[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:05

Snackie schreef:
Verstandig samantha. Voorkomen.van gezeik.

Alleen fotos plaatsen van eigen paarden. Iets met auteursrecht etc

Ohja..

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:05

Ik zou al lang in bed moeten liggen, maar ben een beetje laat begonnen met broodbakken.
Zucht.
Ik word een beetje melig, geloof ik.
Dat komt vast van al dat meel in het brood.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:06

Sjolvir schreef:
Probleem is dan weer het correct rijden, doorgaans wordt paard dan net zo snel weer vast gereden als hij eruit gehaald is.
Nou had ik natuurlijk wat kort door de bocht post, maar anders discuseert het zo lastig.

Idealiter zouden we ze niet nodig moeten hebben.
Helaas is de wereld niet ideaal.

Doorgaans. Maar is ook wel afhankelijk van hoe graag je je dier WIL verbeteren denk ik dan. Als je niet gedreven bent om goed te doen (bewust-bewust niets willen veranderen omdat je eigenwijs bent bijv.) dan is het idd weggegooid geld.

LoveUggs

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:07

@fry, oke, alleen snap ik het plaatje niet helemaal... Betekend zo'n kruisje dat het been daar niet hoort? :+

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:09

Snackie schreef:
Verstandig samantha. Voorkomen.van gezeik.

Alleen fotos plaatsen van eigen paarden. Iets met auteursrecht etc

Ook dat..

Nah.. ik denk niet dat de eigenaar er op zit te wachten dat we hier het paard zitten te beoordelen/benadelen. Heeft hier immers niet om gevraagd.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:13

@LoveUggs, je foto vertekend wel erg.. de horizon is erg scheef... en voor jou de verkeerde kant op.
Iemand in het topic draaide ze dan recht... maar ik zelf kan dat niet. Heb wel even een rechte streep getrokken.

Afbeelding

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:14

bertie schreef:
R_ali_R schreef:
Klopt bertie na een drukke periode verwachte ik dat het opstappen en
weer weg rijden was. Ooo wat had ik het mis en daardoor ben ik nog
bewuster gaan rijden, en heb ik ook inderdaad een paar stapjes terug gedaan.
Maar dat is niet erg. We gaan alweer met stappen vooruit hahaha.

Waar ik nu vooral mee bezig ben is: waaom ik een hulp geef en wat verwacht ik als ik die hulp geef het werkt
heel verhelderend je gaat bewuster rijden waardoor je ook een blijer paard krijgt en paard die snapt wat je bedoelt
en weet wat hij moet verwachten. Het rijden gaat daar door een stuk fijner en zijn we beiden blij.

Dat is wel grappig, wat je zegt.

Vaak geven ruiters wel een hulp, maar ze zijn zich er niet van bewust dat ze zélf verantwoordelijk voor zijn dat er ook een antwoord moet komen!
Mooi gezegd en fijn dat je je ervan bewust bent!

Ik ben er bewust door geworden door een stalgenoot die western rijd we waren aan het praten over de verschillen
Tussen western en dressuur of juist de overeenkomsten. Het stalgenootje is zich er heel erg van bewust wat haar lichaam doet met haar paard doet zij onbewust haar linker bilspier aanspannen gooit dat paard der een oefening uit die zei ombewust gevraagd heeft. Ik heb zelf op het paard mogen zitten en het is echt een eyeopener geweest.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:19

@Evelijn, ik kan hem morgen wel recht zetten! =D (zit nu op mijn tel) als ik mijn tel scheef houd dan loopt hij alsnog wat achter de loodlijn. Ik weet ook van mijzelf dat in prenciepe mijn hoofd, schouder, voet niet in 1 lijn staan zoals het hoort. Ik ben in elk geval al trots dat hij nu zo loopt hihi. En vanaf hier kunnen we weer gaan verbeteren.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:21

DaisyB94 schreef:
@snackie maar dan nog als het onder taktfouten gerekend wordt... vind ik het nog raar dat winst dan mogelijk is vooral als de oprichting echt ver te zoeken is maar goed ik ben geen jury.
Ik weet precies wat je bedoelt.
Ik probeer altijd met alles wat in mij is dit te ontkennen.
Omdat ik wel blij ben met de juryledenopleiding.
EN de eenduidigheid die het beoogt te geven, bij zo'n gemêleerd gezelschap.
Ik probeer het altijd te ontkennen, en uit te leggen.
Maar je hebt absoluut een punt.
Ik begrijp het jureren van sommige juryleden ook niet altijd.
Ik blijf steeds maar hopen dat het maar enkele juryleden betreft.
Onderling praten juryleden hier wel degelijk over.
Misschien zijn we wel ter voorzichtig naar elkaar.

Toen iemand die ik al jaaaaren ken IEDEREEN in de L een winstpunt had gegeven heb ik alleen maar verbaasd gereageerd. "Ja hoor zei ze, ze reden allemaal goed".
Misschien had ik boos moeten worden, maar ik heb het niet gedaan. Omdat ik een schijterd ben? Of omdat ik geen formele relatie met haar heb?
Als leidinggevende heb ik er geen problemen mee iemand aan te spreken.
Maar als jurylid, onder elkaar .. dat blijkt ineens toch iets anders te liggen. Hmm .. iets om eens over na te denken..

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:23

Sjolvir schreef:
Snackie schreef:
Ik denk dat dat ook aan de graad van africhting/niveau zal liggen

Van wie? :D

Inderdaad! Van wie?

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:26

LoveUggs schreef:
@fry, oke, alleen snap ik het plaatje niet helemaal... Betekend zo'n kruisje dat het been daar niet hoort? :+

Ja dan moet het been in de lucht zijn.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:26

Snackie schreef:
Haha arme fry!

Haha, maar geef jullie gelijk

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:27

bertie schreef:
Ik zou al lang in bed moeten liggen, maar ben een beetje laat begonnen met broodbakken.
Zucht.

Heb je stiekem bier in het brood gedaan !!!!!???

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:27

Tja.. het is toch ook voor jou (en de andere juryleden) een hobby. Dan is professioneel elkaar aanspreken toch lastiger.
Als ik lees wat de KNHS wil zien dan ben ik daar gewoon mee eens. Echter als ik dan soms zie welke combinaties er punten hebben gekregen... geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om toch zo te gaan trainen.
Wat ik trouwens wel lastig vind... ook nav dat je schreef dat jij in de ICT werkte. De KNHS was toch juist opzoek naar jury's die ook meer in de paardensport zelf zitten... dus instructeurs etc.... eigenlijk komt dat de objectiviteit niet ten goede. Want die mensen die hun brood aan de paarden moeten verdienen zullen hoe eerlijk en oprecht ze ook willen zijn toch niet objectief kunnen zijn.
En hoe moeilijk is het als jury om degene die al tig keer regiokampioen is.. die tig paarden uitbrengt.. onder aan de lijst te zetten?

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:28

Ik ga nog even leuk lezen in mijn klassieke dressuur boek en dan ook maar slapen :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:29

@bertie, het lijkt mij dat als een jury lid, iedereen zomaar winstpunten geeft, omdat ' ze allemaal goed reden ', je daar echt wel wat van mag zeggen.. Als ik dat zou hebben geweten met zo'n wedstrijd (niet dat je dat als deelnemer weet) zou ik echt pissig zijn, als ik eerlijk en verdiend een wp te pakken heb, en een ander dat 100x slechter reed ook.... (Al zou ik natuurlijk ook blij zijn als ik mijn proef zou verknallen en toch een wp kreeg xD)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:31

Fry schreef:
Trouwens, wat vinden jullie van deze foto's
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Loopt dat paard nou ook in de valse knik??
Dit spreekt me wel aan :=

Een valse knik is niet alleen die valse knik opwaarts.
Het is wanneer het paard niet vanuit de schoft omhoog wordt gereden.
Ik zie een jong paard, dat nog wat weinig massa heeft. Het mag best wat meer bespiering hebben.
Ik zie wél een paard dat, zo jong als het is, vanuit de schoft omhoog wordt gereden.
Dat er dan nog een knikje is in de nek, daar til ik niet zo zwaar aan - in dit geval.
Vooral dus vanwege die lijn vanuit de schoft.
Oh .. we doet niet aan advertenties, geloof ik. :=

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:35

Fry schreef:
bertie schreef:
Zucht.

Water, verse gist, beetje suiker, beetje olie, beetje zout. En vooral meel (tarwe, rogge, volkoren) en zonnebloemkernen.
Bier? Nee. Hm .. is dat een optie?

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:38

Snackie schreef:
Wat jij aanhaalt bertie . Kan dat dan geen kramptrekker/hanentred zijn?

Ik ken dat verschijnsel we, maar dat was hier niet aan de orde.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:40

bertie schreef:
Fry schreef:

Water, verse gist, beetje suiker, beetje olie, beetje zout. En vooral meel (tarwe, rogge, volkoren) en zonnebloemkernen.
Bier? Nee. Hm .. is dat een optie?

Ik zou het niet weten maar een kennis heeft het wel gedaan.
Mmmmm nu krijg ik zin in brood :)

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:41

bertie schreef:
Fry schreef:
Trouwens, wat vinden jullie van deze foto's
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Loopt dat paard nou ook in de valse knik??
Dit spreekt me wel aan :=

Een valse knik is niet alleen die valse knik opwaarts.
Het is wanneer het paard niet vanuit de schoft omhoog wordt gereden.
Ik zie een jong paard, dat nog wat weinig massa heeft. Het mag best wat meer bespiering hebben.
Ik zie wél een paard dat, zo jong als het is, vanuit de schoft omhoog wordt gereden.
Dat er dan nog een knikje is in de nek, daar til ik niet zo zwaar aan - in dit geval.
Vooral dus vanwege die lijn vanuit de schoft.
Oh .. we doet niet aan advertenties, geloof ik. :=

Dankje, dankje, dankje ....DANKJE!
_/-\o_

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:47

DaisyB94 schreef:
Bedankt voor de verduidelijking! Blijft toch altijd moeilijk jurysport. Als ik oud genoeg ben wil ik graag jury worden, maar met schrijven zie ik ook hoe moeilijk het is en zeker ook de verhalen. Vaak hoor je ook als een combi geen winst hebt, ligt aan de jury en dat soort excuses. Als ik geen winst heb komt dat gewoon omdat ik niet goed heb gereden of het niet goed genoeg was. Focus me op de verbeter punten en train lekker verder maar niet tenkoste van mn paard.

Blij rijden het is echt een fijne spreuk Bertie! het zou fijn zijn als heel de wereld het zo zou zien.

Wat leuk dat je schrijft!
Blijf dat vooral doen!

Vaak merk ik dat een schrijfster veel strenger is dan ik. :+

Ik begrijp dat wel: als schrijfster zie je mét het oog van de jury wat er gebeurt. Maar je weet nog niet dat een jurylid vaak ook andere overwegingen meeneemt.

Wat je zegt is inderdaad waar. Teleurgestelde ruiters leggen maar al te graag het probleem buiten zichzelf neer. Een jurylid is dan een voor de hand liggend slachtoffer.. O:) _O-

Blijf vooral schrijven, en leer ervan!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 01:01

Evelijn schreef:
Tja.. het is toch ook voor jou (en de andere juryleden) een hobby. Dan is professioneel elkaar aanspreken toch lastiger.

..

En hoe moeilijk is het als jury om degene die al tig keer regiokampioen is.. die tig paarden uitbrengt.. onder aan de lijst te zetten?

Voor mij is dat gelukkig niet zo moeilijk meer. :D
De ruiters kennen me inmiddels, en waarderen me er ook om. :D
Dat die waardering er is, dat is niet vanzelf gekomen, dat kan ik je wel vertellen. :+

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 01:04

LoveUggs schreef:
@bertie, het lijkt mij dat als een jury lid, iedereen zomaar winstpunten geeft, omdat ' ze allemaal goed reden ', je daar echt wel wat van mag zeggen.. Als ik dat zou hebben geweten met zo'n wedstrijd (niet dat je dat als deelnemer weet) zou ik echt pissig zijn, als ik eerlijk en verdiend een wp te pakken heb, en een ander dat 100x slechter reed ook.... (Al zou ik natuurlijk ook blij zijn als ik mijn proef zou verknallen en toch een wp kreeg xD)

Ik vond het al ver gaan dat ik de vraag stelde. En .. als je mij kent .. had je vast mijn gelaatsuitdrukking gezien. :j
Eh .. ik kom van nature nogal boos over qua uitdrukking, hoewel ik me te pletter lach. Op zich ook wel lastig. -O-

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 01:06

Het brood is klaar, en smaakt goed!
Naar bed nu, eindelijk! :)
Welterusten! :evaw: