[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel III

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Eke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:40

@melis_jador

Het lijkt me dat het altijd welkom is als iemand een constructieve bijdrage levert aan een topic, ongeacht hoe hoog men het al dan niet in de bol heeft. Ik bedoel... ieder doet zijn best op zijn eigen niveau, ongeacht hoe hij/zij zichzelf inschat. Dat is toch juist goed?
Ik zit hier nog maar heel kort en ken je totaal niet. Je reacties in dit topic komen op mij nogal onaardig en negatief over. Ook heb ik ze nog niet zien bijdragen aan het topic. Zou het eigelijk veel leuker vinden als je óf constructief en ontopic blijft, of dit topic laat rusten.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:32

Ik stel voor dat we Melis+jador gewoon negeren (en ik heb even getemt op d'r laatste reactie, vind ik geen nette reactie)

Roxanne: Dat ziet er goed uit. Knap paardje ook. Toch mag het van mij wel iets flitsender. Het sterft een beetje in schoonheid. Je mag best iets overvragen. Dan word het alleen maar mooier.
De spanning zit er op de eerste foto ook nog iets te veel op. Lastig om dat te laten wegvloeien op een wedstrijd, maar je blijft correct met je handen en ik zie geen grof been gebruik. En dat zie ik toch vaak in de M1/M2 wel anders hoor.

Tipje voor het wijken nog. Omdat jij te veel naar linkt helt, maak je het je paard erg moeilijk om recht op z'n benen te blijven. Ik weet dat het heel moeilijk is en je doet het waarschijnlijk om hem te helpen. Maar het omgekeerde is het effect.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:26

Melis_jador, ik heb geen idee wie jij bent :) en heel eerlijk gezegd kan dat me ook bijzonder weinig schelen.

Als je geen nuttige berichten kunt plaatsen hoor je hier niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:44

ravvie schreef:
hoi ik was benieuwd hoe jullie dit vonden :
[ Afbeelding ]
ik moet wel toegeven dat ik veel moeite heb om hem zo te houden. hij gaat van hoog naar laag naar hoog naar laag in tijd van 10 seconden. en dit blijft hij doen( in draf en galop) ik stap blijft hij netjes omlaag lopen ( zadel en rug etc is gecontroleerd!) overegens rijd ik wel bitloos en recreatief.

ook heb ik vaak het probleem dat hij te diep gaat? zonder dat ik eigenlijk wat doe . zoals deze foto ( deze foto stond ik stil en te praten deed verder niks maar zo doet hij ook afentoe tijdens het rijden maar daar heb ik geen foto van )( ohja graag geen opmerking over mijn kleding aub: ik kwam uit school en had zin om te rijden. ik wil hier verder geen discussie over want dit was maar eenmalig in korte broek ( AU!) [ Afbeelding ]

iemand tips and tricks?

Het zadel ligt echt erbarmelijk slecht, maar dat had je zelf ook al door volgens mij. Het zadel is niet zozeer te klein voor jou, maar het kantelt naar achteren, waardoor je achterin het zadel komt te zitten. Ik ben bang, als ik je paardje zo zie, dat het niet een groter zadel kan hebben (anders komt het na de laatste rib te liggen en dat is niet goed). Het is verstandig om hier iets aan te doen, want je rijdt je paard hier echt "stuk" mee.
Verder vraag ik me af, waarom je eigenlijk bitloos rijdt. Reageert hij ook zo (te diep met het hoofd) op een gewoon bit?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:59

minkxx schreef:
Ben benieuwd naar jullie mening! :D

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

In stap, wou hem iets meer lengte geven..
Ik vind hem zelf hier veel te diep lopen, wat vinden jullie?
(Afgezien van dat ik mijn handen hoger moet houden en mezelf langer moet maken)
[ Afbeelding ]

In de draf en galopfoto zou ik wat meer lengtebuiging willen zien. Vooral in galop vind ik hem iets te veel naar buiten gesteld.
In de stapfoto is hij op de voorhand en met het hoofd achter de loodlijn, dus te diep. Ik heb het idee dat je paard zich gemakkelijk opkrult en achter het bit komt. Dan lijkt het op nageven, maar dat is het niet echt. Ik zie geen verbinding van achter naar voren. Dus eerst het neusje "eruit" rijden en verbinding/aansluiting maken van achteren naar voren. Als je paard het bit wil aannemen, kun je met tempowisselingen de achterhand dragend maken.

MachoPablo

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:12

Afbeelding

Afbeelding

Benieuwd wat jullie er van vinden

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:16

ik vind het er netjes uitzietn :j

ik ben wel verliefd op jou paardje!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:32

Moonfever (als ik het geod schrijf)

Je paard lijk op zijn voorhand te lopen en jij lijkt je hand vast te zetten. Wat gebeurd er dan: Je drukt je paard de knik in. Terwijl je dat helemaal niet wil.

Tip: Rijd je paard van achteren naar voren op een actief been, ofwel 1 maal been is meteen reactie.

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:45

Laatst bijgewerkt door xMEGAN___95 op 14-11-12 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:49

xMEGAN___95 Hihi,, zijn er heel veerl verliefd om me paardje <3 hij gaat nooit weg,

Maralyn als ik 1x me been maar aan leg hoef geen een been te geven dat doet hij al netjes... eerder te hard als te sloom eerlijk gezecht ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:52

Moderatoropmerking:
Ik heb even een bericht verwijderd :-)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:05

Hoe laat je hem terug lopen?

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:08

maralyn schreef:
Hoe laat je hem terug lopen?

aan het been laten lopen en zachte kneepjes geven in de teugels,
en dan gaat ze netjes met haar hoofdje omlaag,
zodra ze omlaag is laat k de teugels met rust!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:10

Maar wat je dan doet is:

Kneepjes geven = remmen
Drijven is voorwaarts.
Dat is erg verwarrend.

Een paard wat ontspannen loopt heeft enkel maar lichte druk nodig. Dus alleen de teugeldruk die zich voordoet door het vasthouden van de teugel.

xMEGAN___95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:13

ik hier geen last van met haar!
toen k dr kocht kon ze nog niet nagefelijk,
en heb het haar toen door les geleerd,
door 'spons' kneepjes te doen en dat pakte ze direct op!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:15

Ik leg me been stukje na achter en veder doe ik niks en hij loopt al na achteren

Heel erg op me Zit omdat ik dagelijks achteruit laat lopen hoef ik er bijna niks voor te doen meer eigelijk Woordje back loopt die al terug

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:20

Moonforever

Omdat ze namelijk niet in tact loopt. Haar achterbeen is al van de grond, en zijn voorbeen is nog op de grond. Snap je wat ik bedoel?
Dus vaak is het dan van voren naar achteren gereden ipv andersom.

Megan, jou foto;s lijken verder erg netjes. Probeer wel zo veel mogelijk op alleen zit te doen. Dit is bevordelijk namelijk voor als je wel Z kan starten.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:22

Maralyn hij is nog amper onder zadel rij hem nu eigelijk met les zelf in,!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:14

Ik ga verder niet met je in discussie moonforever, want ik heb het idee, dat je mijn tips niet echt aan neemt.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:21

moonforever schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Benieuwd wat jullie er van vinden

Hij loopt idd wat op de voorhand. :j
Maar dat komt ook een beetje door je eigen houding. Ga lekker zitten zoals Anky en je zal al gelijk verschil merken dat hij ook wat meer wilt gaan 'zitten' in draf.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:22

Ben ook wel benieuwd wat jullie van mijn paard ohz vinden. :)
Teugels moeten langer, maar omdat ik haar hier weer aan het opbouwen was van een blessure en mevrouw het graag op een lopen wil zetten heb ik ze wat korter.
Ook mijn been moet een paar cm naar achter, maar ik heb mijn been nooit aan mijn paard want die loopt toch wel. :)
Afbeelding
Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:56

Waarom langer? Ze oogt me niet sterk, is netjes nageeflijk en lekker actief. Je zou iets meer buiging in je pols mogen hebben. Duimen omhoog, vuistje en dan je handen tikje naar binnen draaien en ontspannen.

Dan kun jij net iets makkelijker meeveren met de Mond zonder je armen te hoeven bewegen
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 14-11-12 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:59

Als ik me teugels wat langer zou pakken zou ik ook me ellebogen wat meer kunnen aansluiten. Ik moet nu iets meegeven, omdat ik haar niet in onnodig in de mond wil trekken oid. :)
Maar thanks! :D

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:02

Je paardje loopt op de voorhand zie ik en zoals ik al las met die handen zie ik ook dus je knollie knikt af!

Levidepevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:04

Die fries en die arabier zijn allebij wel bloedmooie dieren maar zoals je bij die fries ziet mogen die achterbenen ook meer onder de massa maar bij de arabier dus ook jullie zijn allebij al een heel stuk op weg en al die stomme negatieve reacties gewoon vergeten! :)