Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neroo

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:04

Bedankt :D

Op een gegeven moment ben je er ontzettend klaar mee, met je gewicht. Dat punt moet je echt bereiken wil je af kunnen vallen. Er kunnen 100 mensen tegen je zeggen je moet dit, je moet dat, maar als je er zelf niet achterstaat lukt het nooit.

Worrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:04

_Zsazsa_ schreef:
Jeetje wat een rotsfeer in dit topic :=
De (domste) vooroordelen vliegen hier door de lucht....Iedereen heeft een BMI, ben je volgens je BMI te zwaar, dan weet je zelf genoeg. En dan mag je paard hopen dat je daar iets aan gaat doen.....
Er zijn rekensommen voor. En ja er is verschil of iemand GP rijd of een B ruiter is. Iedereen moet het leren, dat weten we ook allemaal.

BMI en gewicht zijn verschillende dingen. Een vrouwtje van 1,58 kan in medische termen obees zijn. Dan weegt ze 75 kilo. Volgens andere tabellen kan dit vrouwtje best op een E-pony rijden, niet te zwaar. http://82.161.230.90/forums/viewtopic.php?f=118&t=1440502&&sid=dc93cb1f42c9641d56f786361646ef0f

Het overgewicht van zo'n amazone is schadelijk voor haarzelf. Niet voor haar paard.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:05

Neroo schreef:

Op een gegeven moment ben je er ontzettend klaar mee, met je gewicht. Dat punt moet je echt bereiken wil je af kunnen vallen. Er kunnen 100 mensen tegen je zeggen je moet dit, je moet dat, maar als je er zelf niet achterstaat lukt het nooit.

Ja inderdaad, je zegt duizend keer ik kan niet afvallen omdat omdat...
Maar je moet echt de klik maken :j

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:06

Electra63 schreef:
Ik zie dat het topic is overgegaan van dikke mensen naar dikke paarden.
Ik vind ook dat de meeste tinkers, haflingers, shetjes, te dik zijn. Maar ook de meeste honden en katten zijn te dik in Nederland. Dat is de invloed van de welvaart. En bij de paarden komt het (denk ik) omdat het vaak recreatiepaarden zijn, die heel de dag op de wei staan en volop eten hebben/krijgen en er weinig miee gedaan wordt. Dat is iig mijn ervaring met dat soort type paarden, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

neeeeee niet nog iemand die zecht dat de meeste tinkers te dik zijn . die discussie hebben we niet afgerond!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:06

Neroo schreef:
Het is altijd goed gegaan met rijden. Bewust altijd lang en laag gereden :). Maar er mogen nog wel wat kilo's af, dat ben ik met je eens! Maar daar wordt aan gewerkt haha! Als alles zo blijft verlopen ben ik met kerst 40 kg lichter :j

+:)+

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:08

En dan zal ik dit topic weer omhoog rakelen, en een foto plaatsen op mijn pony haha :))

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:13

Neroo schreef:
En dan zal ik dit topic weer omhoog rakelen, en een foto plaatsen op mijn pony haha :))

hihi :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:14

Neroo schreef:

Klopt, maar dan nog is het gewoon een wereldprestatie om zoveel kilo's kwijt te raken, vind ik. Dat vraagt onwijs veel doorzettingsvermogen, en dat je dat opbrengt, vind ik zó in je te prijzen......

(en als je af en toe even wil miepen omdat het niet zo goed gaat, mag je best ff pb-en hoor)

Je bent een topper, meis! +:)+

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:16

Ik zal het onthouden Yamcha :D Dankjewel!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:17

MaritAriel schreef:
Electra63 schreef:
Ik zie dat het topic is overgegaan van dikke mensen naar dikke paarden.
Ik vind ook dat de meeste tinkers, haflingers, shetjes, te dik zijn. Maar ook de meeste honden en katten zijn te dik in Nederland. Dat is de invloed van de welvaart. En bij de paarden komt het (denk ik) omdat het vaak recreatiepaarden zijn, die heel de dag op de wei staan en volop eten hebben/krijgen en er weinig miee gedaan wordt. Dat is iig mijn ervaring met dat soort type paarden, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

neeeeee niet nog iemand die zecht dat de meeste tinkers te dik zijn . die discussie hebben we niet afgerond!

Daarom, omdat de discussie nog niet was afgerond. :D
En wat voel jij je persoonlijk aangevallen zeg. Wij hebben 2 tinkers op stal, die zijn gewoon vet, terwijl ze pas 4 jaar zijn. Haflingers, vooral de wat ouderwetse types, vaak te dik/vet. Er staat bij ons echter ook een moderne sporthaflinger, dat beestje is mooi gelijnd en gespierd.

Het is gewoon zo, dat de meeste kinderen, mensen en dieren te zwaar zijn. Niet allemaal veel te zwaar, maar wel te zwaar.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:19

Citaat:

Citaat:
Daarom, omdat de discussie nog niet was afgerond. :D
En wat voel jij je persoonlijk aangevallen zeg. Wij hebben 2 tinkers op stal, die zijn gewoon vet, terwijl ze pas 4 jaar zijn. Haflingers, vooral de wat ouderwetse types, vaak te dik/vet. Er staat bij ons echter ook een moderne sporthaflinger, dat beestje is mooi gelijnd en gespierd.

Het is gewoon zo, dat de meeste kinderen, mensen en dieren te zwaar zijn. Niet allemaal veel te zwaar, maar wel te zwaar.

ik voel me niet persoonlijk aangevallen hoor beetje raar dat je dat zegt .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:20

Je reageert anders behoorlijk fel, als iemand zegt dat tinkers vaak zwaar zijn.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:20

neroo: jij bent goed bezig! toppie :))

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:21

Electra63 schreef:

ik dacht dat die discussie net klaar was . maar als jij hem weer opnieuw wil openen ga je gang hoor .

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:22

am_vanes schreef:
neroo: jij bent goed bezig! toppie :))

helemaal mee eens :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:23

N.a.v. Neroo's afvalrace ( +:)+ ) ben ik eens gaan kijken naar foto's van 2 jaar terug en van nu.
:o
Als ik nu weer zo dik word dan stap ik er zeker niet meer op. Heel confronterend.
Maar toen had ik het niet eens zo in de gaten en praatte ik het ook goed met excuses :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:23

MaritAriel schreef:
Electra63 schreef:

ik dacht dat die discussie net klaar was . maar als jij hem weer opnieuw wil openen ga je gang hoor .

Ik zeg niet dat alleen Tinkers vaak te zwaar zijn. Ook kinderen, mensen, honden, katten enz.
We gaan de Verenigde Staten achter na, daar is ook het grootste gedeelte van mensen/dieren te zwaar.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:25

Citaat:
Ik zeg niet dat alleen Tinkers vaak te zwaar zijn. Ook kinderen, mensen, honden, katten enz.
We gaan de Verenigde Staten achter na, daar is ook het grootste gedeelte van mensen/dieren te zwaar.

je hebt mij ook niet horen zeggen dat jij het alleen over tinkers had ;) .

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:26

Ik snap het ergens ook wel dat mensen zich goed praten met excuses etc, het is ook niet gemakkelijk om onder ogen te zien dat het eigenlijk zo niet gaat. Paardrijden is iets wat de mensen hier ontzettend graag doen, en dan is het moeilijk om toe te geven dat het eigenlijk niet meer kan

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:27

Neroo schreef:
Ik snap het ergens ook wel dat mensen zich goed praten met excuses etc, het is ook niet gemakkelijk om onder ogen te zien dat het eigenlijk zo niet gaat. Paardrijden is iets wat de mensen hier ontzettend graag doen, en dan is het moeilijk om toe te geven dat het eigenlijk niet meer kan

en dat is inderdaad erg begrijpelijk :j

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:31

Mando schreef:
Okay.. een opmerking van een leek.. (mijn moeder)

Tijdens een wedstrijd..... Mams zit boven te kijken naar de proeven.
Toen ik klaar was kwam ze naar beneden.... en toen kwam het..

Ma: Goh je heb netjes gereden.
Ik: Ja he, hij liep erg fijn
Ma: Ja en dan zit ik zo te kijken... en dan zie je allemaal van die mooie slanke paardjes lopen
Ik: Ja ma.. dat zijn KWPN-ers.
Ma: Ja echt wat lopen die mooi.. en dan van die mooie slanke ruiters erop met van die lange benen.. mooi hoor.
Ik: ja he...
Ma: Tja.. en dan kom jij binnen met Mando....
Ik:... uhh ja....
Ma: Tja... dat is toch weer een heel ander plaatje he.
Ik: en bedankt ma.

Gelukkig kan ik daar de humor van inzien...

Ik moest eigenlijk wel lachen _O- Van je moeder moet je het hebben!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:34

dejavu schreef:
vanitymay schreef:
Ik ben veelste dik en ga rustig op een paard zitten als ik daar zin in heb, ongeacht wat de boktmeute daar van vind! Boeien...

JastieHorse schreef:
Wat een heerlijk topic! Zowel ik als mijn paard hebben overgewicht. Maar man wat genieten wij van elkaar <3 Ze heeft er absoluut geen moeite mee om mij te dragen. Nu rijd ik ook niet zo heel veel, hooguit 3 keer per week en longeer ik haar veel zodat ze wel gespierd genoeg is om mij te kunnen dragen. Ik weet wel dat ik niet gezond bezig ben op deze manier, en daarom verander ik nu ook mijn eet patroon etc..maar niet omdat mijn kleine pony mij niet kan dragen, nee puur voor mezelf!

Ik vind dit eerlijk gezegd vrij walgelijke reacties. :j Ik kan er slecht tegen dat er ruiters zijn die wéten dat ze te zwaar zijn, maar dat vervolgens verbloemen in een praatje over hoeveel plezier er wel niet gemaakt wordt en hoe goed het welzijn wel niet gemonitord wordt. Je kunt er nog zo prachtig met je overgewicht omgaan, maar het is en blijft toch gewoon slecht voor je paard. Hoe erg er ook genoten wordt en hoe goed de zorg daaromheen ook is. Ik kan daarom het hele triomfantelijke echt niet plaatsen. :n

Als het daadwerkelijk zo slecht is voor mijn paard waarom heeft zij dan geen lichamelijke klachten? Denk je nou echt dat ik op haar zal stappen als ik merk dat dat niet gaat? Nee echt niet, dat paard betekent alles voor me, dan ga ik haar niet "pesten" door erop te gaan zitten als ze het niet trekt. En ik praat niks goed, ik weet waarom ik overgewicht heb en ook dat ik daar iets aan moet gaan doen voor mijn eigen gezondheid. En natuurlijk is het voor mijn paard prettiger als ik minder weeg..maar dat betekent niet dat ze het nu niet aan kan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:35

Ja mooi he..maarja het is wel zo...

en goed gebouwde haf en een goed gebouwd vrouwtje... 2 dikbillen door de bak _O-
(moet wel zeggen dat ik 10 kilo zwaarder was ivm mijn schildklierprobleem.)
Maar dan nog....

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:36

Citaat:
Ik vind dit eerlijk gezegd vrij walgelijke reacties. :j Ik kan er slecht tegen dat er ruiters zijn die wéten dat ze te zwaar zijn, maar dat vervolgens verbloemen in een praatje over hoeveel plezier er wel niet gemaakt wordt en hoe goed het welzijn wel niet gemonitord wordt. Je kunt er nog zo prachtig met je overgewicht omgaan, maar het is en blijft toch gewoon slecht voor je paard. Hoe erg er ook genoten wordt en hoe goed de zorg daaromheen ook is. Ik kan daarom het hele triomfantelijke echt niet plaatsen. :n

Citaat:
]Als het daadwerkelijk zo slecht is voor mijn paard waarom heeft zij dan geen lichamelijke klachten? Denk je nou echt dat ik op haar zal stappen als ik merk dat dat niet gaat? Nee echt niet, dat paard betekent alles voor me, dan ga ik haar niet "pesten" door erop te gaan zitten als ze het niet trekt. En ik praat niks goed, ik weet waarom ik overgewicht heb en ook dat ik daar iets aan moet gaan doen voor mijn eigen gezondheid. En natuurlijk is het voor mijn paard prettiger als ik minder weeg..maar dat betekent niet dat ze het nu niet aan kan.

als iedereen zich nou gewoon bezig houd met 'zich zelf' en hun paard dan komt het allemaal goed . wie is een ander om te bepalen wat jou paard aankan toch . :)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:38

Mando schreef:
Ja mooi he..maarja het is wel zo...

en goed gebouwde haf en een goed gebouwd vrouwtje... 2 dikbillen door de bak _O-
(moet wel zeggen dat ik 10 kilo zwaarder was ivm mijn schildklierprobleem.)
Maar dan nog....

ik keek even naar je foto's en het viel mij harstikke mee hoe stevig jij bent . ik vind het er allemaal super uitzien , en wat een super leuke haf !!!