Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:32

NHevaVD schreef:
Nou.. kan me herinneren dat ze enkele maanden geschorst was voor onsportief gedrag? Haar rijmethode staat me nu ook niet
zo aan.. ik weet niet, ik heb 't gewoon niet zo met d'r, gek genoeg :+

Dat je niks met 'r hebt ala maar ga niet zo maar iets roepen over iets waar je het fijne niet van weet.

weet trouwens niet of je Isa wel eens hebt zien rijden, ze is een van de weinige (zo niet de enige) die rond de ring haar paard in draf met zijn neusje over de grond rijdt en daar bij lichtrijdt.

Ilzas

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:35

Tsja, al eerder gezegd, over smaak valt niet te twisten. Ik zie persoonlijk Isabel ook wel graag. Zo wie zo stukken liever dan Edward...

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:50

nee dat klopt maar ga niet iets roepen over iets (schorsing Isa)waarvan je het fijne niet van weet

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:53

Ik denk dat we (hier op Bokt) (bijna) niemand het fijne weet van de topsport, en ik denk dat ik het ook niet wil weten. Ik beschouw niet alleen de Penny als propaganda, ook in de Hoefslag en dergelijke vermoed ik dat ze de zaken allemaal iets Pennyachtiger voorstellen dan ze werkelijk zijn.

Heb zelf wel verhalen gehoord van een insider van een springstal "niet zo heul leut allemaal".

Edit: stomme tic van me, praat mijn vierjarige neefje na...

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:03

Ilzas schreef:
Als ze echt aanvoelde dat dat er aan kwam, mag ik aannemen dat ze hem wel had laten behandelen voor de Olympische Spelen. Ik bedoel, je traint er vier (of meer) jaar naar toe, met een uitgekiend trainingsschema, kan me niet voorstellen dat ze dat over het hoofd heeft gezien, laat staan dat ze het "aan zag komen".

Als IW paranormale gaven had gehad en de toekomst zou kunnen voorspellen had ze dat ook wel gedaan denk ik zo.... Maar het probleempje diende zich pas op dat moment aan. Als wij allemaal zouden kunnen voorspellen wanneer ons paard een (inimienie lichte) blessure oploopt dan zouden we ons allemaal een hoop kosten kunnen besparen. Met dat 'ze het aan voelde komen' bedoelde ik dat ze het TIJDENS de proef, enkele momenten voordat het gebeurde, aan voelde komen. Dat zij daar zo goed op anticipeerde maakt dat het 'verzet' beperkt bleef tot dat ene moment en dat ze verder een super proef neer kon zetten. Met zo''n hypergevoelig beest als Satchmo is dat pas een sterk stukje sturen.

Imke Schellekens moest op de OS toch ook afhaken omdat haar paard na de eerste wedstrijddag niet in orde bleek? Die had zich de reis naar Hong Kong ook bespaard als ze dat van te voren had geweten. Je hebt nu eenmaal te maken met levende beesten. Die kunnen zomaar ineens wat hebben. Helaas ook op een moment supreme (dus tijdens de finale proef op de OS)

Maar goed, je mag er van vinden wat je wil, er in zien wat je er in wil zien. Ik zie een amazone die super handig met de spanning van haar paard om weet te gaan, deze weer af weet te laten vloeien. Die gewoon even de pech heeft dat haar paard op dat moment even een scheet dwars zat. Een ander ziet een amazone met een zielig dom paard die ze forceert en dwingt een proef te lopen terwijl het arme dier vanalles onder de leden heeft en zo dom is om naar Hong Kong te gaan met een brak paard alleen maar omdat ze voor haar eigen wil en glorie en voor het geld af wil gaan in een Olympische rijbak. The truth is in the eyes of the beholder....

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:53

Edit: ik op de pc van mijn zus. Eerst even uitloggen en opnieuw beginnen dus...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:01

jasmijn78 schreef:
Maar goed, je mag er van vinden wat je wil, er in zien wat je er in wil zien. Ik zie een amazone die super handig met de spanning van haar paard om weet te gaan, deze weer af weet te laten vloeien. Die gewoon even de pech heeft dat haar paard op dat moment even een scheet dwars zat. Een ander ziet een amazone met een zielig dom paard die ze forceert en dwingt een proef te lopen terwijl het arme dier vanalles onder de leden heeft en zo dom is om naar Hong Kong te gaan met een brak paard alleen maar omdat ze voor haar eigen wil en glorie en voor het geld af wil gaan in een Olympische rijbak. The truth is in the eyes of the beholder....

Dat hoor je mij allemaal niet zeggen, dat vul je zelf in. Als je zelf wat beter geformuleer had
jasmijn78 schreef:
met dat 'ze het aan voelde komen' bedoelde ik dat ze het TIJDENS de proef, enkele momenten voordat het gebeurde, aan voelde komen.
was mijn post niet eens nodig geweest.

De waarheid is altijd wat men ziet en wilt zien, dat geld net zo hard voor mij als voor jou.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:16

Je bent er even niet en het is van een topic over Totilas, via het beschuldigen van Edward van foute training, naar Owaola die natuurlijk ook helemaal verkeerd behandeld wordt door Tim Lips terecht gekomen bij Isabell Werth want het kan niet anders of haar paard ging zo in verzet op de OS omdat ze de schoenen deze keer had thuis gelaten... :D :Y) Who's next??
Jullie laten Anky nu wel heel erg lang met rust hoor, het wordt wel tijd dat ze ook nog eens een beetje negatieve aandacht krijgt.... :P

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:23

En vergeet ook even niet onze Sjef de les te lezen, met zijn hollandse school !!!!!

Dan is de zaak rond !!!

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:30

mickeytje schreef:
Wat ik me eigenlijk wel afvraag, waarom die Satch opeens zo doet?
Zonder echte zichtbare aanleiding?
Opeens staking, en hopa weer leuk verder alsof er niks was.
Waarom dan niet al de hele proef, zodat je echt zag dat hij er geen zin in heeft?
Maar opeens een keer even hopa in de achteruit en dan weer gewoon verder, met wat als aanleiding en wat als doel?

gehoord , gelezen dat het om een gekneld zenuw ging in zijn rug, dat hij daar al eerder last van had gehad

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:32

zipje71 schreef:
NHevaVD schreef:
Nou.. kan me herinneren dat ze enkele maanden geschorst was voor onsportief gedrag? Haar rijmethode staat me nu ook niet
zo aan.. ik weet niet, ik heb 't gewoon niet zo met d'r, gek genoeg :+

Dat je niks met 'r hebt ala maar ga niet zo maar iets roepen over iets waar je het fijne niet van weet.

weet trouwens niet of je Isa wel eens hebt zien rijden, ze is een van de weinige (zo niet de enige) die rond de ring haar paard in draf met zijn neusje over de grond rijdt en daar bij lichtrijdt.
zelf tijden het losrijden in de passage gaat die lichtrijden!!!

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:39

Afbeelding
voortaan rijden we gewoon op hackney's!!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:42

sorry hoor, wat een waardeloze reactie.......

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:53

Grappig, de Hackneys van tegenwoordig zien er ook niet meer uit zoals vroeger.... ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:53

horseyfries schreef:
Grappig, de Hackneys van tegenwoordig zien er ook niet meer uit zoals vroeger.... ;)

Heb je met die loze fokprogramma's he O:)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:56

Zou het daaraan liggen denk je? Of zou de plaatster van de foto nog geen KWPN tuigpaard van een Hackney kunnen onderscheiden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:02

Eh dat kan ook natuurlijk :') Of het KWPN heeft zich gewoon vergist :') We zien allemaal wat er terecht is gekomen van "wij willen bruikbare paarden voor iedereen" :') Dus ze zullen vast ook wel toevallig een Hackney door het programma heen hebben kunnen draaien O:)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:03

Om nog even terug te komen op het feit dat men vond dat Totilas bij Jiska van den Akker normaler liep, hierbij een stukje uit het intervieuw met haar uit de Bit
"Hij draafde heel gewoon hoor, echt niet dat je dacht:moet je nou eens kijken. Maar als ik hem dan een beetje doorsloot en ik gaf wat extra been, dan zag ik ineens een hoef voor mijn neus verschijnen. Dus gaf ik nogmaals been, kwamen er twee hoeven. Al snel hield hij het een hele lange zijde vol. het werd zijn tweede natuur om zo te draven"

Dus helemaal geen trucs en zeker niet door Edward!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:05

als het letterlijk is zoals zij zegt heeft Edward nog een hoop goed gekregen O:)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:09

dit is zoals het in het interview in de Bit staat, letterlijk overgetikt.
Maar leg uit wat je bedoelt PG
Laatst bijgewerkt door zipje71 op 05-10-09 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:10

zipje71 schreef:
Om nog even terug te komen op het feit dat men vond dat Totilas bij Jiska van den Akker normaler liep, hierbij een stukje uit het intervieuw met haar uit de Bit
"Hij draafde heel gewoon hoor, echt niet dat je dacht:moet je nou eens kijken. Maar als ik hem dan een beetje doorsloot en ik gaf wat extra been, dan zag ik ineens een hoef voor mijn neus verschijnen. Dus gaf ik nogmaals been, kwamen er twee hoeven. Al snel hield hij het een hele lange zijde vol. het werd zijn tweede natuur om zo te draven"

Sommige paarden hebben het blijkbaar toch verborgen talenten... (zou zijn mama toch niet stiekem een tuiger ontmoet hebben??? :+ )

Het enigste waar ik mij een beetje zorgen om maak is dit : vroeger behaalde je 70% en had je bijna gewonnen. Nu moet je al 80% halen om bij de eerste te geraken. De kloof tussen de goeien en de sub-top wordt alsmaar groter. Zo dus ook moeilijker te bereiken voor een normale "sterveling" zoals wij. (Adelinde is hierin een uitzondering die de regel bevestigd)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:13

Ik denk dat dat verschil komt door het feit dat paardensport nu veel meer een fulltime ding is en vroeger werd het erbij gedaan. Toen ik op 12-jarige leeftijd op zaterdagochtend op Jumping amsterdam kwam zat er werkelijk nog geen 50 man op de tribune bij de dressuur.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:14

zipje71 schreef:
dit is zoals het in het interview in de Bit staat, letterlijk overgetikt.
Maar leg uit wat je bedoelt PG

Ik was me even aan het voorstellen hoe ik me zou voelen,e n vooral hoe mijn paard me zou voelen, als ze haar hoef voor mijn neus moest krijgen := Stelde het me dus effe te letterlijk voor :D

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:15

zipje71 schreef:

Ja, of, zoals ik al eerder zei: Penny propaganda. Hoeveel interviews ik niet heb gelezen met Anky en artikelen over Anky, dat ze altijd met haar paarden aan het knuffelen was en ze zelf vlocht en dergelijke, ik geloof er geen moer van. Ruiters op dat niveau zijn gewoon topsporters en zakenmensen en geen paardenfluisteraars. Kortom: ook niet alles wat in de Bit staat hoeft per se waar te zijn...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:17

Ilzas schreef:
Ja, of, zoals ik al eerder zei: Penny propaganda. Hoeveel interviews ik niet heb gelezen met Anky en artikelen over Anky, dat ze altijd met haar paarden aan het knuffelen was en ze zelf vlocht en dergelijke, ik geloof er geen moer van. Ruiters op dat niveau zijn gewoon topsporters en zakenmensen en geen paardenfluisteraars. Kortom: ook niet alles wat in de Bit staat hoeft per se waar te zijn...

Wilde al zeggen. Las in De Hoefslag en de Strengen weer verhalen over hoe hij al veulen al buitengewoon kon bewegen volgens zijn fokkers.

Dat beetje doorsluiten is overigens wel mooi omschreven. :+