Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ILOVE_TARA schreef:Ik rijd altijd met cap. Ik ken mijn pony door en door en heb haar helemaal in de hand, maar paarden zijn vluchtdieren. Beter voorkomen dan een hersenletsel (of nog erger), toch?
Lisannos schreef:Ik rijd eigenlijk altijd wel met cap, behalve als ik zonder zadel een beetje ga rijden enzo.
Met zadel kan je blijven hangen in de beugel, zonder zadel kun je er zo van afspringen.
LiekiiY schreef:Ik rijd wel met cap omdat het gewoon veilig is en voor de verzekering als er met name buiten iets gebeurd.
LiekiiY schreef:Ik rijd wel met cap omdat het gewoon veilig is en voor de verzekering als er met name buiten iets gebeurd.
Waratje schreef:LiekiiY schreef:Ik rijd wel met cap omdat het gewoon veilig is en voor de verzekering als er met name buiten iets gebeurd.
Welke verzekering?
__Charlotte schreef:Waratje schreef:Welke verzekering?
Heb er laatst een heel verhaal over gehoort.
Nadat ik een discussie had over het wel en niet cap dragen.
En het verhaal van dat vrouwke was :
Ga even van het ergste uit, je rijd buiten en je krijgt een ongeval waarbij jij + pony + een voorbij komende fietser gewond raken.
Zelf draag je geen cap, en heb je niet veel meer dan een hersenschudding.
Pony is ernstig geblesseerd, hoge kosten voor de operatie die nodig is ed.
De fietser, is ernstig gewond, raakt gehandicap oid.
Het is nu voor de verzekering heel moeilijk te zien wie er nou fout zat.
Maar toch moet er een "zondebok" worden aangesteld, ivm verzekeren.
Het meisje fietste daar, en er is niks waar je op terug kan komen.
De verzekering zal dat als eerste terug komen op dat jij geen cap op had.
Dit heeft dan heel erg weinig met het ongeluk zelf te maken, maar ze hebben dan iets om op terug te komen bij jou.
Stel je bent niet goed verzekerd, kan jij de rest van je leven dat meisje wat van haar fiets viel betalen.
Het is allemaal wel uit gegaan van het ergste geval.
Maar dat is even mijn uitleg bij "de verzekering".