Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
QQQQ schreef:Jij noemt de tegenstand stug, omdat jij een andere mening hebt. Ik noem de weerleggingen onvoldoende, omdat ik een andere mening heb.
Zo werkt dat ME.
Aimee schreef:Pfff, als je je niet aangesproken voelt, hoef je niet te reageren hoor.Nee, ik noem de tegenstand stug omdat ze blijven hameren op tegenargumenten die allang weerlegt zijn. Ze hoeven niet in te stemmen met die argumenten, maar ze mogen wel accepteren dat het voor LDR-ruiters argumenten zijn om dat trainingssysteem te gebruiken.
Het heeft weinig tot niets te maken met mijn andere mening, ik heb immers niets tegen klasiek. Ik heb alleen wat tegen die mensen die niet kunnen accepteren dat er ruiters zijn die "anders" willen en/of kunnen trainen.
ME ben ik trouwens alleen voor insiders in een bepaald topic, jij hebt mij gewoon bij mijn volle naam te noemen.
QQQQ schreef:Nee Horseyfries, jij gaf zelf aan dat die akelige momenten in LDR waren omdat die hengsten onder controle moesten worden gehouden. Blijkbaar was men niet in staat om dit op andere wijze voor elkaar te krijgen. Dan kan je er mooi van maken dat het je een fijnere controle over de motoriek geeft, maar dat is dan een leuk verhaaltje om het in jouw hoofd goed te praten.
Er zijn genoeg andere ruiters die met hengsten op concours verschijnen zonder minutenlang hun paarden in dit soort houdingen "onder controle" te houden/krijgen.
En dan beweert men dat het pas bij de hoogste treden van de opleiding hoort, dat LDR. Waarom gebruikt men het dan vooral op die jonge hengsten die op concours onder controle moeten worden gehouden?
Het gymnastiseerdeel is een leuk bedacht verhaal, maar zou je net zo hard kunnen toepassen voor bijv. slofgebruik. Toch wordt dit laatste niet op concour getolereerd.
Jij als LDR expert weet blijkbaar ook niet hoe LDR werkt, want overbrengen kan je het iig niet. Ook zijn er LDR mensen (hier op bokt) die zeggen dat LDR voor Friezen, vanwege o.m. hun bouw absoluut niet past. Dat zijn dan mensen die net als jij beweren praktijk ervaring met LDR te hebben en precies te weten waar het om draait. Toch frappant dat er zoveel onduidelijkheid is over waar en wanneer LDR toe te passen.
Rij jij nou maar gewoon - dat ziet er prima uit, wat wil je nog meer?
QQQQ schreef:Aimee schreef:Pfff, als je je niet aangesproken voelt, hoef je niet te reageren hoor.Nee, ik noem de tegenstand stug omdat ze blijven hameren op tegenargumenten die allang weerlegt zijn. Ze hoeven niet in te stemmen met die argumenten, maar ze mogen wel accepteren dat het voor LDR-ruiters argumenten zijn om dat trainingssysteem te gebruiken.
Het heeft weinig tot niets te maken met mijn andere mening, ik heb immers niets tegen klasiek. Ik heb alleen wat tegen die mensen die niet kunnen accepteren dat er ruiters zijn die "anders" willen en/of kunnen trainen.
ME ben ik trouwens alleen voor insiders in een bepaald topic, jij hebt mij gewoon bij mijn volle naam te noemen.
Jij zegt niets anders dan ik: In JOUW ogen zijn tegenargumenten weerlegd, in MIJN ogen zijn voor-argumenten weerlegd. Ik weet best dat er genoeg mensen zijn die anders willen/kunnen trainen - heb d'r echter een hekel aan als mensen van alles gaan verzinnen om zaken recht te praten die krom zijn; zoals van een methode voor extra controle gaan roepen dat dat enkel is om het paard meer te gymnasticeren.
NIEMAND heeft mij nog kunnen overtuigen van enig voordeel van LDR voor het paard.
horseyfries schreef:En waar heb jij gelezen dat ik achterover aan de teugels hangen LDR noem?Je leest veel maar blijkbaar is goed lezen niet één van je sterke punten. Hoe vaak heb ik nu al wel niet gezegd dat dat achterover hangen aan de teugels NIETS MET LDR te maken heeft?
horseyfries schreef:Dat geldt volgens jouw voor die foto's, en ook voor die filmpjes van minutenlang, en van het inrijden dat ik heb gezien en van die verschillende clinics die ik heb bekeken? Ik heb het niet enkel over die enkele momenten waar men er echt aan loopt te hangen, ik heb het over de hele tijd dat die paarden in de diepste LDR stand worden gereden. Dat is iets dat jij blijkbaar niet wilt zien. Ook jouw vriendin Tineke heb ik zo met Luxaflex zien rijden (op een clinic, dus met haar uitleg): Vele minuten achter elkaar, en volgens haar was dat nog niet eens het maximale, zoals Anky dat doet. IK vond het al erg zat.Je haalt alles nu door elkaar, ik heb je nu al ongeveer tien keer uitgelegd dat die foto's die ZEGGEN dat DAT LDR is foto's zijn van noodingrepen die niets met LDR op dat moment te maken hebben, maar alles met het terugkrijgen van een hengst die niet wil luisteren.
horseyfries schreef:Dat was niet zo heel lang geleden hier op bokt, ik meen dat 't Jippie was, maar ben daar niet helemaal zeker van. Volgens diegene was door de bouw van een Fries deze ongeschikt voor LDR.Noem mij eens die LDR mensen die zeggen dat LDR voor een Fries niet werkt? Tineke Bartels gebruikt het ook voor haar Fries en dat gaat prima, ze heeft het in een interview met de Hoefslag nog gezegd. Misschien dat de mensen die dat zeiden niet de praktijkervaring met LDR missen maar wel de praktijkervaring met Friezen??
QQQQ schreef:Aimee schreef:Pfff, als je je niet aangesproken voelt, hoef je niet te reageren hoor.Nee, ik noem de tegenstand stug omdat ze blijven hameren op tegenargumenten die allang weerlegt zijn. Ze hoeven niet in te stemmen met die argumenten, maar ze mogen wel accepteren dat het voor LDR-ruiters argumenten zijn om dat trainingssysteem te gebruiken.
Jij zegt niets anders dan ik: In JOUW ogen zijn tegenargumenten weerlegd, in MIJN ogen zijn voor-argumenten weerlegd. Ik weet best dat er genoeg mensen zijn die anders willen/kunnen trainen - heb d'r echter een hekel aan als mensen van alles gaan verzinnen om zaken recht te praten die krom zijn; zoals van een methode voor extra controle gaan roepen dat dat enkel is om het paard meer te gymnasticeren.
NIEMAND heeft mij nog kunnen overtuigen van enig voordeel van LDR voor het paard.
Karl66 schreef:Nou leg je MIJ woorden in de mond beste Karl... Ik zei namelijk:Q, ik denk dat niemand zelfs maar de illusie heeft jou te kunnen overtuigen. Maar dat verandert niks aan het feit dat jij selectief leest en mensen woorden in de mond legt die ze niet gezegd hebben.
Nog los van het feit dat het weer heerlijk insinuerend is om tussendoor op te merken dat voorstanders minder kritisch zijn dan jij.
Dat is heel wat anders dan op te merken dat voorstanders minder kritisch zijn. De argumenten die ik heb gezien, hebben mij niet overtuigd, anderen misschien wel. Denk niet dat alle voorstanders persé voorstanders zijn geworden op basis van de argumenten (net zomin ik tegenstander ben geworden op basis van die argumenten).Citaat:Best als jij het uitstekende argumenten vind, maar dan ben jij misschien wat minder kritisch dan ik
ART_UMA schreef:Het is een heel stuk om te lezen tot hier toe en ik heb dan ook maar wat overgeslagen.
De voorstanders van LDR kunnen misschien wel precies vertellen wat het doel is en wat er goed aan is, maar.... de geplaatste foto's roepen emoties op en dan is er helemaal geen plaats voor redeneren. Leken zijn dan op de hand van tegenstanders van LDR, want het "edele dier" zit in de underdog positie. Voor je het weet zit greenpeace of zo iets met kettingen om in de stal.
Zelfs LDR voorstanders geven toe dat de foto's beelden laten zien die ze zelf ook niet prettig vinden en het belangrijkste argument dat ik gelezen heb is dat het moment opnamen zijn en dat het uit z'n verband is gerukt. Dat is natuurlijk een beetje zwak. Het lijkt een beetje neer te komen op: "het doel heiligt de middelen".
De nederlandse dressuur top moet denk ik wat meer van de goede kanten van LDR laten zien want anders is de publieke opinie (met name in het verliezende buitenland) straks over de streep. Het is in alle landen BIG business en dat is motiverend genoeg om negatieve publiciteit te blijven opwerpen, om zodoende meer kansen te krijgen.
Voor je het weet is het regelement aangepast en mag je op het inrijterrein alleen nog maar "met het neusje eruit" rijden, de publieke opinie is waar het straks op neerkomt.
Karl66 schreef:Art Uma, als je bij het losrijterrein gaat staan om met dezelfde intentie foto's te maken van klassieke ruiters om die dan op een website te zetten om het klassieke rijden af te kraken, dan heb je na een weekendje concours ook voldoende beeldmateriaal bij elkaar.
russel schreef:En zo gaat het hele topic nog lekker egopoetsend en denigrerend door.
Karl66 schreef:Gevonden, op zich denk ik dat we (als traditionele ruiters) best wat kunnen leren van de "circus" manier van trainen van een paard en vraagtekens zetten is altijd goed ter verbetering. Ik moet wel oppassen dat ik alleen al door de presentatie geen kromme tenen krijg, waarom moet iets alternatiefs er gelijk uit zien alsof er een "act" wordt opgevoerd.Ga voor de gein eens op de site van Nezorov kijken, die is tegen paardesport in het algemeen en heeft dan ook een flinke verzameling bijzonder negatieve foto's tijdens paardrijwedstrijden gemaakt. Als dat je focus is, dan vind je ze echt wel.
Karl66 schreef:De "meute" / "canille" / "gepeupel" (zo hete dat vroegah) is blind dom en zoekt een slachtoffer. Correcte uitleg is goed, maar of dat emoties bedwingt?Ik denk ook dat de gemiddelde leek helemaal geen negatief gevoel over de video's zal hebben, hij zal het wel krijgen vanwege het subjectieve commentaar dat er bij staat. Want een leek zal geloven wat Ulrike erbij schrijft, die ziet namelijk niet dat de ruiter geen kracht op de teugels zet, die ziet niet de ontspannen voorwaarts gerichte oren, die realiseert zich niet dat een paard naar voren kijkt ipv van sielugh te kijken. Dus je moet geen andere video's laten zien, maar er een correcte uitleg bij geven.
Karl66 schreef:Ik heb ze (nog) niet gezien, in dit topic? blz?Wat de foto's betreft, ik meen dat het Mireille was die er een serie van haar LDR getrainde paard neer heeft gezet, maar daar wordt dan blijkbaar overheen gekeken, want niet passend in het plaatje.