Deetjeeuh schreef:Joolien schreef:
Dat mag niet zomaar, alleen als zij dat wilt.
knip
Ik pb je even

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maralyn schreef:Hoop dat je dan weer prettig op de been bent.
Want vallen doet geen zeer....Maar het neerkomen is altijd zo pijnlijk!!
Deetjeeuh schreef:Ik vind dat je netjes rijd en een lekker ding onder je kont hebt!
Inderdaad je tenen iets meer naar binnen doen, en je handen misschien iets hoger doen? Het lijkt nu net alsof je ze op de schoft hebt liggen.
Clairexx schreef:Deetjeeuh schreef:Ik vind dat je netjes rijd en een lekker ding onder je kont hebt!
Inderdaad je tenen iets meer naar binnen doen, en je handen misschien iets hoger doen? Het lijkt nu net alsof je ze op de schoft hebt liggen.
Ik zie het nu ook. Op de ene laatste foto is het niet zo. Dus k kan het wel. Idd goeie tip ga erop letten!
Clairexx schreef:Mag ik even binne komen vallen? Ik heb me in het vorige topic ook gemeld met een oude foto. Nu heb ik. Wat recentere foto's en wil die even met julie delen en weten wat julie er van vinden. Ikzelf vind dat ik mij. Tenen meer naar binne mag draaien en m'n handen wat rechter op houden.
Hier de foto's:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Clairexx schreef:Mag ik even binne komen vallen? Ik heb me in het vorige topic ook gemeld met een oude foto. Nu heb ik. Wat recentere foto's en wil die even met julie delen en weten wat julie er van vinden. Ikzelf vind dat ik mij. Tenen meer naar binne mag draaien en m'n handen wat rechter op houden.
Hier de foto's:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Veulen84 schreef:Clairexx schreef:Mag ik even binne komen vallen? Ik heb me in het vorige topic ook gemeld met een oude foto. Nu heb ik. Wat recentere foto's en wil die even met julie delen en weten wat julie er van vinden. Ikzelf vind dat ik mij. Tenen meer naar binne mag draaien en m'n handen wat rechter op houden.
Hier de foto's
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik zou eigenlijk eerst wel van je willen weten wat je zelf over je paard vind. We hebben het hier over aan de teugel. Wat vind je daarvan? Hoe loopt ie? Wat mag daar nog beter aan? Allemaal volgens jou. Ik(we) kan heel veel vertellen over deze foto's, maar jij eerst
Hier de foto's:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
_Marinke_ schreef:Clairexx schreef:Mag ik even binne komen vallen? Ik heb me in het vorige topic ook gemeld met een oude foto. Nu heb ik. Wat recentere foto's en wil die even met julie delen en weten wat julie er van vinden. Ikzelf vind dat ik mij. Tenen meer naar binne mag draaien en m'n handen wat rechter op houden.
Hier de foto's:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Even een vraag voor de anderen hier in het topic (S_en_Z, Jolien, Babootje...)
Zie ik het hier nou goed dat dit een typisch voorbeeld is van een paard dat te weinig spieren op de achterhand heeft en waarbij de voorhand beter gespierd is??
En zich wat vast houd in de kaak??
Voor de ruiter; Je hebt een erg leuk paard onder je kont!!![]()
Wat je houding betreft; ga trots zitten! Je laat je schouders wat naar voren hangen.. Daarnaast ook je handen wat rechterop en je tenen naar binnen draaien. Ik zie dat je een spoortje om hebt, kan het zijn dat doordat jij met je spoor been wil geven je je benen daardoor draait en je tenen zo naar buiten komen te staan?
Ik vind het verder wel een fijn beeld om te zien, ik zie rust in het plaatje!![]()
Paard zou alleen meer van achteren naar voren gereden mogen worden, zodat die beter en sterker gaat worden en het fijner over de rug gaat lopen. Ik zie nu in de bovenlijn best wat spanning, het lijkt een beetje of het strak word gehouden. Ook zie je een onderbreking in die lijn, je kunt niet echt een fijne lijn doortrekken van de nek tot de staart, zonder gekke 'onderbrekingen' (dat je in die lijn ineens een stuk naar beneden of omhoog moet)
Hier de foto's:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Joolien schreef:Deze pony maakt zich sterk, dit komt doordat hij de rug vasthoud, de hals recht houdt, de kaak vast zet en zo zijn achterhand niet optimaal hoeft te gebruiken. Dat doet ie heel duidelijk op foto 2. Wat ik dan altijd doe is stelling vragen en dan met been ban je hand af rijden. Dat wil zeggen, stelling vragen met je binnenhand naar binnen, met buitenbeen begrenzen en met je binnenbeen buiging vragen maar vooral nageeflijkheid door het binnenachterbeen onder te vragen. Met de buitenhand begrens je maar als je pony sterk wordt druk je met been door. Dan mag je je hand wel iets sluiten maar niet terug gaan werken, je wilt juist dat je pony loslaat. Je kunt stelling en buiging gebruiken om zo makkelijker nageeflijkheid te verkrijgen. Als je hem op die manier er fijn doorheen krijgt kun je weer gaan rechtrichten. Mocht je pony bijv op de linkerhand juist op rechts vasthouden, vraag dan contrastelling om hem zo los te krijgen. Maar los het op met been.