anneliesdj schreef:Poehee schreef:De meeste mensen maken paarden onder de man zadel mak met een paar ervaren paaden er bij!! Dan gaan ze er namelijk niet vandoor.... jeemig wat een mensen heb je joh!!
Dat werkt dus ook niet bij mijn merrie want die intresseert het helemaal niet wat de andere paarden doen, bovendien, niet iedereen heeft een stapel ervaren paarden en ruiters ter beschikking. Jeemig wat een mensen heb je joh!!!
Pletje123 schreef:Ow nee, ze kunnen makkelijk meelopen aan een halster. Maar een jaarling moet, vind ik, gewoon lekker spelen met maatjes en vooral met zich zelf bezig zijn.
Wanneer leer je ze dan meelopen aan een halster als je er pas mee bezig gaat als ze 3 zijn?
Ow ow, nee onze jaarlingen kunnen al aan een halster meelopen. Ook zij moeten naar de hoefsmid en zo nu en dan naar een andere wei

@Draumpje: wij hebben geen weg waar we overheen moeten met de jaarlingen. Uiteraard verweiden wij ze wel om de zoveel tijd

Maar wat ik wel echt ontzettend frappant vind is dat je tegen iedereen zegt dat je moet wachten tot het paard 5,5 is en vervolgens typ je vrolijk dat je zelf ook niet wacht tot 5,5 jaar. Is er hier sprake van een typisch geval van: 'De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet'??