Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:40

Maar dan moet je altijd je ogen toe houden en de persoon maar in de waan laten. En obese mensen hebben veel wanen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:42

lesilla schreef:
Maar dan moet je altijd je ogen toe houden en de persoon maar in de waan laten. En obese mensen hebben veel wanen.

??? 8)7

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:43

lesilla schreef:

okee wacht kun je die zin even uitleggen, ik snap hem niet :P

Christadk

lesilla schreef:

:') Het word steeds gekker hier!

Jellebie

JastieHorse schreef:
lesilla schreef:

:') Het word steeds gekker hier!

ja maar wat betekent die zin dan , ik snap hem niet :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:44

Dat als je dik bent veel excusen voor jezelf verzint, dat zie ik bij mezelf en zeker andere ook (obesitaskliniek) :)
En dat is gewoon heel onbewust.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:45

lesilla schreef:
Dat als je dik bent veel excusen voor jezelf verzint, dat zie ik bij mezelf en zeker andere ook (obesitaskliniek) :)

ja maar dat wil toch niet zeggen dat andere mogen vertellen wat jou paard wel en niet aan kan . ik vind dat iedereen dat voorzich zelf moet bepalen alleen JIJ kent je paard goed . Ik vind niet dat iemand die het paard niet kent daar over mag oordelen :)

bedankt voor de uitleg :o

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:46

Mando schreef:
Ja mooi he..maarja het is wel zo...

en goed gebouwde haf en een goed gebouwd vrouwtje... 2 dikbillen door de bak _O-
(moet wel zeggen dat ik 10 kilo zwaarder was ivm mijn schildklierprobleem.)
Maar dan nog....

Heb net even in je profiel gekeken, en ik vind jou eeeecht niet te dik voor je haf hoor! Vind het er goed uit zien :j

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:48

MaritAriel schreef:
lesilla schreef:

ja maar dat wil toch niet zeggen dat andere mogen vertellen wat jou paard wel en niet aan kan . ik vind dat iedereen dat voorzich zelf moet bepalen alleen JIJ kent je paard goed . Ik vind niet dat iemand die het paard niet kent daar over mag oordelen :)

bedankt voor de uitleg :o

Ben ik gedeeltelijk met je eens. Jij kent je paard het beste, maar het is toch ook gewoon een feit (stel dat) mijn paard mijn gewicht niet aan kan? Dan zou een ander dat toch ook heel goed kunnen weten?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:48

lesilla schreef:

Maar dat heeft niet speciaal met wanen te maken!

Jij doet overkomen alsof alle mensen met obesitas aan veel wanen lijden.
Citaat:
En obese mensen hebben veel wanen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:49

ooh jeetje :') wanen bedoel ik als dat je dingen anders ziet dan ze zijn. En dat is gewoon veel zo in mijn ervaring.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:51

Citaat:
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Jij kent je paard het beste, maar het is toch ook gewoon een feit (stel dat) mijn paard mijn gewicht niet aan kan? Dan zou een ander dat toch ook heel goed kunnen weten?

dat zou inderdaad kunnen . Maar dan nog vind ik dat iedereen het voorzich zelf moet bepalen . Ik zie ook dingen in de paarden wereld waarvan ik denk van jeetje dat kan echt niet , dan kan ik de eigenaar daar op aanspreken maar wat bereik ik ermee . het is en blijft zijn/haar paard . dat is mijn mening :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:53

lesilla schreef:
ooh jeetje :') wanen bedoel ik als dat je dingen anders ziet dan ze zijn. En dat is gewoon veel zo in mijn ervaring.

Ok, je bedoelt het anders.
Maar heeft iedereen (althans veel mensen) dat niet die wat anders zijn/hebben?

Mensen die bumperkleven zien dat ook niet, alleen dat de ander te langzaam rijdt.
Een andere bestuurder die lang links blijft zitten ziet alleen maar mensen die lopen te drukken en bedenkt ook niet dat hij ook even naar rechts kan zodat de rest erlangs kan.

Iedereen heeft de neiging dingen te zien vanuit zijn eigen referentiekader, en dat kan zeker verschillen met hoe andere mensen dat zien.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:53

Buiten dat ik niet voor anderen bepaal of ze erop mogen klimmen of niet, blijft het feit bestaan dat ernstig overgewicht niet goed voor je paard is. Er wordt vrolijk op mijn woorden gereageerd dat iedereen dat voor zichzelf en het paard moet beslissen en dat staat natuurlijk buiten kijf. Mijn mening blijft daarover wel overeind, het ís niet goed voor je paard. Misschien zijn er nu geen lichamelijke klachten, nee, maar dat betekent niet dat het dus geen kwaad kán. :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:55

Sabine_Duco schreef:
xNadia schreef:
ik heb juist hele grote respect voor deze mensen. Mensen die wat voller zijn, zijn meestal best onzeker.
Als je dan op je paard durft te gaan zitten en gewoon die wedstrijd rijd dan ben je in mijn ogen echt een held!

Nou wordt 'ie mooi. Ik las laatst ook een interview met een hele dikke man die vertelde dat hij het vervelend vond als hij in een restaurant een stukje taart bestelde. Dat hij niet tegen al die blikken kon die hem duidelijk probeerden te maken: zou je dat nou wel doen? Want een stukje taart eten in het openbaar was juist een overwinning voor hem! Kom nou dat is toch belachelijk.

Snap eigenlijk niet wat je daar niet aan kan begrijpen, zelfs als je heel hard dieet dan mag je wel eens zoiets. En als je het dan verdient en je ziet de blikken. Lijkt me vreemd dat je het niet kan voorstellen.
En als je dan weigert krijg je: zou ik ook niet doen als ik jou was. Ofwel ben je nog niet dik geweest ofwel veel geluk gehad in je omgeving.

Nu was ik aan het bedenken zou het ook niet zijn wat het paard gewoon is, heb jarenlang 64 kilo teveel gesleurd dat was teveel mijn lichaam was kapot aan het gaan. Maar die veertig kilo kon ik bv met gemak wel dragen. En nu heb ik moeite met een tien kilo vest

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:57

Sabine_Duco schreef:
xNadia schreef:
ik heb juist hele grote respect voor deze mensen. Mensen die wat voller zijn, zijn meestal best onzeker.
Als je dan op je paard durft te gaan zitten en gewoon die wedstrijd rijd dan ben je in mijn ogen echt een held!

Nou wordt 'ie mooi. Ik las laatst ook een interview met een hele dikke man die vertelde dat hij het vervelend vond als hij in een restaurant een stukje taart bestelde. Dat hij niet tegen al die blikken kon die hem duidelijk probeerden te maken: zou je dat nou wel doen? Want een stukje taart eten in het openbaar was juist een overwinning voor hem!

Edit: Ik bedoel te zeggen dat het niet opeens goed is dat je op een paard durft te gaan zitten als je dik bent. Aangezien je je paard er gewoon extra mee belast, ben je wat mij betreft zeker geen held als je dit dan ook in het openbaar "durft" te doen.

Waarom is dat belachelijk?

Misschien is deze man er juist wel ontzettend mee bezig, heeft ie weken afgezien en is een lekker stukje taart in het restaurant een kleine beloning?

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:58

Zit nog steeds met heel veel verbazing naar sommige reakties te kijken.

Veel wanen? Veel excuses? Er blijft natuurlijk toch die kleine groep die er alles aan doet, maar waar het gewoon niet bij lukt om af te vallen. Maar denk dat deze groep in dit topic toch ook wel de ene naar de andere klap te verwerken krijgt. Natuurlijk zijn er behoorlijk veel mensen met een plaat voor hun koppie, maar die zijn er ook dik of dun. Misschien wat vechten tegen de bierkaai. Maar sommige mensen die wel hun best overal voor doen kunnen door bepaalde reakties in dit topic behoorlijk geraakt worden.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:00

Sabine_Duco schreef:
Lesilla: Ik bedoel te zeggen dat het niet opeens goed is dat je op een paard durft te gaan zitten als je dik bent. Aangezien je je paard er gewoon extra mee belast, ben je wat mij betreft zeker geen held als je dit dan ook in het openbaar "durft" te doen.

De man in kwestie deed zeker geen moeite om af te vallen dus het was niet het geval dat hij drie jaar hard gewerkt had en zichzelf nu eens trakteerde. Maar dat even terzijde.

het hoeft niet mete4en te betekenen dat je te zwaar ben voor je paard . licht aan de bouw van het paard en aan hoeveel overgewicht.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:02

JLLN_ schreef:
Mando schreef:
Ja mooi he..maarja het is wel zo...

en goed gebouwde haf en een goed gebouwd vrouwtje... 2 dikbillen door de bak _O-
(moet wel zeggen dat ik 10 kilo zwaarder was ivm mijn schildklierprobleem.)
Maar dan nog....

Heb net even in je profiel gekeken, en ik vind jou eeeecht niet te dik voor je haf hoor! Vind het er goed uit zien :j

dank je wel... en toch is mijn haf maar 1.44 en ik 1.70 met nu 80 kilo... maar heb er ook opgezeten met 90 kilo hoor.
Tja.. vroeg er ook niet om en dat is wat ik bedoel met meegroeien met je paard... hij heeft er nooit last van gehad.
Hij had meer last van het feit dat ik niet meer normaal kon rijden en zat te verkrampen.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:08

Citaat:
Maar ik heb het ook niet over mensen die misschien een paar kilo's extra hebben die er best wel af kunnen, maar dat het niet noodzakelijk is dat die eraf gaan. Maar gewoon mensen die echt te dik zijn en dus hun paard te veel extra belasten. Ben je dan een held als je dan op wedstrijd gaat? Nee toch?

Al zou je je paard echt belasten dan zou ik inderdaad zeggen dat je geen held bent maar in mijn ogen gebeurt het niet snel dat er iemand op een paard gaat dressuren terwijl het paard dat gewicht niet aankan .

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:16

Amanda schreef:
N.a.v. Neroo's afvalrace ( +:)+ ) ben ik eens gaan kijken naar foto's van 2 jaar terug en van nu.
:o
Als ik nu weer zo dik word dan stap ik er zeker niet meer op. Heel confronterend.
Maar toen had ik het niet eens zo in de gaten en praatte ik het ook goed met excuses :o

Echt? want ik weet nog dat ik foto's zag van jou, minimaal een jaar geleden. En toen had je helemaal een speciaal zadel uitgezocht waar jij goed in pastte, maar die ook goed op je paard pastte. :) Toen kwam je aardig bewust over, vandaar dat ik het me ook nog herinner.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:16

Brainless schreef:
lesilla schreef:

Maar dat heeft niet speciaal met wanen te maken!

Jij doet overkomen alsof alle mensen met obesitas aan veel wanen lijden.
Citaat:
En obese mensen hebben veel wanen.

mensen met een eetstoornis hebben een verkeerd beeld over hun lichaam.
en ze kunnen behoorlijk para worden ;)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:17

Citaat:
Ik zag laatst op concours toch een flink aantal mensen dat duidelijk het paard / de pony hinderde. Bijvoorbeeld een te dikke vrouw op een D-pony die tegen de beweging in zat en ondanks signalen van haar pony gewoon verder ging. En zij was niet de enige hoor, zeker niet.

hmmm dat is helemaal iets waar ik nog nooit van heb gehoord . Inprinciepe laten paarden het juist totaal niet merken als ze ergens last van hebben ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:19

@minikatje
Maar niet elk persoon met overgewicht heeft een eetstoornis.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:20

Nou mensen ik ga even de paarden doen . lees straks wel weer bij . Byebye :wave: