Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lesilla schreef:Dat als je dik bent veel excusen voor jezelf verzint, dat zie ik bij mezelf en zeker andere ook (obesitaskliniek)![]()
En dat is gewoon heel onbewust.

Mando schreef:Ja mooi he..maarja het is wel zo...
en goed gebouwde haf en een goed gebouwd vrouwtje... 2 dikbillen door de bak
(moet wel zeggen dat ik 10 kilo zwaarder was ivm mijn schildklierprobleem.)
Maar dan nog....
MaritAriel schreef:lesilla schreef:Dat als je dik bent veel excusen voor jezelf verzint, dat zie ik bij mezelf en zeker andere ook (obesitaskliniek)![]()
ja maar dat wil toch niet zeggen dat andere mogen vertellen wat jou paard wel en niet aan kan . ik vind dat iedereen dat voorzich zelf moet bepalen alleen JIJ kent je paard goed . Ik vind niet dat iemand die het paard niet kent daar over mag oordelen
bedankt voor de uitleg
lesilla schreef:Dat als je dik bent veel excusen voor jezelf verzint, dat zie ik bij mezelf en zeker andere ook (obesitaskliniek)![]()
Citaat:En obese mensen hebben veel wanen.
wanen bedoel ik als dat je dingen anders ziet dan ze zijn. En dat is gewoon veel zo in mijn ervaring. Citaat:Ben ik gedeeltelijk met je eens. Jij kent je paard het beste, maar het is toch ook gewoon een feit (stel dat) mijn paard mijn gewicht niet aan kan? Dan zou een ander dat toch ook heel goed kunnen weten?
lesilla schreef:ooh jeetjewanen bedoel ik als dat je dingen anders ziet dan ze zijn. En dat is gewoon veel zo in mijn ervaring.
Sabine_Duco schreef:xNadia schreef:ik heb juist hele grote respect voor deze mensen. Mensen die wat voller zijn, zijn meestal best onzeker.
Als je dan op je paard durft te gaan zitten en gewoon die wedstrijd rijd dan ben je in mijn ogen echt een held!
Nou wordt 'ie mooi. Ik las laatst ook een interview met een hele dikke man die vertelde dat hij het vervelend vond als hij in een restaurant een stukje taart bestelde. Dat hij niet tegen al die blikken kon die hem duidelijk probeerden te maken: zou je dat nou wel doen? Want een stukje taart eten in het openbaar was juist een overwinning voor hem! Kom nou dat is toch belachelijk.
Sabine_Duco schreef:xNadia schreef:ik heb juist hele grote respect voor deze mensen. Mensen die wat voller zijn, zijn meestal best onzeker.
Als je dan op je paard durft te gaan zitten en gewoon die wedstrijd rijd dan ben je in mijn ogen echt een held!
Nou wordt 'ie mooi. Ik las laatst ook een interview met een hele dikke man die vertelde dat hij het vervelend vond als hij in een restaurant een stukje taart bestelde. Dat hij niet tegen al die blikken kon die hem duidelijk probeerden te maken: zou je dat nou wel doen? Want een stukje taart eten in het openbaar was juist een overwinning voor hem!
Edit: Ik bedoel te zeggen dat het niet opeens goed is dat je op een paard durft te gaan zitten als je dik bent. Aangezien je je paard er gewoon extra mee belast, ben je wat mij betreft zeker geen held als je dit dan ook in het openbaar "durft" te doen.
Sabine_Duco schreef:Lesilla: Ik bedoel te zeggen dat het niet opeens goed is dat je op een paard durft te gaan zitten als je dik bent. Aangezien je je paard er gewoon extra mee belast, ben je wat mij betreft zeker geen held als je dit dan ook in het openbaar "durft" te doen.
De man in kwestie deed zeker geen moeite om af te vallen dus het was niet het geval dat hij drie jaar hard gewerkt had en zichzelf nu eens trakteerde. Maar dat even terzijde.
JLLN_ schreef:Mando schreef:Ja mooi he..maarja het is wel zo...
en goed gebouwde haf en een goed gebouwd vrouwtje... 2 dikbillen door de bak
(moet wel zeggen dat ik 10 kilo zwaarder was ivm mijn schildklierprobleem.)
Maar dan nog....
Heb net even in je profiel gekeken, en ik vind jou eeeecht niet te dik voor je haf hoor! Vind het er goed uit zien
Citaat:Maar ik heb het ook niet over mensen die misschien een paar kilo's extra hebben die er best wel af kunnen, maar dat het niet noodzakelijk is dat die eraf gaan. Maar gewoon mensen die echt te dik zijn en dus hun paard te veel extra belasten. Ben je dan een held als je dan op wedstrijd gaat? Nee toch?
Amanda schreef:N.a.v. Neroo's afvalrace () ben ik eens gaan kijken naar foto's van 2 jaar terug en van nu.
Als ik nu weer zo dik word dan stap ik er zeker niet meer op. Heel confronterend.
Maar toen had ik het niet eens zo in de gaten en praatte ik het ook goed met excuses
Toen kwam je aardig bewust over, vandaar dat ik het me ook nog herinner. Brainless schreef:lesilla schreef:Dat als je dik bent veel excusen voor jezelf verzint, dat zie ik bij mezelf en zeker andere ook (obesitaskliniek)![]()
Maar dat heeft niet speciaal met wanen te maken!
Jij doet overkomen alsof alle mensen met obesitas aan veel wanen lijden.Citaat:En obese mensen hebben veel wanen.
Citaat:Ik zag laatst op concours toch een flink aantal mensen dat duidelijk het paard / de pony hinderde. Bijvoorbeeld een te dikke vrouw op een D-pony die tegen de beweging in zat en ondanks signalen van haar pony gewoon verder ging. En zij was niet de enige hoor, zeker niet.