Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WinBinChes schreef:Waar waar waar ?
MyStar schreef:Wat een super topic. Het is voor mij nu echt duidelijk wat er met de termen 'over de rug' en 'aan de teugel' wordt bedoeld. Ik ben erg benieuwd wat jullie over mijn paardje te vertellen hebben.(en let niet op mijn hoofd a.u.b.
) Volgens mij kun je op de foto's klikken om ze groter te bekijken.
middenstap
aanloop naar middendrafje
Jethafa schreef:Leuk allemaal die foto's. moniquelucky, idd je bekken draaien en dan kom je vanzelf iets rechterop te zitten. Door je houding en de korte nek van je fjord (die er overigens prima uit ziet!) ziet het geheel er misschien wat gespannen uit. Maar volgens mij kun je daar goed aan werken, want iemand die een fjord mooi kan laten lopen vind ik al heel knapik kan dat echt niet
Yamcha schreef:Oké, ga ik ook even over je foto's:
Allereerst: mooi paard, ik geloof echt dat het een fijn rijpaard is.
Maar (ja, daar komt-ie) ik zou heel graag willen dat je hem meer op de achterhand rijdt... ik vind hem op alle foto's erg op de voorhand vallen.
Verder mag je meer lengte in de hals rijden, vooral bij het losrijden zou ik hem graag lang en laag zien. Meer over de rug laten komen doe je vooral door de achterhand echt te activeren en hem op beide zijden goed los te maken. Besteed ook veel aandacht aan het rechtrichten, ook daardoor zal hij steeds makkelijker het binnenachterbeen eronder zetten.
Doordat het achterbeen er dan mooi onder zit, komt hij beter over de rug, en naarmate hij sterker wordt, zal hij zichzelf meer gaan oprichten, en heb jij dus minder gewicht in je handen. Laat hem lopen op een hoogte die voor hem prettig is, hij biedt zelf wel aan wanneer hij hoger kan.
Probeer zoveel mogelijk te doen met je zit, gewicht, en je benen, zodat hij steeds scherper aan de hulpen komt. Veel overgangen rijden, schijnovergangen... overgangen terug en dan weer voorwaarts zijn fijn om hem sterker te maken, en meer op de achterhand te maken....
Flink wat huiswerk dusSucces!
Ik heb de foto's ook bekeken in je andere topic, heb ze hier als een geheel behandeld... commentaar geldt dus voor alle foto's.
Yamcha schreef:Ik vind dat je een schitterend paard hebt... echt!!!
Ik vind het ook geen nare plaatjes om te bekijken.
Maar je bent zelf al heel duidelijk. Gij zult uw paard rechtrichten!!!
Komt ie ook meer tot dragen...
Emeraldo schreef:Yamcha schreef:Oké, ga ik ook even over je foto's:
Allereerst: mooi paard, ik geloof echt dat het een fijn rijpaard is.
Maar (ja, daar komt-ie) ik zou heel graag willen dat je hem meer op de achterhand rijdt... ik vind hem op alle foto's erg op de voorhand vallen.
Verder mag je meer lengte in de hals rijden, vooral bij het losrijden zou ik hem graag lang en laag zien. Meer over de rug laten komen doe je vooral door de achterhand echt te activeren en hem op beide zijden goed los te maken. Besteed ook veel aandacht aan het rechtrichten, ook daardoor zal hij steeds makkelijker het binnenachterbeen eronder zetten.
Doordat het achterbeen er dan mooi onder zit, komt hij beter over de rug, en naarmate hij sterker wordt, zal hij zichzelf meer gaan oprichten, en heb jij dus minder gewicht in je handen. Laat hem lopen op een hoogte die voor hem prettig is, hij biedt zelf wel aan wanneer hij hoger kan.
Probeer zoveel mogelijk te doen met je zit, gewicht, en je benen, zodat hij steeds scherper aan de hulpen komt. Veel overgangen rijden, schijnovergangen... overgangen terug en dan weer voorwaarts zijn fijn om hem sterker te maken, en meer op de achterhand te maken....
Flink wat huiswerk dusSucces!
Ik heb de foto's ook bekeken in je andere topic, heb ze hier als een geheel behandeld... commentaar geldt dus voor alle foto's.
Bedankt voor je uitleg. Klopt inderdaad dat hij wat op de voorhand valt. Hij heeft best moeite met deze bak, dat is natuurlijk geen excuus want een paard moet ten alle tijde op de achterhand lopen. Maar op agterberg bodem is hij makkelijker op de achterhand te krijgen. Ik kan hem ook wat meer oprichten, maar dan wordt het beeld wat gespannen, en dat is niet wat ik wil.
Verder is hij fijn aan de hulpen, en doe ik vrijwel alles op zit. Af en toe moet ik wel harder doorkomen met mijn been, maar over het algemeen kan ik alles doen op zit. En ik weet zeker dat mijn paard recht is, dit controleer ik ook vaak door recht naar de spiegel te rijden, over de hele AC-lijn zie ik in stap, draf en galop (en overgangen) 2 benen en is hij rechtgericht.
Ik zal weer meer schijnovergangen rijden om hem meer op de achterhand te krijgen![]()
Ik zal over een paar weken weer foto's laten maken, hopelijk zien we dan (samen met bokt) verbeteringen!
Yamcha schreef:Had je de oefening gelezen die ik eerder aan Kuiken gaf? Probeer vanuit de draf (galop nog beter, maar dan moet ie wel goed sterk zijn, want dan is het een donders zware oefening) halt te houden, een paar stappen achterwaarts, en onmiddelijk weer actief wegdraven (of galopperen dus).
Dat is een oefening waarbij hij wel op de achterhand móet, anders valt ie op z'n smoel