[AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Re: [AC]Ervaring met Antoine de Bodt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:51

Wij zouden om 14:30 les hebben maar uiteindelijk verzet naar 18:30 ;)
Wel leuk dat je daar staat en altijd kan kijken als hij (of zij) les geven! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:54

jah idd leer ook veel van alleen kijken :)

mariska75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:56

Jolieka schreef:
Mariska75:

Nu lijkt het net of ik geen certificaat heb, maar dat is niet helemaal waar he?

(Dat papiertje heb ik namelijk wel degelijk in mijn bezit. ;) )

Tuurlijk heb jij een certificaat lieve schat!! Sorry ben niet helemaal helder de laatste tijd, heb vakantie nodig en dat ga ik ook doen zeer binnenkort!!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 01:11

Wat is het hier stil!

Bij mij staat het rijden tijdelijk even op een laag pitje. Afgelopen dinsdag gaf ie duidelijke pijnsignalen met stelling en buiging op de rechter volte. De afgelopen dagen alleen gelongeerd en veel vrij bewogen, morgen ga ik er samen met instructie even naar kijken. Hopelijk was het alleen wat spierpijn en is het inmiddels weer over. Anders wordt het een behandeling van de fysio/osteo. Wel een vervelende timing, hij (en ik) zou komende week voor twee weken bij mijn instuctirice in training..

Hoe gaat het verder met jullie en de paarden, rijden en wedstrijden?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:58

Ik heb nu 3 lessen gehad volgens AdB. Mijn vriend heeft gisteren een paar foto's gemaakt. Wilde ik even laten zien/ Mijn paard liep heel erg in haar eigen houdinkje, dus voor ons was het heel belangrijk om te werken aan vwnw en de neus eruit. Ik ben al heel blij met wat ik op deze foto's zie..

http://farm4.static.flickr.com/3573/3372408014_af5f65cf45_o.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3452/3372432004_27abeffa35_o.jpg

Mijn eigen houding is wel wat achteruit gegaan, omdat ik op dit moment zoveel tegelijk moet doen en leren, dat dat er wel eens een beetje bij in schiet :o

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:20

Leuk die foto's! Les jij ook bij Monique?
Je ziet inderdaad heel duidelijk dat ze niet in haar eigen houding loopt, goed begin! Je houding trekt wel weer bij, de eerste paar keer zat ik ook als een zoutzak := Nu gaat het allemaal veel van zelfsprekender en kan ik gewoon weer netjes zitten. Gaat heel snel eigenlijk. Hoewel ik in galop wel meer moeite heb om echt te gaan zitten, ik blijf het liefste staan haha.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:34

Rukaro schreef:
Leuk die foto's! Les jij ook bij Monique?
Je ziet inderdaad heel duidelijk dat ze niet in haar eigen houding loopt, goed begin! Je houding trekt wel weer bij, de eerste paar keer zat ik ook als een zoutzak := Nu gaat het allemaal veel van zelfsprekender en kan ik gewoon weer netjes zitten. Gaat heel snel eigenlijk. Hoewel ik in galop wel meer moeite heb om echt te gaan zitten, ik blijf het liefste staan haha.

Ja, heb ook les van Monique :)

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:41

Leuk! Vandaag ook dus? Ik om half 3, mits paardenbeest ok is natuurlijk.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 10:43

Jups, om 12.45 :)

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:00

Ah, dan ben ik dus na jou! Grappig ;) Succes!

LoesjeVis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:04

Hee wat leuk, komt er op de zaterdagmorgen zomaar een gezellig de Bodt topic voorbij! Hallo allemaal!
Hartstikke leuk om te lezen dan zo veel van jullie (heb me even tot de laatste pagina's met posts beperkt) er veel aan hebben. Zelf heb ik het laatse jaar ook een stuk beter leren rijden, durf nu zelfs alleen het bos in met mijn (veel rustigere) paardje. Ook met dank aan Mariska75 voor de in-bos-rij-training van afgelopen zomer!

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:07

Haha, hoi!! :wave:

Had je zo'n pittig ding? :D Fijn dat het rijden nu zo goed gaat en je vertrouwen een finke boost heeft gehad. Plezier met je paard, das toch het aller belangrijkste!

LoesjeVis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:20

Nou dat valt op zich wel mee, kan alleen met te veel spanning wel in een bommetje veranderen. Verder ooit mee in de sloot gezeten, dus vertrouwen was behoorlijk weg...

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:22

Oei, das inderdaad niet zo'n fijne ervaring. Wel top dat je nu weer lekker naar buiten kan samen!

LoesjeVis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:27

Ja echt super, zeker met dit weer!
Enne begeleid nu zelf een (heel erg) angstige ruiter, ze heeft vorige week voor het eerst een paar pasjes losgedraaft. Zoooooo trots.

Voor de 'Velzen-mensen', ik was er ook! Waarschijnlijk hebben jullie van mij die mooie stempel op je hand gekregen en ik was het die de theorie zo bruut afbrak (kijk toch liever naar paardjes dan naar Antoine...) ;)

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:46

Rukara, hopen dat het niks ernstigs is met je paardje! Liep hij niet kreupel?
Ankem: Mijn houding ging ook heel erg naar achteren, vooral het lichlichtrijden kostte mij erg veel moeite maar ik merk dat mijn houding nu weer steeds beter wordt!
Loesjevis, fijn dat de methode bij jou ook zo goed werkt, en heerlijk dat je nu weer lekker buiten kunt rijden!

Rijden staat bij mij ook op een laag pitje, longeer elke dag maar mijn leenzadel ligt toch niet goed op Naomi dus nu maar wachten tot mijn eigen zadel er is! Wel balen met dit weer!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:13

Leuke foto's Anke, leuk om nog een friesje zo te zien :D
Kan uit ervaring vertellen dat deze methode echt super werkt voor een fries die graag in een eigen houding wil lopen ;)
En weet niet of die van jou dat ook doet, maar achter stuwen ipv dragen en met een lang achterbeen lopen, ineens kan Hilde wél achter meer dragen, buigt mooi in de spronggewrichten en blijft ook steeds makkelijker zo lopen :D

Sweetdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:39

ankem schreef:
Ik heb nu 3 lessen gehad volgens AdB. Mijn vriend heeft gisteren een paar foto's gemaakt. Wilde ik even laten zien/ Mijn paard liep heel erg in haar eigen houdinkje, dus voor ons was het heel belangrijk om te werken aan vwnw en de neus eruit. Ik ben al heel blij met wat ik op deze foto's zie..

http://farm4.static.flickr.com/3573/3372408014_af5f65cf45_o.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3452/3372432004_27abeffa35_o.jpg

Mijn eigen houding is wel wat achteruit gegaan, omdat ik op dit moment zoveel tegelijk moet doen en leren, dat dat er wel eens een beetje bij in schiet :o

Leuke foto's! Dat gaat goedkomen,
mijn houding ging ook erg achteruit. Maar het kwam erop neer, dat mijn houding eerst gewoon verkeerd was(terwijl ik dacht van niet). Soms is achteruitgang een vooruitgang;)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:58

Renske_ schreef:
Leuke foto's Anke, leuk om nog een friesje zo te zien :D
Kan uit ervaring vertellen dat deze methode echt super werkt voor een fries die graag in een eigen houding wil lopen ;)
En weet niet of die van jou dat ook doet, maar achter stuwen ipv dragen en met een lang achterbeen lopen, ineens kan Hilde wél achter meer dragen, buigt mooi in de spronggewrichten en blijft ook steeds makkelijker zo lopen :D

Die van mij is heel lang in die houding gereden. Verder heeft ze een poos een verkeerd aangemeten zadel gehad, waardoor zich zelf nog meer heeft vastgezet. Nu zijn alle voorwaarden goed en zal ze weer moeten leren haar lijf correct te gebruiken. Dat kost tijd. Ze liep inderdaad ook met een lang achterbeen. Op dit moment zijn we eerst heel erg bezig om haar goed voorwaarts neerwaarts te krijgen. Dat de ontspanning er wat meer in komt, want dan is het corrigeren ook een stuk makkelijker.

De les ging in het begin niet zo goed. We moesten noodgedwongen in de buitenbak rijden. Ze is altijd erg gespannen buiten en ziet van alles en dat werkte nu juist even niet mee. Op een gegeven moment liet ze los en hebben we het positief af kunnen sluiten.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:33

@ loesjevis leuk dat je ook langskomt hier in dit topic

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 18:59

Naomi_Star schreef:
Rukara, hopen dat het niks ernstigs is met je paardje! Liep hij niet kreupel?

Nee, niet kreupel hoor! Gelukkig niet zeg. Hij pakt alleen op de rechter volte na drie rondjes in eens de binnenteugel vast en doet zn hoofd naar buiten. Lijkt echt pijn vanuit de rug :\

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:15

In ieder geval hopen dat het gauw over is!!

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:53

@Rukaro: Minder zeg.
Is het miss juist niet beter om dan juist die training te gaan doen? Zij kan zien wat je doet, waar het vastzit en je er misschien doorheen helpen?

@Loesjevis: Wat leuk dat het zo goed gaat!

Hier gaat het even wat minder. Miss is het omdat Marny d'r dracht wat teveel van d'r vraagt.
Of ze heeft "het trucje" door.
Ik heb het probleem dat als je stuurt zij wel naar die kant kijkt maar rechtdoor loopt (contrastelling dus of schouder buiten) terwijl ik dat NIET vraag en ik duidelijk stuur, indraai en soms zelfs wat buitenbeen aanleg maar weinig effect heeft.
Terug sturen en weer insturen heeft absoluut geen effect.
Heeft iemand hier daar ook ervaring mee?
Soms denk ik dat ze mij loopt te klieren want op les doet ze het namelijk niet maar wel thuis (terwijl ze wel voor je werkt).
Maar ben benieuwd of iemand ook zoiets heeft of heeft gehad.
(natuurlijk leg ik dit probleem ook bij mijn aankomende les voor hoor ;))

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:11

Ik zet een paard dat lichamelijk niet in orde is niet in training ;) Daar is mijn instructrice het ook mee eens. Dan gaan paarden zich alleen maar compenseren en dus verkeerd belasten, dat is natuurlijk niet echt bevorderend! Monique (instructrice) heeft er vandaag ook even op gezeten om te voelen wat er 'mis' gaat en het lijkt toch heel duidelijk op pijn. Dat is niet rijtechnisch op te lossen. Als dat wel zo is dan zou het tijdens het rijden minder moeten worden, en het tegenovergestelde gebeurd juist. Hij begint goed maar wordt steeds minder.

Vervelend dat je rijden wat minder gaat! Ik heb er geen ervaring met dit probleem maar misschien heeft ze meer stelling nodig om de bocht door te gaan? Hoelang doet ze dit al? Ik ben er zelf heilig van overtuigd dat paarden niet klieren om je dwars te zitten, het heeft altijd een oorzaak.
Is ze wel eens nagekeken door fysio of osteo? Het lichaam krijgt door deze nieuwe manier van rijden ook veel te verduren, er verandert heel veel m.b.t spiergebruik dus het is niet gek als je paard in eens ergens last van krijgt of gewoon een dipje heeft. Wat zegt je instructie er over?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:38

@Rukaro: Dat snap ik natuurlijk wel! Zo bedoelde ik het ook niet ;)
Maar op sommige punten zet Marny bv haar rug vast en juist door correct rijden en zitten komt ze juist er net even doorheen en kan ze weer ontspannen.
Mocht er idd echt iets mis zijn zal ik dat natuurlijk ook niet doen.
Ook niet als ik er geen goed gevoel bij heb.
En jij kent je paard het allerbest :)

Meer stelling heeft geen nut dan trek ik haar letterlijk om. Je kan haar echt helemaal om laten kijken en nog blijft zij stug rechtdoor lopen.
Ze is al 2 jaar lang bij doktoren en fysio's geweest en ik kreeg altijd complimenten over haar bespiering etc.
Ze zit nu echt onwijs goed in haar vel, ze doet het pas 3 of 4 dagen.
Ik geloof ook niet dat dieren klieren om je dwars te zitten.
Maar Marny is echt een paard dat liever lui dan moe is. Als iets niet hoeft dan doet ze dat niet en dat uit zich vooral bij nieuwe ruiters.
Ze gaat zo traag lopen dat je echt denkt dat er iets aan de hand is en geloof mij dat is er écht niet ;)
Zoals ik al zei deed ze het niet op les en is het na de laatste lessen echt door gaan zetten.
Ze zet nu ook vast op rechts, terwijl ze rechts gebogen is pakt ze de rechter teugel en wil ze er lekker op hangen ;)
Links is ze onwijs soepel (zou bijna zeggen té soepel ;))
Ik zal eens kijken of ik het kan laten filmen, dan kan je het goed zoen :) en kijken wat er in de les uitkomt :)