snelle paarden. Soms heeft het paard het gewoon nodig. Liever een tik dan dat paard zijn eigen wil steeds verder gaat doordrijven omdat de ruiter niet optreedt...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:26

Citaat:
Het gevaar van een klap tussen de oren is dat je het paard kopschuw kunt maken, en dat wil niemand.

Als je dit dagelijks doet...JA, Doe je dit in een noodsituatie NEE. Paard weet dan verekkes goed waarom hij die lel krijgt Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:52

Ja, okeej, maar als je een best vervelend paard hebt en je lost het elke keer op met een mep tussen de oren, dan...
Ik vind het persoonlijk geen goede manier om een paard te corrigeren. Eerder een tik op de hals of billen. Of met je stem. Paarden zijn slim, en als je boos tegen ze praat weten ze ook al dondersgoed dat ze fout zitten. Een klap tussen de oren is wel echt een noodmiddel vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 12:54

Wat trouwens bij mij altijd wel werkt (op stal dan) is gewoon alleen even je hand op houden en iets van aah!.. zeggen... Dan houden ze meestal ook wel op...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:08

Babico3 schreef:
Ja, okeej, maar als je een best vervelend paard hebt en je lost het elke keer op met een mep tussen de oren, dan...
Ik vind het persoonlijk geen goede manier om een paard te corrigeren. Eerder een tik op de hals of billen. Of met je stem. Paarden zijn slim, en als je boos tegen ze praat weten ze ook al dondersgoed dat ze fout zitten. Een klap tussen de oren is wel echt een noodmiddel vind ik.

Als hij hem krijgen moet, dan krijgt hij hem waar ik dan ook maar raak kan slaan.
Mag ik vragen wat jouw achtergrond qua paarden is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:19

Hoe bedoel je precies?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:23

ik denk het zelfde als ik......... als ik lijfelijk straf, dan is dat waar ik het dier ook raken kan........ maakt mij niet uit Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:25

Doe je een opleiding, heb je veel ervaring?
Er is in dit topic door zeer ervaren en deskundige paardenmensen gereageerd, wellicht is dat eens interessant om te lezen.

Ik ga absoluut geen plek uitzoeken, ik haal uit en klaar. En als ik 15 keer achter elkaar uit moet halen so be it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:26

okeeej.. heb je enig idee hoe dierenmishandel-achtig dat klinkt wat jij net zei? DAN RAAK IK HEM WAAR IK HEM MAAR KAN RAKEN! EN HET MAAKT ME NIET UIT! doe ff normaal, sorry maar ik vind dat echt niet normaal...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:28

lief, ik pak er zelfs een eind hout bij als het moet Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:29

ik heb veel ervaring vind ik, ik rijd al bijna 7 jaar paard en heb best soms met lastige paarden te maken gehad, maar nooit is het nodig geweest om een paard af te tuigen... en ik zou toch maar wel een plek uitzoeken, straks sla je hem op zijn hoofd of oog, of op zijn been, en het lijkt me in geen enkele situatie nodig om een paard 15 keer achterelkaar te slaan...