Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
. 

ik zou een paard nooit in de krul trekken
da kan ik net zo goed mijn cap aan de wilgen hangen want dat is geen rijden meer 
erg handig om terug te kijken en te vergelijken met mijn eigen gevoel
maar dan nog heb ik hier sowieso 1 paard staan die niemand opgelost krijgt zonder een hulpmiddel!
jenna schreef:Zo daar ben ik ook weer een keer, na een paar weken verplichte rust door de vorst ben ik nu weer 4 dagen met haar aan het werk aan de longe en ik moet zeggen dat het allemaal lekker gaat, kaptoom ben ik weer mee gestopt, ze kwam alleen maar meer omhoog met haar hoofd dan dat ze zich ging ontspannen. Nu heb ik haar hoofdstel in ,met een dubbel gebroken bitje die heel dun is en dan daaroverheen haar halster en daar longeer ik haar dan op,dus totaal geen druk op het bit en dan gaat ze lekker lopen spelen met het bit in haar mond en dan gaat ze lekker ontspannen lopen met haar hoofd steeds langer achter elkaar naar de grond.Ook ben ik begonnen met wijken voor druk als ik er naast loopt en dat gaat één kant op super goed, maar de andere kant raakt ze een beetje paniekerig, dus dat doe ik rustig aan,laat haar het tempo bepalen.
Volgende stap is trailer deze kant op en die wil ik dan in de rijbak plaatsen en dan rustig aan gaan beginnen met trailer laden. Dit gaat eigenlijk niet meer over de slof, maar om nou een nieuw topic te openen terwijl er al veel antwoorden staan waar ik echt wat aan heb.
Agossie schreef:Ik denk dus juist dat 99 van de 100 hem helemaal verkeerd gebruiken. En die 1% die hem dan dus wèl juist weet te gebruiken, krijgt heel bokt over zich heen omdat heel bokt (inclusief mijzelf) alleen maar "slechte" voorbeelden kent... Dat vind ik jammer voor die 1%...
setteke schreef:Pfoe, wat een aanname weer Agossie.
knetterhard schreef:Maar wat versta jij onder verkeerd gebruik?