[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:40

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:48

Anthonia_ schreef:
S_en_Z schreef:
Waarom denk je dat ze aan het lopen slaat als ze meer lengte krijgt?

(om jullie aan het denken te zetten want het heeft een reden)

:+ omdat ze dan de ruimte heeft? pfft moeilijke vraag dit :')

Uit angst veroorzaakt door gebrek aan balans , en omdat ze dan werkelijk ziet waar ze naartoe gaat, en dus harder durft...nu lootp ze als het ware met de handrem erop, en de handrem doet 't erg goed....daarbij komt dat scheve paardjes graag harder gaan om in evenwicht te blijven, pas als ze sterker en rechter zijn, komen die terug in tempo.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:48

Plaatjes van DewiRox even recht gezet.

Afbeelding

Afbeelding

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:09

Dankjewel, vriendin heeft met elke foto een aflopende afwijking.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:14

VisibreTeam schreef:
Dat is zo mooi heah :))
Geeft echt een kick om met zo min mogelijk optoming te rijden :))

Hier 2 foto's van gisteren, Rowan voor het eerst aan de dubbele longe.
Hij is nog erg gestresst als het gaat om 'longeren' normaal gaat hij er vandoor maar met de dubbele longe gaat dat niet zo. In het begin bleef hij enorm opgekropt lopen dus ben al redelijk blij met dit beeld :)

Afbeelding
Afbeelding

Ik haal ze nog even omhoog, ik ben érg benieuwd wat jullie vinden en wat ik nog kan verbeteren :)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:23

Misschien iemand die mij tips kan geven? loop nergens vast ofzo, ben gewoon benieuwd of ik nog handige tips krijg!

Dit filmpje is al wel vrij oud, paar maanden geleden gefilmt. Ondertussen is hij wat losser in de rug, wat sterker en trek ik mn benen niet op en druk ik mn hakken meer uit! :D

Anoukie

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:25

Ik vind je Blue echt geweldig Essie! Is het een Cremello?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:40

Haha geweldig hoe dat witte paard op de achtergrond af en toe even hapt als je te dichtbij komt...haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:49

Gewoon ff een vraagje: waarom moeten al die paarden zo nodig achter die loodlijn? Valt me in het filmpje van essie_blue ook weer op, ik vind ook dat hij eigenlijk ook best kort wordt in de hals.
Hoe wil je vanuit die houding je paard naar neusje op de loodlijn of er iets uit gaan rijden? Want je rijdt al in een houding die veel mensen oprichting noemen namelijk......

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:54

essie_blue schreef:
Misschien iemand die mij tips kan geven? loop nergens vast ofzo, ben gewoon benieuwd of ik nog handige tips krijg!

Dit filmpje is al wel vrij oud, paar maanden geleden gefilmt. Ondertussen is hij wat losser in de rug, wat sterker en trek ik mn benen niet op en druk ik mn hakken meer uit! :D

Wat zit jij mooi !!! Ik vind dit over het algemeen een heel fijn beeld *\o/* Ook een zachte aanleuning. Misschien wat kleinigheidjes, af en toe taktverlies als je wat meer wil gaan verzamelen en soms ook niet de nek het hoogste punt...maar kwou dat ik het je kon nadoen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:56

Sóms niet de nek het hoogste punt? Paard loopt haast continu achter de loodlijn.......

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:01

Yamcha schreef:
Sóms niet de nek het hoogste punt? Paard loopt haast continu achter de loodlijn.......

Heb je wel gelijk in _/-\o_ maar heeft toch vooral te maken met te weinig activiteit hier en niet met een te strenge ruiterhand. Gewoon ietsje meer impuls en dat komt denk ik wel goed.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:01

Dankjewel allemaal! Vind het nu vooral belangrijk dat hij loslaat, hij heeft voordat ik hem kocht een jaar niks gedaan, dus hij moet ook weer sterker worden! Neus er meer uit en zorgen dat het nek niet het hoogste punt zorgt voor veel houding en kracht. Ik werk er wel naar, dankjewel!

Die witte is inderdaad een cremello, heerlijk eigenwijs ding haha :D

De takfouten klopt ook, vooral mijn fout, ga er dan teveel aan zitten met mijn been,
dan wil hij teveel en daar mist hij dan nog kracht of is hij in het begin nog te stijf voor.

Hij voelt trouwens wel heel los in de hand, heb wat gewicht in mijn handen zonder dat hij leunt.
Dus ik trek hem echt niet achter de loodlijn ofzo haha, is ook een houding die hij zelf opzoekt.

Lizzii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:06

essie_blue schreef:
Dankjewel allemaal! Vind het nu vooral belangrijk dat hij loslaat, hij heeft voordat ik hem kocht een jaar niks gedaan, dus hij moet ook weer sterker worden! Neus er meer uit en zorgen dat het nek niet het hoogste punt zorgt voor veel houding en kracht. Ik werk er wel naar, dankjewel!

Die witte is inderdaad een cremello, heerlijk eigenwijs ding haha :D

De takfouten klopt ook, vooral mijn fout, ga er dan teveel aan zitten met mijn been,
dan wil hij teveel en daar mist hij dan nog kracht of is hij in het begin nog te stijf voor.

Hij voelt trouwens wel heel los in de hand, heb wat gewicht in mijn handen zonder dat hij leunt.
Dus ik trek hem echt niet achter de loodlijn ofzo haha, is ook een houding die hij zelf opzoekt.

Een beetje een aangeleerde pose die hij heeft opgepakt :j Volgt hij je hand als je losser laat vooraan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:08

Nee, dat geloof ik ook wel, maar hoe ga je van daar uit werken naar het neusje op de loodlijn?
Kun je hem dan niet beter wat langer laten, zodat hij niet de steun van je hand heeft, en wel op eigen benen móet gaan lopen?

Vat het niet verkeerd op, ik vraag me gewoon af hoe dat dan werkt.
Ik zie het vaker, en ik werk liever vanuit werken met een lang teugeltje, naar geleidelijk de teugels wat korter, maar pas als ze op eigen benen kunnen lopen met lengte in de hals, maar dat is persoonlijke voorkeur :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:20

essie_blue, wat een leuk paard!
Ik vind je ook erg netjes zitten, inderdaad wat kleine dingen (been lang, je hand komt af en toe wat hoog) maar de basis van je zit vind ik echt wel keurig hoor.

Wat mij opviel is dat je je paard maar heel weinig echt recht maakt. Vooral in de galop maar ook wel in de draf blijf je op de lange zijde heel lang met stelling naar binnen rijden. Maar een heel klein beetje, maar hij is niet recht. Ik denk als je daar op let dat het binnenachterbeen dan nog mooier door kan komen en je paard beter in balans zal gaan.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:25

Dat hij niet recht is klopt helemaal, ben ik mee aan het werk. Hij is nu heel erg lekker los dus kan vanuit daar lekker werken. Er is geen paard die fijner kan halsstrekken dan perry, dus de hand volgen doet hij zeker. Als ik zijn neus er meer uit rijdt wordt hin alleen te lang en gaat hij helaas drammen, rij hem wel lang en laag in enzo, kan hij wek makkelijk. Als ik hem meer op pak kruipt hij er achter, maak me hier eigenlijk niet zo druk om. Denk dat dat wel goed komt als hij sterker wordt.

Misschien heeft iemand tips voor het rechtrichten?:)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:55

Yamcha schreef:
Nee, dat geloof ik ook wel, maar hoe ga je van daar uit werken naar het neusje op de loodlijn?
Kun je hem dan niet beter wat langer laten, zodat hij niet de steun van je hand heeft, en wel op eigen benen móet gaan lopen?

Vat het niet verkeerd op, ik vraag me gewoon af hoe dat dan werkt.
Ik zie het vaker, en ik werk liever vanuit werken met een lang teugeltje, naar geleidelijk de teugels wat korter, maar pas als ze op eigen benen kunnen lopen met lengte in de hals, maar dat is persoonlijke voorkeur :)

Ik begrijp je vragen wel.

In eerste instantie had ik helemaal geen zin om nog te kijken, toen ik het filmpje zag.

MAAR ..

Maar we zien hier een paard dat nu een nieuwe ruiter heeft.
Ik denk dat het een leerpaard is.
De combinatie rijdt L, maar oefent al wel wissels, en een passage.
Wat moet het geweldig zijn, om zo'n paard te hebben als leerpaard! :j
Gelukkig zien we een amazone die netjes zit, en een heel vriendelijke hand heeft.

Het paard heeft een jaar stilgestaan.
En het kan OOK zijn dat dit paard wel de knopjes kent, maar geconditioneerd is op de valse knik, en de te hoge achterhand. Door een andere ruiter.

Ook al zie ik dus wel wat probleempjes,maar ik zie OOK een ruiter die heel erg meegroeit met het paard.
EN .. nog veel belangrijker: het paard faciliteert.

Ik weet niet of de ruiter hier alleen maar zit te liften, ik denk het eigenlijk niet. De instructie lijkt ook zorgvuldig.

Je kunt van een zo jonge ruiter (heb even in het profiel gespiekt) niet verwachten dat correctief rijden al aan de orde is.
Ik zie daarom iets fijns ontstaan.

Ik moet eerlijk zeggen dat het filmpje zélf mij een gevoel gaf dat ik helemaal niet verder wilde kijken.
Wéér zo'n combinatie die truucjes rijdt, en inderdaad: met die valse knik, en de achterhand te hoog. Schuin door de bocht in de volte, niet op het achterbeen ..

Maar eh .. wel een fijne hand ..

DUS ik ben wat verder gaan kijken, en dat heeft tot gevolg dat ik uiteindelijk best wel blij ben geworden.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:44

essie_blue schreef:
Dat hij niet recht is klopt helemaal, ben ik mee aan het werk. Hij is nu heel erg lekker los dus kan vanuit daar lekker werken. Er is geen paard die fijner kan halsstrekken dan perry, dus de hand volgen doet hij zeker. Als ik zijn neus er meer uit rijdt wordt hin alleen te lang en gaat hij helaas drammen, rij hem wel lang en laag in enzo, kan hij wek makkelijk. Als ik hem meer op pak kruipt hij er achter, maak me hier eigenlijk niet zo druk om. Denk dat dat wel goed komt als hij sterker wordt.

Misschien heeft iemand tips voor het rechtrichten?:)

Ik vind zelf werken met buitenstelling altijd fijn, zowel in stap, draf als galop en op rechte lijnen, maar zeker ook op de volte eens omstellen. En heel, heel veel over de binnenhoefslag rijden. Overgangen draf-halt of galop-stap bijvoorbeeld rijd ik echt maar zelden op de hoefslag. Je voelt het dan zoveel sneller als je paard scheef gaat in de overgang.
Maar daarnaast is ook iemand die gewoon echt goed kijkt van belang. Ik reed bijvoorbeeld bij het binnenkomen in galop ook vaak met een mini-beetje stelling. Voor mijn gevoel was mijn paard dan recht maar hij liep dan net nog een paar centimeters met de neus opzij. Heel klein, nauwelijks van de zijkant zichtbaar knikje in de kaak. Dan moet er gewoon even iemand voorstaan die zegt wanneer hij wel recht is, zodat je dat leert voelen.

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:10

wat gaan jullie snel zit een dag niet op bokt en kan weer 6/7 pagina's bijlezen.

Heb wel een beetje globaal bijgelezen en zag intresante maar ook bijzondere post voorbijkomen.

Zit zelf weer een beetje in een dip vorige week van paardje afgevallen wel meteen weer opgestapt(leek wel een rodeo knol) en heb daarna nog best lekker gereden maar na die dag gaat het eigenlijk alleen maar slechter. Een paar dagen later weer echt om niets was met een langteugeltje aan het instappen(doe ik altijd) en opeens BOEM daar ging hij weer, heb geluk gehad dat ik ben blijven zitten. Ben de afgelopen dagen maar gaan longeren.

Ik weet het allemaal niet meer doe ik er wel goed aan?
Is hij niet gewoon teveel paard voor mij?
Hou ik hem om de verkeerde redenen?

Weet even niet hoe het veder moet.

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:15

R_ali_R ik kan je geen advies geven, maar wel een virtuele knuffel :(:) Niet de moed verliezen, maar probeer wel realistisch te blijven. Wat zegt je omgeving ervan?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:17

Even een beetje ego!
Ik heb zo net mijn B-debuut gehad.
2x 2e met 197 en 200!
Ze was wat kijkerig (zo ging binnenkomen de eerste proef niet heel soepel haha) maaaaar!
Ik heb er van genoten! Kon er om lachen.
Ze mocht wat scherper aan het been, ondanks dat haar kijkerigheid wegzakte mocht de aandacht er in het algemeen iets meer bij.
En! Ik kon haar loslaten :D

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:31

Ik denk dat je onbewust toch iets gespannen op het paard zit nu Rali. Heel herkenbaar en logisch hoor :j
Zelf heb ik er voor gekozen om in zo'n periode alleen onder begeleiding te rijden.
Dus (bijna) iedere dag longeren en 2x in de week les.
Vervolgens er weer eens zelf opstappen maar bijvoorbeeld niet galloperen, of iemand erbij op stal zodat je weet dat wanneer er weer iets gebeurd er iig iemand aanwezig is om je bijvoorbeeld even snel aanwijzingen te geven.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:38

JEEEE!!! *\o/* Gefeliciteerd, Pion!!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:21

Pion schreef:
Even een beetje ego!
Ik heb zo net mijn B-debuut gehad.
2x 2e met 197 en 200!
Ze was wat kijkerig (zo ging binnenkomen de eerste proef niet heel soepel haha) maaaaar!
Ik heb er van genoten! Kon er om lachen.
Ze mocht wat scherper aan het been, ondanks dat haar kijkerigheid wegzakte mocht de aandacht er in het algemeen iets meer bij.
En! Ik kon haar loslaten :D

Duhu, told ya!

Goed gedaan joh, super!!!! *\o/*