Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:Bitloos kan een paard namelijk helemaal niet nageeflijk zijn, nageeflijkheid is een paard dat de onderkaak ontspant, loslaat in nek, kaak en dan rug, en de onderkaak tegen het bit legt, en zo de hand van de ruiter opzoekt, pakt en mee naar beneden neemt.
Air schreef:Babooska: Ik denk niet zo zeer dat het mode is. Ik denk dat er gewoon meer mensen zijn die inzien dat het bit niet perse hoeft. Niemand kan ook in de toekomst kijken.
Yamcha schreef:Klopt, maar ik vind het wel interessantmaar dat is wel het punt, het paard kan de onderkaak niet tegen iets aanleggen wat er niet is.
Somebitch schreef:Yamcha schreef:Klopt, maar ik vind het wel interessantmaar dat is wel het punt, het paard kan de onderkaak niet tegen iets aanleggen wat er niet is.
Ik vind het ook interessant.Maarja, snap het toch niet helemaal want een paard kan in mijn ogen wel bitloos nageeflijk lopen maar in combinatie met jou antwoord zou dat dan dus in feite niet kunnen... Tja..
Somebitch schreef:Tja, ik merk het ook bij mijn pony maargoed of hij dan inderdaad correct nageeflijk loopt? In mijn ogen wel.. Maargoed ook ik ben niet de beste ruiter.
Air schreef:Yamcha, heb je het zelf al eens uitgeprobeerd met een paard wat bitloos wel oke vind?
En ik weet niet waar het vandaan komt dat je bitloos je neusriem zou moeten aansnoeren.
Nee omdat het niet hoeft.
Waarom zou het paard alleen nageeflijk kunnen zijn als het de onderkaak ergens tegenaan kan leggen?
Beredenatie van de KNHS en dat is neerwaarts-voorwaarts denken.
Oh trouwens, waarom smashing foto's van bitloos als die er met bit al amper te vinden zijn?
Yamcha schreef:Air schreef:Yamcha, heb je het zelf al eens uitgeprobeerd met een paard wat bitloos wel oke vind?
En ik weet niet waar het vandaan komt dat je bitloos je neusriem zou moeten aansnoeren.
Nee omdat het niet hoeft.
Waarom zou het paard alleen nageeflijk kunnen zijn als het de onderkaak ergens tegenaan kan leggen?
Beredenatie van de KNHS en dat is neerwaarts-voorwaarts denken.
Oh trouwens, waarom smashing foto's van bitloos als die er met bit al amper te vinden zijn?
Ik zou dat best eens willen, hoor. Ik wil weten hoe dat voelt.
Leuk dat je mijn topic volgt trouwens, dank voor je compliment.
Ik ben echt geen expert, wel erg geïnteresseerd in hoe een paard werkt, in het technische en de biomechanica van het rijden, ik vind dat heel boeiend.