Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Electra63 schreef:Zowiezo:
Goh, je doet mij aan iemand denken, die was ook zo snel heetgebakerd.
Als jij het prettig vindt, mag je best je referenties naar me sturen hoor.Maar ik doe daar verder niets mee, ik onthoud me verder nl. altijd van commentaar. Ik vind het nl. een beetje makkelijk om te roepen, dat het niveau bedroevend is en vooral het afzeiken van IMO topruiters vind ik irritant.
Maar als jij M2 bent met je KWPN-merrie, zoals je zelf geschreven hebt, ben je nog geen topruiter, net zoals 99% van de bokkers. En dat is logisch, de top is maar heel klein. Het is IMO uitzonderlijk als je de top bereikt in welke sport dan ook, dus ook in de paardensport.
Niemand vraagt jou om referenties, maar jij start zelf de discussie dat je een topruiter bent en Grand Prix-oefeningen rijdt.
Ik ben dan wel benieuwd welke paardenopleiding je hebt gedaan?
Electra63 schreef:Zowiezo:
Joh, het gaat erom of je zelf gelooft in wat je doet.
Als dat zo is: succes.
PS Ik weet niet of dat dezelfde opleiding is als in Goes/Dordrecht. De stagiaires die ik daar van gezien heb, daar heb ik helemaal geen hoge pet van op. Maar dat zijn er maar een paar, dus ik kan niet de hele opleiding beoordelen. Ook daar zullen talentvolle en minder talentvolle ruiters deelnemen aan de opleiding.
Ik denk nl. dat er van iedere opleiding wel goede en slechte instructeurs/ruiters vandaan komen, het ligt toch vooral aan talent en inzet/mentaliteit, zoals in ieder beroep/hobby.
knollentuin schreef:tja sieppie ,en dan is het ws weer net wie je aan het werk heb gezien in het springen, als ik zie wat er aan optoming bv allemaal mag in het springen to van de dressuur moet ik eerlijk zijn dat het er in het springen echt niet altijd allemaal vriendelijk en mooi uitziet.
en je maakt mij niet wijs dat er geen springruiter is wel s over de schreef gaat...onderbouw s wat je bedoeld.
en dan waarschuw ik je vast een enkele ervaring bij 2 stallen is voor mij niet waardevast, ik denk dat je van een kouwe kermis thuis komt als je s bij de grote jongens ongezien achter de schermen mee kan gluren,en dan weten de echte grote paardenjongens -en meisjes wel waar ik het over heb..
Liekekeira schreef:@Sieppus , ik vindt ook dat de springsport opzich veel eerlijker is dan de dressuursport qua jureren, een balk is eraf of ligt nog, tijden worden geklokt, daar kan een jury/ruiter niks tegenin brengen, bij de dressuur kan een jury/ruiter een flink meningsverschil hebben, daarbij wordt er ook superveel op a.d. teugel lopen gelet, waardoor de beoefening van de figuren op de achtergrond wordt gehouden met trainen... dat vindt ik heel jammer, als ik een nette combinatie zie die alle figuren heel erg netjes uitwerken, maar de pony niet a.d. teugel loopt, of een "slordige" combinaties die zelfs geen ronde voltes kunnen rijden maar de pony wel a.d. teugel loopt, dat die de meeste punten krijgen...
Sieppus schreef:Namen noem ik niet, dat begrijp je natuurlijk wel. Zo professioneel ben ik wel.![]()
Ik heb op meerdere stallen gewerkt en ik heb een beter gevoel bij de springers dan bij de dressuur. De paarden zitten bij de springers beter in hun vel, de paarden zijn vriendelijker tegen de mens. bij mening dressuursstal kom je de stal niet in zonder dat de oren in de nek gelegd worden of je een kont toe gedraaid krijgt. De training technieken die ik heb gezien bij de dressuur ruiters is vaak schrikbarend, met zwepen over de kogel slaan om ze hoger te laten piaferen. Lekker in de krul trekken, kin op de borst, bloed uit de mond, tong bijna door de helft, wat wil je nog meer horen.
De springers jagen de paarden af en toe schrikbarend over de hindernis, de optoming is niet altijd even vriendelijk, maar echt heel erg lelijke dingen heb ik niet gezien. Een keer een goede tik als ze weigeren misschien. Ik ontken absoluut niet dat het niet gebeurt, ik ben ook niet overal geweest.
Maar dat is mijn oordeel.
Liekekeira schreef:@Sieppus , ik vindt ook dat de springsport opzich veel eerlijker is dan de dressuursport qua jureren, een balk is eraf of ligt nog, tijden worden geklokt, daar kan een jury/ruiter niks tegenin brengen, bij de dressuur kan een jury/ruiter een flink meningsverschil hebben, daarbij wordt er ook superveel op a.d. teugel lopen gelet, waardoor de beoefening van de figuren op de achtergrond wordt gehouden met trainen... dat vindt ik heel jammer, als ik een nette combinatie zie die alle figuren heel erg netjes uitwerken, maar de pony niet a.d. teugel loopt, of een "slordige" combinaties die zelfs geen ronde voltes kunnen rijden maar de pony wel a.d. teugel loopt, dat die de meeste punten krijgen...
Sieppus schreef:Namen noem ik niet, dat begrijp je natuurlijk wel. Zo professioneel ben ik wel.![]()
Ik heb op meerdere stallen gewerkt en ik heb een beter gevoel bij de springers dan bij de dressuur. De paarden zitten bij de springers beter in hun vel, de paarden zijn vriendelijker tegen de mens. bij mening dressuursstal kom je de stal niet in zonder dat de oren in de nek gelegd worden of je een kont toe gedraaid krijgt. De training technieken die ik heb gezien bij de dressuur ruiters is vaak schrikbarend, met zwepen over de kogel slaan om ze hoger te laten piaferen. Lekker in de krul trekken, kin op de borst, bloed uit de mond, tong bijna door de helft, wat wil je nog meer horen.
De springers jagen de paarden af en toe schrikbarend over de hindernis, de optoming is niet altijd even vriendelijk, maar echt heel erg lelijke dingen heb ik niet gezien. Een keer een goede tik als ze weigeren misschien. Ik ontken absoluut niet dat het niet gebeurt, ik ben ook niet overal geweest.
Maar dat is mijn oordeel.
Japeloup schreef:Wil niet vervelend doen, maar we dwalen af. Het gaat er in deze topic volgens mij niet over wat vriendelijker is.
themuisje schreef:wat wil je hiermee bereike arabesk?
je krijgt hiermee alleen maar mensen tegen je...
mischien kun je de vragen die hier aan jouw toe gesteld worden beantwoorden ipv. maar weer klakkeloos wat filmpjes van willekeurige ruiters die stiekem gefilmd en vertraagd zijn neer te zetten?