Waar is het gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:20

nombrado schreef:
hij voelt toch ook een vliegje op zijn huid?

maar als er een vliegje op zn zomerdeken zit echt niet hoor.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 22:20

burl schreef:
ik denk zeker dat paarden veel voelen maar leg mij eens uit waarom de ruiters van de olympische spelen dan zo slecht bezig zijn omdat zij nml. wel met twee bitten rijden. En nog erger. Zij hebben verbinding met de paardenmond. :oo Dat hoort niet volgens Ailill en Nombrado.

niet nu onze woorden verdraaien burl.
je zegt wat meer info te willen, die krijg je. Als je het niet begrijpt? kan je het gewoon vragen.
als je goed rijd, kan je met zowel stang trens, maar ook op een simpel trensje je passage piaffe oefeningetjes rijden.
kheb hier een filmpje gepost van een lerende GP ruiter uit colombia (niet echt een paardenland) die les kreeg en gewoon het paard keurig met een trensje de piaffe, passage en galoppirouette oefende.
Jammer genoeg is het nauwelijks iemand opgevallen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:21

burl schreef:
nombrado schreef:
_/-\o_

ik denk zeker dat paarden veel voelen maar leg mij eens uit waarom de ruiters van de olympische spelen dan zo slecht bezig zijn omdat zij nml. wel met twee bitten rijden. En nog erger. Zij hebben verbinding met de paardenmond. :oo Dat hoort niet volgens Ailill en Nombrado.

Maar wel volgens de FEI. . . ik weet 100% zeker dat Carl en Charlotte thuis op een simpel bit hun paarden net zo gooed voor elkaar hebben als met S&T. Dat heeft niks met Olympische ruiters, maar de FEI te maken :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:22

burl schreef:
nombrado schreef:
_/-\o_

Ik geef net duidelijk aan dat je vanaf het moment dat je in het zadel zit een verbinding met de mond MOET hebben, wel blijven lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:26

Ailill schreef:
Ik geef net duidelijk aan dat je vanaf het moment dat je in het zadel zit een verbinding met de mond MOET hebben, wel blijven lezen.

Gelukkig :D Dan is Nombrado denk ik nog de enige die geen verbinding met de paardenmond heeft en geen ophoudingen maakt.
Ik vraag mij dan alleen wel af waarom zij haar eigen paard(en) wel met twee teugels rijdt. Ik ben nog een foto van je tegengekomen. 8-)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:28

burl schreef:
Ailill schreef:

Gelukkig :D Dan is Nombrado denk ik nog de enige die geen verbinding met de paardenmond heeft en geen ophoudingen maakt.
Ik vraag mij dan alleen wel af waarom zij haar eigen paard(en) wel met twee teugels rijdt. Ik ben nog een foto van je tegengekomen. 8-)

Ik maak geen ophoudingen met de teugels, ze dienen enkel als grens. Normaal gesproken zijn ze soepel en transparant, wanneer nodig standvastig. Maar nooit tegenwerkend.

Ailill

Re: Waar is het gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:28

Verder begrijpen we elkaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:31

Ailill schreef:
Verder begrijpen we elkaar ;)

:*

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:32

:o

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 22:32

Ailill schreef:

ow, ik niet hoor
als ik in het zadel ga zitten, ga ik altijd eerst lekker stappen met een los lang teugeltje 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:35

Wil je antwoord geven op mijn vragen Nombrado?
burl schreef:

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 22:36

burl schreef:

Als je goed had gelezen burl, dan had je gelezen dat ik mijn paarden met alles rijd
stang/trens, trens, maar ook bitloos
ik heb niks tegen bitten
wel tegen het overmatig handgebruik van sommige ruiters en ruiters die niet kundig genoeg zijn hun paard thuis op een trensje te kunnen blijven rijden.
de ultieme voor mij (en dan doel ik voor mij)
is als je je paard goed in de basis voor elkaar hebt, je ze zonder enig aanleuning in hand , op zit dressuuroefeningen kan laten doen.
zie het als fietsen zonder handen :+

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 22:36

burl schreef:
Wil je antwoord geven op mijn vragen Nombrado?

al gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:39

ik begrijp nog steeds niet waarom jij met twee teugels en een stang rijdt Nombrado als jij zegt ze niet nodig te hebben.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 22:40

burl schreef:

Als jij bij sommige ruiters van de OS een doorgeslagen stang hangend in de mond verbinding noemt? dan rijd ik idd niet met verbinding -O-
ik noem dat geen verbinding

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 22:41

burl schreef:
ik begrijp nog steeds niet waarom jij met twee teugels en een stang rijdt Nombrado als jij zegt ze niet nodig te hebben.

je leest gewoon niet wat ik schrijf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:42

nombrado schreef:
Als jij bij sommige ruiters van de OS een doorgeslagen stang hangend in de mond verbinding noemt? dan rijd ik idd niet met verbinding -O-

Geen dingen verdraaien Nombrado.
Alle combinaties rijden met verbinding. Ook diegene die er niet aan hangen. Waarom staat er in de FEI dan niets over dat je eigenlijk geen verbinding mag hebben?
Zelfs Linsenhof met Piaf in jouw openingspost rijdt met verbinding.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:47

nombrado schreef:
Als jij bij sommige ruiters van de OS een doorgeslagen stang hangend in de mond verbinding noemt? dan rijd ik idd niet met verbinding

De kunst van het ontwijken heb jij echt in de vingers. Er wordt jou toch een concrete vraag gesteld? Waarom JIJ met twee teugels rijdt terwijl je zegt geen teugels nodig te hebben? Het kan toch niet zo moeilijk zijn daarop te antwoorden? En wat anderen doen, al dan niet op de OS, even buiten beschouwing te laten?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 22:50

jasmijn78 schreef:
De kunst van het ontwijken heb jij echt in de vingers. Er wordt jou toch een concrete vraag gesteld? Waarom JIJ met twee teugels rijdt terwijl je zegt geen teugels nodig te hebben? Het kan toch niet zo moeilijk zijn daarop te antwoorden? En wat anderen doen, al dan niet op de OS, even buiten beschouwing te laten?

das beter dan aan de teugels hangen :+ ;)
simpel
omdat ik alles wil kunnen rijden

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 22:53

burl schreef:
Alle combinaties rijden met verbinding. Ook diegene die er niet aan hangen. Waarom staat er in de FEI dan niets over dat je eigenlijk geen verbinding mag hebben?
Zelfs Linsenhof met Piaf in jouw openingspost rijdt met verbinding.

als een paard een verbinding nodig had gehad met alle dressuuroefeningen, had ie wel met een bit in zijn mond geboren worden denk ik.
een paard heeft het bit niet nodig om te bewegen
wij ruiters, hebben het bit nodig om "de teugels in handen te hebben"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:54

nombrado schreef:
als een paard een verbinding nodig had gehad met alle dressuuroefeningen, had ie wel met een bit in zijn mond geboren worden denk ik.
een paard heeft het bit niet nodig om te bewegen
wij ruiters, hebben het bit nodig om "de teugels in handen te hebben"

Wat een onzin. Hij is toch ook niet met een zadel op geboren.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:55

nombrado schreef:
das beter dan aan de teugels hangen
simpel
omdat ik alles wil kunnen rijden

Maar als je niks met je teugels doet, dan rijd je er niet mee. Dus wat heeft het dan voor nut er 2 teugels aan te hangen?

nombrado schreef:

Hij wordt toch ook niet met een zadel op zijn rug geboren? En toch gebruiken we ook een zadel.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 22:58

ja
niet voor het paard
wel voor de ruiter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:59

Nombrado, ik vind je zoveel onzin vertellen dat ik je niet meer serieus neem in deze discussie. Ik ga dan ook niet meer op je reageren. Dat vind ik zonde van mijn tijd.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 23:02

Jij vind het onzin
ik niet
laten we het daar maar bij houden
ik kan mezelf het meeste vinden in de uitleg van handgebruik en energie in de uitleg van Aillil,
alleen wil ik nog een stapje verder. Dat geld voor mij. Maar ik rijd nog steeds met bit.
Leer alleen de leerlingen hier, compleet zonder hand te rijden en te sturen en te zitten.
het kan dus wel!
zonder zadel en bit verzamelen is nie moeilijk, als je op zit leert te rijden