Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjolvir schreef:Heb hier een stukje proef.
Kunnen jullie raden wat de jury er van vond, qua aanleuning etc.?
middendrafje (nou ja, zou het moeten zijn) wijken en overgang naar stap (dribbel die dribbel)
Hals strekken.
Het stormde en we zijn verzopen, hij vond ineend de koeien die achter de struiken schuilden eng
en dit waren dus bagger, hij ging te snel, hij was niet fijn in de aanleunig (veels te zwaar) en eigenlijk niet te sturen.
Tot mijn grote verbazing was het 2x winst. Vond het zelf niet winstwaardig.
freeride schreef:@Shareek, ik heb je filmpje met plezier gekeken, hij loopt mooi op of net voor de loodlijn, en zo zie ik het graag, hij is idd een beetje haastig, maar dat lijkt mij te komen uit zijn onzekerheid, waar moet ik heen, wat gaat er daarna komen, met de tijd zal zijn vertrouwen in jou wel toenemen, als je zo rustig verder werkt met hem.
Ik zou hem zeker niet lager gaan instellen, laat hem maar fijn kijken waar ie naartoe gaat.
Verbeterpuntje is je binnenhand, die mag meer ontspannen in wendingen en op voltes, en je kunt een beetje meer "duidelijk rijden", dus als je van hand veranderd bijvoorbeeld op de X even heel duidelijk aangeven wat je nieuwe buitenbeen,binnenbeen buitenteugel en binnenbeen zal zijn,en een beetje GROOT veranderen van been(qua lichtrijden), dan neem je al iets van dat gehaaste weg in de diagonaal aan het einde, je kunt dit ook minder moeilijk voor hem maken door op X terug te gaan in stap, en pas een paar meter verder weer aan te draven,als je de stelling hebt veranderd. aanleuning is iets onrustig, maar gewoon op deze manier verderrijden, gaat dat zeker helemaal goedkomen, je halsstrekekn vond ik heel goedveel meepakken in de training, ook eens met lange teugel van hand veranderen en slangevoltes rijden, is goed voor zijn balans en rust.
xxcait3 schreef:Eerst even een levensverhaaltje van mijn paardje Burberry:
Hij is op 3 jarige leeftijd door zijn eigenaren in de manegelessen gedumpt omdat ze er "geen geld" voor hadden (de daadwerkelijke reden is dat hij op 3 jarige leeftijd 'nog niet eens' bereden over 1.20 kon springen.. zo werd het mij serieus ook echt verteld). Hier werd hij door veel mensen in "de krul" getrokken, tussen zijn oren geslagen met een zweep, met een veel te klein zadel gereden en iedereen mocht maar gewoon scherpe sporen omdoen om hem goed te schoppen. Toen hij 5 jaar was mocht ik er tijdens mijn manegeles ook een keer oprijden en ik had gelijk een klik met hem. Ik begreep hem. Dus me moeder besloot om hem uit deze nachtmerrie te "redden". Ik heb gelijk een instructeur genomen die goed was met jonge paarden, omdat ik zelf gewoon niet genoeg kennis had (reed wel veel paarden op z niveau van een vriendin van mij, maar ik wist niet hoe alles echt werkte) en ik hem zo goed mogelijk opnieuw wou laten lopen. En dan dit keer zonder pijn en stress. Buiten dressuurmatig trainen, ben ik met mijn instructeur ook 1x in de maand met hem gaan springen, hier was hij inmiddels voor gefokt.. Dit heeft hem ook wat sterker gemaakt. Nu zijn we ruim een halfjaartje verder en ga vanaf april waarschijnlijk aan officieele wedstrijdjes in de B starten. Hier in ieder geval een foto van oktober dacht ik, van onze eerste wedstrijd(on-officieel, op de manege).
https://picasaweb.google.com/1105697013 ... 2898077378
Normaal moet ik hem wat dieper laten lopen, maar meneer is nogal snel afgeleid en zo'n flitslicht is heel raar, hihi.
Ik ben benieuwd naar het commentaar
Shareek schreef:Ik lees al een tijdje mee, leuk topic!![]()
Ik heb sinds 24 feb 2011 een 8 jarige ruin, we zijn net begonnen met wedstrijden (B). Mijn paard heeft niet zo'n leuk verleden gehad, we zijn helemaal opnieuw begonnen en we krijgen de basis nu steeds beter bevestigd gelukkig! (paard was erg gespannen) Waar ik vooral op train is het thempo, mijn paard wil graag heeeeeeeeeeel hard lopen namelijk.. het gaat steeds beter gelukkig
Mijn minpunt is duidelijk de middendraf, dat lijkt helemaal nergens op... maar heel eerlijk daar train ik op dit moment ook nog niet echt op.. thempo en aanleuning zijn op dit moment nog belangrijker. Ik train ook veel overgangen.
Wat ik graag zou willen weten is wat jullie zien, graag zo eerlijk mogelijk want daar kan ik van leren..wat vinden jullie van de aanleuning? verbeterpunten en de pluspunten
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=TnrnlipI ... AAAAAAAAAA
SheeNegro schreef:Gelukkige verjaardag Bertie !![]()
S_en_Z: hele mooie en duidelijke uitleg! Heb er veel aan