Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SheeNegro schreef:De eerste 10 minuten, de eerste indruk, de belangrijkste indruk. Daar kan ik wel inkomen.
xxdomiixx schreef:een vlot herstel voor je gewenstIk zat vandaag even naar mijn paard te kijken en het viel me op sinds ik een maand niet meer heb gereden (door opname) hij echt flink heeft ingeleverd in spier (weer een punt kontje) en ook souplesse. Daar baal ik echt van,)
Peetstap schreef:xxdomiixx schreef:een vlot herstel voor je gewenstIk zat vandaag even naar mijn paard te kijken en het viel me op sinds ik een maand niet meer heb gereden (door opname) hij echt flink heeft ingeleverd in spier (weer een punt kontje) en ook souplesse. Daar baal ik echt van,)![]()
Maar had je wellicht niet iemand van stal of tijdelijke verzorger kunnen vragen om met je paardje door te werken ?
Wij hebben hier ook tijdje stil gelegen mbt ohz (niet passend zadel) , maar daarmee hebben we paard niet bepaald vrijaf gegeven.![]()
Je kunt ze freestyle ook stevig aan het werk zetten.
Vindt het zelf ook sneu als ie daardoor fiks teruggaat kwa conditie en bespiering.
Je gaat er sneller af als er weer aan.
Sizzle schreef:Dat is balen zeg, maar ook wel erg snel.
Doorgaans vallen paarden pas na een week of 10 terug in bespiering.
Was hij altijd al moeilijk in de spieren te houden?
Milkberry, misschien rolt hij niet snel genoeg af over de toon? Hopelijk kan de smid helpen.
Ik heb ontzettend fijn gereden vandaag
VWestra schreef:Jenny het lijkt inderdaad wel een ander paard. Wat fijn dat je de vooruitgang bijhoud dmv foto's en hier met ons deelt. Ben benieuwd naar een filmpje volgende week![]()
Hier geen nieuw beeldmateriaal helaas. Wel van de week weer eens gelongeerd. Ik heb de afgelopen weken voornamelijk onder het zadel gereden en kon dit met het logeren wel terugzien. Hij lijkt meer in balans en sterkere stap en draf. Ook lekker meer zakken met de hals in beide gangen, uit zichzelf! De galop doen we nog niet onder het zadel, dus die aan de longe meegepakt. Linksom (zijn " makkelijke" kant springt hij steevast overkruist aan achter. Dit doet hij ook in het weiland. Hij springt dan later ook niet over.
Iemand nog een tip om dit aan de longe te voorkomen of bij het aanspringen mee te helpen??
M.b.t. het overvragen van een aard; daar ben ik zelf wel bang voor. Dat ik het niet zie als het teveel wordt voor hem. Dus probeer de intensiteit van de training goed af te wisselen, af en toe logeren en natuurlijk dagen vrij (wel weidegang) maar de balans daarin blijf ik moeilijk vinden. Ook door het winterweer trouwens....
Qua tijd en progressie; ik heb niet zo heel veel geduld en wil graag vlot resultaat of in ieder geval vooruitgang zien. Dus ik probeer foto's te maken in stand zonder zadel om de bespiering te kunnen volgen. Maar tot heden nog geen grote verschillenDus ik focus me maar op prettig ontspannen rijden met een betere conditie.
Sizzle schreef:Overkruist in vrijheid heeft bijna altijd een lichamelijke oorzaak. Zou daar zeker naar laten kijken.
Xxdomixx, op die leeftijd zal dat inderdaad wel sneller gaan helaas. Waarom kon je eigenlijk niet rijden? Was je ziek?