Waar ik bang voor ben is dat ze in die lage houding gauw haar evenwicht verliest?
Alvast bedankt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Starbreeze schreef:Het paard wordt niet in de lage houding geforceerd en kan zijn/haar hoofd gewoon omhoog doen. Alleen in een hele hoge hoofdhouding (ligt aan je afstelling natuurlijk) werkt de chambon in door druk achter de oren en op het bit te geven.
Japeloup schreef:Dat stressen op wedstrijd herken ik (helaas). Dat ik dit paard kocht heb ik gelijk gezegd: geen KNHS wedstrijden voor ons. Daarna ontdekte ik de WE! Wat is dat gaaf om te doen! Had bij mijn eerste wedstrijd wel last van stress, maar de sfeer is er zo anders, het is anders denken met en voor je paard. De mensen veel meer met, dan tegen elkaar.
Japeloup schreef:http://www.workingequitationholland.nl/index.html
Hele gave tak van paarden sport. Daar wordt naar paarden gekeken zoals we hier ook doen. Het gaat echt om teamwork tussen jou en je paard.
Starbreeze schreef:Probeer eens helemaal los te laten en geef je paard klopjes op de hals Milkberry
Kijk eens wat er dan gebeurt.
Ik vind trouwens dat de spieren eraan lijken te vliegen bij mijn paard, halsje wordt steeds dikker en op zijn rug wordt hij ook ronder.