[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:20

DoxLover schreef:
Kom ik weer , van trainingsweek . Dood op maar veel geleerd !
Nou hier is hij dan !

[ Afbeelding ] Ik moet me handen niet zo naar voren steken vind ik zelf maar mooi recht op blijven zitten :)

Helaas vind ik het niet zo'n fijn beeld geven, je pony loopt helemaal op de kop, laat de rug niet los en daardoor zie je duidelijk dat de achterhand helemaal omhoog komt. Vanuit hier mag je pony veeeeel meer zakken en het neusje eruit steken. Dat kun je doen door meer lengte te geven in de teugels en met je been daar naar toe rijden.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:20

LoveUggs schreef:
DoxLover schreef:
Nou hier is hij dan !

[ Afbeelding ] Ik moet me handen niet zo naar voren steken vind ik zelf maar mooi recht op blijven zitten :)

Leuke poown! :j

Maar jeetje meis, heb jij plankjes onder je mouwen zitten? Waar is het knikje in je elleboog?
Je handen mag je meer dragen, je steekt ze nu naar voren, maar vind je bovenlichaam er zo gespannen uitzien, en dat komt puur doordat dat knikje ontbreekt. Je zit netjes rechtop, dat wel, maar word niet te hol in je rug.
Je mag dus meer je handen dragen, optillen die handel. Je paardje duikt nu nog knetter hard de grond in, puur omdat jij dat toe laat in je hand. Denk dat als jij je handen meer gaat dragen, dat het er al netter uitziet. En lekker veel overgangen rijden he, lekker op die achterhand krijgen.
Denk trouwens dat jou beugels wel een gaatje langer mogen.. :j

Haha dankje !

Jaa echt een werk punt van mij -O- Maar zei is jong , ik ben jong . Gewoon oefenen :D Zo lang zijn wij er nog niet bezig mee dus tja tijd zat , ja inderdaad die overgangen moet ik ff gaan rijden ! Ja ze duikt inderdaad ook erg de grond in , maar begint bij begin . Ja geloof dat ik ze nog op springmaat had laten zitten .

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:22

Joolien schreef:
DoxLover schreef:
Nou hier is hij dan !

Helaas vind ik het niet zo'n fijn beeld geven, je pony loopt helemaal op de kop, laat de rug niet los en daardoor zie je duidelijk dat de achterhand helemaal omhoog komt. Vanuit hier mag je pony veeeeel meer zakken en het neusje eruit steken. Dat kun je doen door meer lengte te geven in de teugels en met je been daar naar toe rijden.

Nee fijn beeld inderdaad niet nee , dat weet ik . Maar het is vooral een moment opname denk ik . Er waren ook stukken betere momenten :j Oke en bedankt voor de tips !

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 19:24

Jeetje Fry, wat een verhaal. Vind het dan niet erg snugger van je instructrice dat ze een hond mee neemt dat bijt. :n
Kijk, dat een hond van zich afbijt, als een paard bijvoorbeeld op zn staart staat (noem iets geks) kan ik me voorstellen, maar dat een hond ineens uit het niets gaat bijten, en door blijft gaan, klinkt bij mij niet als een hond die bij paarden kan. Hoe was je paard er aan toe?
Zou je instructrice voortaan maar vragen haar hond thuis te laten. B-)

Anoniem

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:28

Wow Fry! Das heftig! Maar waarom heeft ze haar hond in vredesnaam meegenomen? Bij ons op de manege lopen de honden alleen buiten overdag. Als er dus alleen de vaste hulpen zijn. En ze blijven ook uit de bak. Zodra alle lessen etc beginnen gaan de honden naar binnen. Dus vind het nogal raar dat jou instructrice ze meeneemt..

Ga je er wel mee naar de dokter? Voordat je een infectie of iets oploopt. (Tuurlijk, hoeft niet meteen, maar als je voelt dat het niet goed gaat..)

@Wie was het nou? In iedergeval diegene's reactie op mijn reactie :P
Ik zal inderdaad eens een foto laten maken. Van de zijkant. Nu even opzoeken of ik er nog een heb liggen. Al zullen die wel van een tijdje terug zijn, en ben nu al veel beter geworden.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 19:30

Snackie schreef:
Intressante linkjes Annemieke, ik ga ze vanavond eens bekijken.
Ik kan de filmpjes niet bekijken mobiel LU :( ik kijk vanavond.

Wel heb ik deze alvast voor jullie

[ Afbeelding ]

Ik zie een duidelijke vooruit gang tegenover de vorige foto's die ik van ons zag.
In de eerste proef had ik hem niet lekker voor elkaar, stug naar mijn idee(en dat was ik zelf ook)
Dus tussendoor nog even opgepakt in de losrij ring voor de bak.
Daar kwam dit plaatje uit, Jep, mijn grote fout, voorover zitten, op mn protocol staat ook, bovenlijf terug dat brengt de gangen van je paard ten goede.
Wij zijn beiden achter de loodlijn. Ik vind hem fijn daar, maar volgens mijn juf moet hij een tikkie terug in tempo, zodat hij meer draagt dan vooruit gaat.

En ik moet mn handen veel meer gaan dragen. ik ben er op aan het letten, en met momenten gaat het steeds fijner. Wat vinden jullie er van?
Ik heb nog meer foto's die ik evt kan plaatsen.

Zoals beloofd! *\o/*
Ik vind het er al heel netjes uitzien hoor!
Mooie ruime passen, misschien wat achter de LL, en wat te diep, maar vergeleken met hoe het ging..! +:)+ Je weet (zoals ik de vorige keer zei), dat ik jou foto's lastig te beoordelen vind, dus ik doe mijn best. Snap ook niet waar het vandaan komt :+. Probeer je handen wat meer te dragen. Idd zoals je zegt wat meer achterover gaan zitten. Je paard loopt nu nog te veel op de voorhand, en mag er van achter nog meer onder. Denk dat je dan al weer een heel eind verder bent! :j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 19:30

Deetjeeuh schreef:
Wow Fry! Das heftig! Maar waarom heeft ze haar hond in vredesnaam meegenomen? Bij ons op de manege lopen de honden alleen buiten overdag. Als er dus alleen de vaste hulpen zijn. En ze blijven ook uit de bak. Zodra alle lessen etc beginnen gaan de honden naar binnen. Dus vind het nogal raar dat jou instructrice ze meeneemt..

Ga je er wel mee naar de dokter? Voordat je een infectie of iets oploopt. (Tuurlijk, hoeft niet meteen, maar als je voelt dat het niet goed gaat..)

@Wie was het nou? In iedergeval diegene's reactie op mijn reactie :P
Ik zal inderdaad eens een foto laten maken. Van de zijkant. Nu even opzoeken of ik er nog een heb liggen. Al zullen die wel van een tijdje terug zijn, en ben nu al veel beter geworden.

Dat was ik! :+
Fijn dat je voor een foto gaat kijken. Das toch makkelijker beoordelen..

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:31

Deetjeeuh hond beet mij niet, maar het paard :)
LoveUggs tja, eerst ging het goed maar opeens begon die hond raar te doen, verder geen idee. Het paard zag er nog goed uit en liep ook nog goed :)
Niets ernstigs dus :)

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:35

Nou Fry je bent er goed vanaf gekomen! Ik heb ergere verhalen gehoord bij valpartijen op het asfalt.. -O-
Tipje voor de volgende keer als je merkt dat hij zo druk doet, aan de longe meepakken! En zeker als je de pony niet kent, ik was er zonder longeren niet opgekropen eerlijk gezegd :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:37

LoveUggs, Ohja :+ Doe iniedergeval mijn best :P

@Fry, dat begrijp ik. Maar aangezien je toch een lelijke val hebt gemaakt. Dikke heup etc.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:39

De foto's!

Het rijden ging natuurlijk niet op zijn best, na de val maar ben toch wel trots!
Ja, mijn beugels zijn kort maar anders kom ik niet meer bij haar buikje, heb een beetje te lange benen voor haar :')

Draf
Correct me if I am wrong...

Paard: Ik vind haar netjes lopen, hoofdje niet in de valse knik, neusje mooi tegen de hand. Jammer dat de foto schuin is genomen nu zie je haar been werk niet zo goed, maar mijn instructrice vond dat ze goed haar achterhand gebruikte. Takt lijkt goed. Beentjes mooi parallel (niet helemaal maar vind het wel mooi). Mag nog wel wat actiever, is nu nog een beetje saai om naar te kijken :j
Ruiter: Ik vind hier dat ik netjes recht op zit, hakjes mooi uitgedrukt maar wel korte beugels maar daar is een rede voor. Ik hou mijn handen mooi bij me (heb vaak de neiging om met stok armpjes te gaan rijden)
Afbeelding

Stap

Paard: Niet in de valse knik, maar duikt een beetje weg achter de loodlijn. Achterhand mag er wat meer bij.
Ruiter: Ik hou hier een beetje vast omdat ze net voor de foto een beetje aan het racen en klieren was. Verder het zelfde als bij de draf foto

Afbeelding

En nu...
Jullie!!
Laatst bijgewerkt door Fry op 02-05-13 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:41

Deetjeeuh schreef:
LoveUggs, Ohja :+ Doe iniedergeval mijn best :P

@Fry, dat begrijp ik. Maar aangezien je toch een lelijke val hebt gemaakt. Dikke heup etc.

Oh zo!
Oh dat komt wel goed, het is allemaal wat stijf en mijn spier heeft een klapper gehad. Mijn rijbroek heeft het vuil wel mooi tegen gehouden en heb het al goed schoon gemaakt en een beetje ingevet.
Die zwelling komt denk ik door de klapper, maar alsnog bedankt :j
En als ik last krijg ga ik wel even naar de dokter :j
Laatst bijgewerkt door Fry op 02-05-13 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:41

SheeNegro schreef:
Nou Fry je bent er goed vanaf gekomen! Ik heb ergere verhalen gehoord bij valpartijen op het asfalt.. -O-
Tipje voor de volgende keer als je merkt dat hij zo druk doet, aan de longe meepakken! En zeker als je de pony niet kent, ik was er zonder longeren niet opgekropen eerlijk gezegd :roll:

Haha, wist eerst nog niet of ze heel druk zou zijn. En zonder die hond was het wel allemaal goed gegaan, maar zal er de volgende keer aan denken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:44

@Fry, ik hoop het voor je :D

Verder ben ik het eens met je commentaar dat je zelf al geeft. En ik kan het niet helemaal goed zien, en verbeter me als ik het fout heb, maar ik vind/het lijkt alsof je je tenen heel erg naar buiten uitdrukt naar buiten? Verder kan je misschien nog iets meer je hakken uitdrukken. Maar dat kan ik verder niet beoordelen, ook omdat het net na je val was :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:45

Deetjeeuh schreef:
@Fry, ik hoop het voor je :D

Verder ben ik het eens met je commentaar dat je zelf al geeft. En ik kan het niet helemaal goed zien, en verbeter me als ik het fout heb, maar ik vind/het lijkt alsof je je tenen heel erg naar buiten uitdrukt naar buiten? Verder kan je misschien nog iets meer je hakken uitdrukken. Maar dat kan ik verder niet beoordelen, ook omdat het net na je val was :)

Ik hoop het ook :j
Ja druk soms wel mijn tenen naar buiten := (maar kan ook misschien komen door de korte beugels)
Ik zal het voor de volgende keer meenemen, bedankt :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 19:53

Ik heb trouwens nog wat foto's van gister!
Het ging niet zoals ik had gehoopt, heel lang veel spanning, en wou hij niet ontspannen..
Maar uiteindelijk kwam de ontspanning gelukkig toch!

Afbeelding
Hier ging ik even een stukje voorwaarts draven. (het schakelen!)
Hij maakt zich best lang, maar gebruikt volgens mij wel redelijk de achterhand. Aan de teugel? Nee verre van! _O- Maar dat geeft niet. Ook druk ik mijn hak hier weer zo lekker gek uit, en zit ik erop alsof ik moet poepen. :+ Teugels zijn hier te lang maar waarschijnlijk was ik tegelijkertijd wat aan het uitschuiven met de teugels. (zoals ik al een paar keer zei, wisselen van teugel lengte) Ik doe dit in elke gang namelijk. Loopt hij lekker losjes in draf, ga ik wat uitschuiven, ook in een wat vlottere draf. Galopeerd hij fijn? Ook dan laat ik hem wat uitschuiven.

Afbeelding
Hier een draf momentje waarbij ik ook wat meer lengte gaf. Meneer heeft er nogal een handje van, om dan even een loopje te nemen, en lekker onder me vandaan te rennen. Hier is mijn eigen houding beter, en zijn billen lijken wat gekantelt. (weet niet of het iemand is opgevallen maar Gas heeft van zichzelf HELE dikke/ ronde billen!)

http://oi41.tinypic.com/34y6uk4.jpg
Tsja.. Happy face? En even om te laten zien dat ik mijn teugels ook op maat kan hebben! :+ Dan wel van voor genomen, maar je ziet het wel.

Afbeelding
Galopsfoto; Toch echt een achterhand dat zakt. Been mag er nog wel meer onder maargoed, het is allemaal al moeilijk zat voor hem! Zoals te zien is, is de galop op gas nog altijd lastig voor mij. Billen zijn wat uit het zadel, hak komt omhoog, houding is gewoon bagger. Merk nu wel, dat ik mijn teugels nog korter kan nemen want op deze foto heb ik ze 'op maat'.

Afbeelding
En dan als afsluiter nog even een foto dat hij wel kan ontspannen. Dit is in stap.

Het ziet er niet allemaal zo netjes uit. Ben er ook niet echt tevreden over, maar vind ook dat ik dingen mag laten zien die minder zijn.
De foto's zijn niet allemaal even scherp, en even goed, zo ook mijn fotograaf van gister :+ Denk dat ze trillende handjes had ofzo..

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:57

Ziet er netjes uit hoor!
Ga zo door :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:03

LoveUggs: Op die foto die van voren is genomen zie ik een paard die zich heel sterk maakt in de kaak. Ik zie op de andere foto ook redelijk wat spanning in jouw armen. Probeer hem meer los te werken door met stelling te gaan werken en goed met been los te maken.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 20:12

Dat is idd wat ik probeer. Het is allemaal heel lastig, en de ene keer gaat het beter dan de andere keer.
Ik merk het ook hoor met rijden. Probeer los te laten in mn armen. Ik span de spieren in mn ellebogen aan, en dat merk ik vaak. Dan denk ik, ohja! Los laten!
Klopt helemaal wat je zegt! :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:44

LU,
Gas is echt een leuk paard! hij beweegt volgens mij best fijn!
Ik vind het heel lastig nog meercommentaar toe te voegen dan je zelf hebt gedaan.
het eerste filmpje zoekt hij hem fijn op, op t laatst komt hij er even uit, maar dan zie je ook dat de touwtjes weinig doen.
Hij kan namelijk ook sterren kijken als hij wilt.

tweede filmpje zakt hij heel mooi, in het begin een beetje hangerig, en zoekend, En dan zie je dat zijn tempo wel wat vlot is,en hij achter niet helemaal mee lijkt te komen.
Hij lijkt zelfs wat stijf in zn achterbenen/kort.

Derde filmpje geeft nog het mooiste beeld, als hij eventjes draaft komt hij iets hoger in zn hals/ hangt niet meer zo.
Jullie zijn echt fijn bezig.
Zijn hoofdhouding op de laatste film vind ik het fijnste.
Niet in t begin, dan loopt hij echt laag,maar na een halve minuut ofzo komt hij wat omhoog en dat oogt prettiger.Ik kan mezelf niet verwoorden waarom, ik denk dat hij daardoor zn voorbenen wat verder uit kan gooien.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:46

LoveUggs schreef:
Snackie schreef:
Intressante linkjes Annemieke, ik ga ze vanavond eens bekijken.
Ik kan de filmpjes niet bekijken mobiel LU :( ik kijk vanavond.

Wel heb ik deze alvast voor jullie

[ Afbeelding ]

Ik zie een duidelijke vooruit gang tegenover de vorige foto's die ik van ons zag.
In de eerste proef had ik hem niet lekker voor elkaar, stug naar mijn idee(en dat was ik zelf ook)
Dus tussendoor nog even opgepakt in de losrij ring voor de bak.
Daar kwam dit plaatje uit, Jep, mijn grote fout, voorover zitten, op mn protocol staat ook, bovenlijf terug dat brengt de gangen van je paard ten goede.
Wij zijn beiden achter de loodlijn. Ik vind hem fijn daar, maar volgens mijn juf moet hij een tikkie terug in tempo, zodat hij meer draagt dan vooruit gaat.

En ik moet mn handen veel meer gaan dragen. ik ben er op aan het letten, en met momenten gaat het steeds fijner. Wat vinden jullie er van?
Ik heb nog meer foto's die ik evt kan plaatsen.

Zoals beloofd! *\o/*
Ik vind het er al heel netjes uitzien hoor!
Mooie ruime passen, misschien wat achter de LL, en wat te diep, maar vergeleken met hoe het ging..! +:)+ Je weet (zoals ik de vorige keer zei), dat ik jou foto's lastig te beoordelen vind, dus ik doe mijn best. Snap ook niet waar het vandaan komt :+. Probeer je handen wat meer te dragen. Idd zoals je zegt wat meer achterover gaan zitten. Je paard loopt nu nog te veel op de voorhand, en mag er van achter nog meer onder. Denk dat je dan al weer een heel eind verder bent! :j

Danku! Als hij straks de ll op zoekt, en mijn bovenlijf ook, denk ik dat die passen nog ruimer gaan worden

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:51

Ohh ook nog rijfoto's, hij loopt idd onder je vandaan.
Iemand hier zei, ongeduldige paardjes moeten leren wachtten. Zo ook die van mij ;)
Jou voeten hebben ook hun eigen leventje, meer naar achter leggen, daar zit ook de prikkel voor je paard, achter de singel ben je duidelijker dan op de singel ;)

ik vind hem trouwens een lekkere kont hebben! mooie ronde billen, je haalt het zelf aan, maar het past ook bij m :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:51

Weten jullie een topic/site waar ik even iets anders aan het daglicht kan stellen over een vriendin van me? Of mag dat hier ook? Ik weet namelijk niet goed wat ik ermee aan moet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:55

Deetjeeuh schreef:
Weten jullie een topic/site waar ik even iets anders aan het daglicht kan stellen over een vriendin van me? Of mag dat hier ook? Ik weet namelijk niet goed wat ik ermee aan moet..

Dat mag niet zomaar, alleen als zij dat wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:58

Wordt gepbt :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-05-13 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt