Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Electra63 schreef:Zoewieso schreef:Ik heb de opleiding paardenhouderij gevolgd en daarbij loop je heel veel stage, ik ga geen stages lopen bij maneges maar bij echte sport en handel stallen. Daar heb ik heel veel van geleerd, tevens heb ik een aantal vriendinnen en waarvan 2 ZZ licht rijden en ook van hun heb ik veel geleerd op hun paarden.
Tevens had ik op mijn 12e al een eigen pony waarmee ik al vollop op les ging.
Ik zeg ook niet dat ik al hoger kan rijden dan het Z want ik zei dat ik de oefeningen met een Z paard al vaak zonder moeite kan maken. Tevens jongere paarden oefeningen aanleren gaat mij ook goed af.
Waarom is dat eigenlijk zo moeilijk om te geloven? Snap niet echt de reden waarom je zou moeten twijfelen? Misschien is het mijn gebrekkige taal en spelling, maar daar kan ik helaas ook niets aan veranderen.
Ik ben begonnen met rijden op mn 4e en ben nu 23, reken maar uit hoelang ik dan al bezig ben met paarden. En dan niet denken dat ik pas vanaf mn 16e oid van de manege verdween.
Heel jammer, dat ik eigenlijk het gevoel krijg dat ik een beetje onder druk word gezet om mijzelf te moeten bewijzen tegenover mensen die ik niet ken.
Nee hoor, maar mensen schrijven wel vaker dat ze thuis niveau Z of hoger rijden, maar dat wil niet zeggen dat dit ook werkelijk dat niveau is.
En, stage lopen op een manege, is niets mis mee hoor, dat zouden meer (gediplomeerde) instructeurs moeten (willen) doen. Zeker als je het niveau wil opkrikken.
knollentuin schreef:ik verwacht dat je mening veel kan bijdragen in dit topic, het zou eens mooi zijn als er meer mensen kritisch worden naar de 'gevestigde' opleidingsinstanties en uit het spoor stappen van gedachtenloos volgen en zelf gaan nadenken.....
Citaat:Overigens heb ik niets geschreven over toelatingseisen v.d. paardenopleidingen . Ik doelde op de kwaliteit in de zin van juistheid v.d. verstrekte leerstof, de effectiviteit van deze opleiding en hun attitude. Ze zijn tamelijk arrogant, terwijl van deze opleiding matige kwaliteit afkomt. Dus inderdaad toelatingseisen verhogen is niet de oplossing. Maarja daar heb ik het dan ook wijselijk niet over gehad.
geerke schreef:het is net als met autorijden...als je net je rijbewijs hebt wil het nog niet zeggen dat je alle situaties goed kunt inschatten.
Goed met paarden omgaan en rijden leer je pas na jaren met verschillende en moeilijke paarden te maken te hebben.Je verdiepen in de psyche van een paard.