Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Abacab schreef:Nombrardo, waarom merk jij op dat het allemaal om geld draait? Sommige ruiters kiezen voor sport, andere werken liever bij een baas en rijden voor hun ontspanning. Ik weet zeker dat sportruiters als een Edward minsten zo veel van hun paarden houden als Samantha met haar Fjord [om maar wat te noemen]. En als je meer van geld dan van paarden houdt, dan doe je dat heel anders, bijvoorbeeld door eennieuwe stroming op te richten:
Abacab schreef:Oh sorry Nombrado, ik had het artikel nog niet gelezen, maar inmiddels wel.
Er staat trouwes niet dat het geld belangrijker is dan de paarden maar wel dat de prestatiedruk enorm hoog wordt. Lijkt me logisch dat dat op den duur ten koste van alles gaat.
Het is jammer maar ik kan ook wel begrijpen dat een dergelijk instituut als de Spaanse Rijschool zelf zijn broek moet ophouden. Overal in Europa gaat het minder, dan is het logisch dat een overheid zo'n instituut niet langer blijft financieren. Zou jij er een oplossing voor weten?
Abacab schreef:die discussie over drempels en rotondes ga ik niet met je aan. De keizer van oostenrijk betaalde voorheen alle kosten van de rijschool, maar er is geen Keizer meer.
Dat de Koningin hier wat kan bijdragen vind ik wel een goede, dank alleen niet dat ze dat gaat doen
Ik las dit: Het jaarinkomen van Elisabeth Gürtler bedraagt 8.500,- euro, 14x bruto, wat tot een totaal van 136.000,- euro leidt. Daarmee is haar jaarinkomen lager dan dat van bijvoorbeeld de Oberbereiters.
Dan vind ik het salaris van de Oberbereiters ook wel huge!!!! Dan kan ook best wel naar beneden lijkt me.
spokie79 schreef:Vriendin van mij is vorig jaar nog naar Hinrichs geweest. Ik kan haar wel vragen of ze meer weet.
liberty22 schreef:zou je dat misschien nog iets nader willen toelichten? vanzuijlen?
juist het franse klassiek duits enzo enzo staan inverbinding met elkaar wat te zien is op eens chema zodat je daar nauwelijks over kan spreken.
dhr hinrichs heeft zijn clinics enzo afgezegd omdat ie ziek was en in het ziekenhuis lag , dat is al een een poosje terug maar ik verneem nog steeds niets van hem vandaar mijn vraag over wie nog van hem had gehoord.
vanzuijlen schreef:spokie79 schreef:Vriendin van mij is vorig jaar nog naar Hinrichs geweest. Ik kan haar wel vragen of ze meer weet.
Zal je een link geven van Hinrichs hij is voorzitter van Academische Rijkunst niet van de Klassieke Rijkunst. http://www.ifkr-hannover.de/index%202.htm
Klassische Reiterei is toch wel wat anders dan Klassiek Rijkunst. En Baucher
is in zijn 2e methode pas op de lijst gekomen van de Franse Klassiekers je moet een verschil maken tussen de Reitmeisters en de meesters van de Klassieke Rijkunst.
vanzuijlen schreef:liberty22 schreef:zou je dat misschien nog iets nader willen toelichten? vanzuijlen?
juist het franse klassiek duits enzo enzo staan inverbinding met elkaar wat te zien is op eens chema zodat je daar nauwelijks over kan spreken.
dhr hinrichs heeft zijn clinics enzo afgezegd omdat ie ziek was en in het ziekenhuis lag , dat is al een een poosje terug maar ik verneem nog steeds niets van hem vandaar mijn vraag over wie nog van hem had gehoord.
Gewoon de geschiedenis leren het word allemaal door elkaar geknutseld de meesters zijn gewoon de ontwikkelaars van het rijden en ieder heeft er zijn steentje aan bijgedragen, maar de Franse en de Duitse zijn wel uit elkaar te halen, die opvattingen zijn toch zeer verschillend geweest ten tijde van Baucher en Fillis en Steinbrecht.
Citaat:Wat is dan het verschil tussen "Klassische Reiterei" en "Klassiek Rijkunst"?
En waarom dan een verschil tussen de Reitmeisters en de meesters van de Klassieke Rijkunst? Omdat de tweede niet allemaal duitsers waren en niet alle Reitmeisters tot de meesters van de Klassieke Rijkunst behoren, gok ik?
liberty22 schreef:ja en zo had de leerling van de ene grote rijmeester legerete veel hoger in het vaandel staan en nam afstand van de lugubere praktijken , blijft vaak speculatie en afhankelijk van idd de tijd waarin iets gebeurd desalniettemin is in de barokke periode de rijderij wel aan de gang gebeleven het werd barok doordat het paard als gebruiksvoorwerp naar achter werd geschoven en dus een ding van adel werd dus puur tijdsgebonden is dat allemaal ontstaan net als dat het afhankelijk is hoe iets zich ontwikkelde in welk land.
De denkwijzes en manier van leven is anders dus de interpretatie ook.
dus wel degelijk heeft de barokke periode bijgedragen aan de gehele klassieke rijkunst wat jij en of ik daar van vinden is niet van toepassing.
vanzuijlen schreef:Moll schreef:Zelfs Egon von Neindorff en leerlingen van hem zeggen dat de barocke periode zeker invloed hebben gehad.
Welke leerlingen Moll? Ken jij de levensloop van mijnheer von Neindorff? Wanneer niet stuur je mij een pb en ik kan je hem geven daar staat niets van Barok rijden of invloed daarvan.