essie_blue schreef:Dat hij niet recht is klopt helemaal, ben ik mee aan het werk. Hij is nu heel erg lekker los dus kan vanuit daar lekker werken. Er is geen paard die fijner kan halsstrekken dan perry, dus de hand volgen doet hij zeker. Als ik zijn neus er meer uit rijdt wordt hin alleen te lang en gaat hij helaas drammen, rij hem wel lang en laag in enzo, kan hij wek makkelijk. Als ik hem meer op pak kruipt hij er achter, maak me hier eigenlijk niet zo druk om. Denk dat dat wel goed komt als hij sterker wordt.
Misschien heeft iemand tips voor het rechtrichten?:)
Ik vind zelf werken met buitenstelling altijd fijn, zowel in stap, draf als galop en op rechte lijnen, maar zeker ook op de volte eens omstellen. En heel, heel veel over de binnenhoefslag rijden. Overgangen draf-halt of galop-stap bijvoorbeeld rijd ik echt maar zelden op de hoefslag. Je voelt het dan zoveel sneller als je paard scheef gaat in de overgang.
Maar daarnaast is ook iemand die gewoon echt goed kijkt van belang. Ik reed bijvoorbeeld bij het binnenkomen in galop ook vaak met een mini-beetje stelling. Voor mijn gevoel was mijn paard dan recht maar hij liep dan net nog een paar centimeters met de neus opzij. Heel klein, nauwelijks van de zijkant zichtbaar knikje in de kaak. Dan moet er gewoon even iemand voorstaan die zegt wanneer hij wel recht is, zodat je dat leert voelen.