Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
concetto schreef:Niet voor niets betekend niet dat een paard lui is.
Het zal alleen maar wat voor je doen als het je begrijpt.
En mijn niveau is redelijk hoog, maar dat wil niet zeggen dat mijn comminicatie altijd perfect is.
Je zult mij alleen nooit zien schoppen, slaan of trekken. Ik vind dat vreselijk respectloos!
Ik rijd mijn M crossen zonder sporen of zweep dus waar is mijn paard dan lui?
Motivatie.
Leuke dingen doen, niet 60 keer rond in dezelfde bak met dezelfde oefeningen enz...
Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat mensen hier neerschrijven dat ze zich soms niet in kunnen houden en dan maar hun frustratie bot vieren op het dier.
Als je toch inziet dat je wel eens over de schreef gaat dan kun je daar ook wat aan veranderen, dat is nog erger dan mensen die zich er niet bewust van zijn.
xxLarella schreef:Ik ben een mens, mensen hebben emoties, en hoeveel personen op dit planeet kunnen hun frustratie altijd onder controle houden?
Nou ik zeg je eerlijk, ik in ieder geval niet.
Gini schreef:xxLarella schreef:Ik ben een mens, mensen hebben emoties, en hoeveel personen op dit planeet kunnen hun frustratie altijd onder controle houden?
Nou ik zeg je eerlijk, ik in ieder geval niet.
Nu je deze kennis hebt, heb je ook de mogelijkheid om die frustratie te kanaliseren. Lees mijn laatste post nog eens.
'Ja, ik ben maar een mens en mensen hebben emoties' is een excuus voor de frustratie die je voelt, niet voor het botvieren van die frustratie op je paard.
Een kind/collega/hond/kat/...kan je ook het bloed vanonder de nagels halen, moet ik die personen/dieren dan ook maar slaan met een zweep, prikken met sporen of rukjes geven in de mond?
concetto schreef:Altijd fijn dat een paard of pony bij niet luisteren of miscommunicatie met z'n kop tegen de muur moet lopen.
Worden ze vast fijner van.
Tjonge waar zijn we toch mee bezig!
Doen we dat ook met onze kinderen?
je luistert niet dus dan krijg je de muur maar tegen je kop???? Denk toch na!
Als je paard niet luistert zijn je hulpen niet duidelijk....
vibabu schreef:Lees de openingspost nog een keer of de titel. Het is volgens mij niet helemaal de bedoeling die er voor durven uit te komen af te branden wat ze allemaal niet goed doen. Iedereen doet wel eens wat maar weinig mensen durven er voor uit te komen. Weest juist blij dat er een topic als dit is, dan kan je nog eens wat van elkaar leren zonder afgebrand te worden.
Elk paard heeft weer een ander karakter, en dan stem je je op elkaar toch af, ene keer gaat t goed en ben je beide zacht tegen elkaar, andere keer moet je eens wat harder zijn
Snoompje schreef:Hehe, ik schreeuw de hele bak bij elkaar als het weer eens niet lukt... Kunnen de buren mee genieten. Kan echt niet hoor (al vaak gehoord).
maar ik heb soms ook van die momenten dat ik mn paardje even niet uit kan staan en dan ben ik wel even streng en ontzettend overdreven kwaad dat ik verkeerde dingen doe en dat vind ik echt vreselijk, om mezelf te beheersen gooi ik mn zweep weg en laat mn pony even staan stap af en ga even rennen XD haha even die frustatie kwijt hihi en daar kijkt mn pony wel even raar van op en stap ik weer op en probeer het morgen gewoon weer en dan dus maar even draven en goed afsluiten acera1991 schreef:Snoompje schreef:Hehe, ik schreeuw de hele bak bij elkaar als het weer eens niet lukt... Kunnen de buren mee genieten. Kan echt niet hoor (al vaak gehoord).
haha ja dat had ik vandaag okmaar ik heb soms ook van die momenten dat ik mn paardje even niet uit kan staan en dan ben ik wel even streng en ontzettend overdreven kwaad dat ik verkeerde dingen doe en dat vind ik echt vreselijk, om mezelf te beheersen gooi ik mn zweep weg en laat mn pony even staan stap af en ga even rennen XD haha even die frustatie kwijt hihi en daar kijkt mn pony wel even raar van op en stap ik weer op en probeer het morgen gewoon weer en dan dus maar even draven en goed afsluiten
8nnemiek schreef:Ik heb schijt aan regeltjesIk heb mijn paard wel eens omgetrokken, ik heb hem wel eens een klap gegeven met mn elleboog tegen zijn snuffert, én hij heeft al best wat trappen voor zn kont gehad, en de longeerzweep heeft hij ook al vaak mogen voelen
Maar zodra hij braaf is dan ben ik ook poeslief
Ben altijd eerlijk voor mn knollie
Qua rijden kloten we ook maar wat aan haha. Als het maar lekker ontspannen gaat, neus omlaag en luisteren en dan ben ik tevreden![]()
Ik sta wel altijd als eerste te zeuren over hoe mensen op wedstrijd het allemaal fout doenMet hun sporen liggen te prikken en dat afranselen na een weigering en aan het bit hangen en straffen in de mond en liggen te bitchen.. krijg ik altijd zin om er met de zweep achteraan te gaan
kijken of zij het leuk vinden
concetto schreef:Boekje of geen boekje, slaan, schoppen en schreeuwen doe je niet tegen een paard.
En ik moet zeggen dat ik het op een forum als dit echt stuitend vind hoeveel "paardenmensen" vinden datze hun paard zo mogen behandelen.
Werd ergens nog uitgelachen omdat ik vond dat je met goede communicatie verder komt dan met "buiten het boekje"gaan. Schaam je, dit is waarom er een sector paardenraad is opgericht...
xApple schreef:concetto schreef:Boekje of geen boekje, slaan, schoppen en schreeuwen doe je niet tegen een paard.
En ik moet zeggen dat ik het op een forum als dit echt stuitend vind hoeveel "paardenmensen" vinden datze hun paard zo mogen behandelen.
Werd ergens nog uitgelachen omdat ik vond dat je met goede communicatie verder komt dan met "buiten het boekje"gaan. Schaam je, dit is waarom er een sector paardenraad is opgericht...
&paarden onderling dan? Die trappen elkaar echt niet zachtjes.
En daar hoeft helemaal geen goeie reden voor te zijn. Iets te dichtbij
komen kan al een trap tegen je kont betekenen
(letterlijk ook) concetto schreef:Boekje of geen boekje, slaan, schoppen en schreeuwen doe je niet tegen een paard.