deruijter schreef:ja laat maar zitten jongens. jullie weten dat ik gelijk heb met het feit dat ik dressuurmatig prima een martingaal kan gebruiken, maar dit willen jullie gewoon niet toegeven. Aan mijn nederlands ontbreekt vrij weinig. Maar goed ik stop gewoon met discussiëren op dit topic. Ik heb deze discussie net aan meerdere mensen hier laten lezen en ze zijn er het met me eens dat jullie op bepaalde vlakken mij gewoon de mond willen snoeren, wat niet lukt, en dus maar weer gaan oordelen over mijn generatie. Maargoed ik wens jullie nog een fijne discussie ik reageer pas weer op dit topic als hier niet meer zo kinderachtig word gedaan.
en wat ik bedoelde met: sommige paarden trekken hun hoofd heel hoog dressuurmatig.
sommige paarden gooien soms met hun hoofd omhoog tijdens het rijden.
Als jullie dit niet snappen, dan weet ik het ook niet meer.
Hey, het is niet aanvallend of "de mond snoerend" bedoeld hoor, ik begreep je gewoon letterlijk even niet, relax, niet iedereen is er op uit om je af te katten hoor, niet alles als serieuze persoonlijke aanval opvatten, beetje humor is ook weleens leuk, toch?
Nu snap ik dat je bedoelt dat je de martingaal tijdens het dressuurrijden gebruikt om te voorkomen dat het paard het hoofd heel hoog opgooit, klopt dat? en verder hangt ie dus gewoon los neem ik aan?, dus als het paard niet meer het hoofd omhoog gooit, voelt deze ook niets meer van de martingaal? duidelijk, en vind het erg goed klinken dat je dit betreffende paard(die hele hete) een paar keer met martingaal hebt gereden, en daarna niet meer. bedankt voor je uitleg.
Bij goed gebruik ben ik niet tegen de slof.