Ben je een slechte ruiter als je valt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:59

deruijter schreef:
Ik rijd geen dressuur of zo maar ik vind wel dat je wat meer respect mag hebben voor zo'n ruiter als Anky.
Ze is wel meervoudig wereld- en olympischkampioen. Ik denk dat er niet veel dressuurruiters zijn zoals haar.

Waarom moet ik meer respect hebben voor haar, omdat ze bedoemd is?
Nee, ik vind gewoon dat zij niet op een manier rijdt die ik prettig vind om naar te kijken.

lovemario

Re: Ben je een slechte ruiter als je valt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:40

nu bn ik ook een slechte ruiter.. ben dinsdag van t paard gedonderd, en lekker tussen zn achterbenen gaan liggen :j stomme rodeostier :(

nee ik vind dat je daar alleen maar van leert :j

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:46

Vallen moet je ook leren vind ik. Best belangrijk. Soms is het ook veiliger om je eraf te laten vallen dus... wie zegt dat valpartijen maakt dat je een slechte ruiter is, is waarschijnlijk zelf nooit gevallen en is hier ongelooflijk trots op. Terwijl je dan best een essentieel aspect van paardrijden gewoon niet kent vind ik.

Yomaju: Ik zag dat je van Australian Shepherds houdt, mijn schoonmoeder heeft een hondenschool en fokt ook Aussie's, ze heeft er zelf 7 geloof ik (kan ze nooit allemaal onthouden). Kijk maar eens op http://www.somethin-spicy.nl/ :) Misschien kende je 'm al wel

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:52

sandraasdfg schreef:
Ik zeg altijd, als je nog nooit van je paard gevallen bent, dan kun je niet rijden! Want dan weet je niet wat het is om er daarna weer op te stappen...
Je bent pas een echte ruiter als je ook een keer gevallen bent en er daarna weer bent opgestapt!

Ben ik het niet mee eens :n
Ik zie genoeg mensen die nog niet gevallen zijn, maar die goed rijden.

Ik ben wel vaker gevallen, maar vind mezelf nou niet bepaald een goede ruiter, ondanks dat ik er iedere keer terug op gestapt ben

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:25

DianXX schreef:
deruijter schreef:
Ik rijd geen dressuur of zo maar ik vind wel dat je wat meer respect mag hebben voor zo'n ruiter als Anky.
Ze is wel meervoudig wereld- en olympischkampioen. Ik denk dat er niet veel dressuurruiters zijn zoals haar.

Waarom moet ik meer respect hebben voor haar, omdat ze bedoemd is?
Nee, ik vind gewoon dat zij niet op een manier rijdt die ik prettig vind om naar te kijken.

Nee niet omdat ze beroemd is. Maar omdat zij het voorbeeld is van hoe je als dressuur ruiter moet rijden.
Maargoed ieder zo zijn mening :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:15

Lieshorses schreef:
Ik zeg niet dat als je lang rijd en nooit valt een slechte ruiter bent , maar het verwondert me wel heel erg .
Overigens vind ik mensen die wel vallen gewoon goede ruiters , dan heb je waarschijndelijk al verschillende paarden gereden , ermee omgegeaan enz. @ruby, Heb je niet veel verschillende paarden gereden? In die 8 jaar ben je er vast wel eens afgevallen hoor! ;)

Oh ben wel eens er naast gevallen , maar dat was eerder mijn domme schuld (zoals zonder zadel opwillen stappen en paard stapt opzij) Heb ook vaak op paarden gezeten die bokten en weg geschoten enzovoorts, maar dan bleef ik wel zitten alleen raakte ik mijn beugels altijd kwijt :P

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:06

[quote=''deruijter'']Nee niet omdat ze beroemd is. Maar omdat zij het voorbeeld is van hoe je als dressuur ruiter moet???? rijden.
Maargoed ieder zo zijn mening :)[/quote]

Indd, ieder zijn mening, ik vind dat zij niet prettig rijd, maar daar kunnen andere mensen anders over denken. ;)

Maaroed, ontopic:
Ik vind niet dat als je veel valt je een slechte ruiter bent, en als je nooit gevallen bent een slechte of goede ruiter bent.
Van vallen en opstaan leer je, toch? :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:57

ik ben in augustus gevallen toen zat ik heel relaxt in het zadel ik rij al vanaf mijn 6sde 2x in de week les we zaten toen in draf ik kende het paard heel goed en weet dat hij kan schrikken we kwamen langs een tak en ik week wat naar rechts uit want wil geen tak in mijn gezicht het volgende moment schrok ze en ging ze bokken dus ik viel eraf en belande gewoon op mijn voeten maar ik kan best goed rijden doe vaak jonge paarden beleren enzo was gewoon een dom iets

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:23

deruijter schreef:

Voor iemand die zijn paard in rollkur dwingt mooi te lopen kan ik geen respect tonen! Ik vind je een betere ruiter als je naar je paard luistert.

Hoiiij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:36

Je leert door vallen en opstaan.. Dus hoe vaker je valt hoe meer je leert!
Dus je leert er alleen maar van, wat je bijv. anders kan doen de volgende keer.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:21

Wauw bijna de 45 pagina's :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:24

ja...gaat erg snel hier _O-

Sandra33689

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:32

Het is toch ook niet leuk als je paard een braaf lammetje is nu heb je ten minste nog een leuke uitdaging!! en van vallen leer je dus als je egt zo vaak gevallen bent met je nu rij technisch een genie := en iedereen valt wel eens :o ;) ook anky :j

Veel succes met je paard!! groetjes Sandra

fibitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:10

Mijn eerste lesgever zei altijd om mijn vele lompe vallen als beginner goed te praten 'je bent pas een goede ruiter, als je paard je honderd keer de grond heeft doen zien van dichtbij' ' ;)
En dat is mij altijd bijgebleven, want uiteindelijk klopt het wel. Elke keer dat je valt, leer je eruit :) Het is een ervaring dat je opdoet en daar leer je altijd uit.
Paardrijden leer je tenslotte met vallen én opstaan!

Natuurlijk, hoe minder je valt, hoe beter (voor je gezondheid dan). Dus niet denken dat ik hier mensen die maar 1 keer gevallen zijn, slechtere ruiters vind dan mensen die 10 keer gevallen zijn hé!
Het doel is om zo weinig mogelijk te vallen, maar als je valt, dan is dat weer een ervaring rijker en daar kan je uit leren. Je moet zeker niet zitten piekeren of je denken dat je daardoor een slechte ruiter bent.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:35

Ben de laatste x zo hard gelanceerd........... kan het me niet permiteren de ziektewet in te gaan. Dus kies nu weer voor iets rustigere paarden.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:50

Ind sandeman..
Ik zit nu wel in de ziektewet door net ongelukkig terecht grkomen en mn bovenarm gebroken..

Ongeluk zit in een klein hoekje, helaas!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:01

ik vind dat als je er af valt echt niet opeens een slechte ruiter bent hoor :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:41

Je leert met vallen en opstaan _/-\o_

melissa_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:40

van vallen leer je alleen maar ! haha vroeger leerde ik : 7x vallen is een goede ruiter :P

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:09

ik heb een buitenrit van een uur volgehouden op een rodeo paardje, op een van de laatste meters val ik eraf en breek beide armen, nu vind ik mezelf absoluut geen slechte ruiter, vooral omdat ik weet hoe het paard de hele rit was.

maar mijn zusje heeft het voor elkaar gekregen om in stap van haar paard te vallen, zonder dat het paard heel raar deed ofzo... :+ :Y)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:16

zoofje schreef:
ik heb een buitenrit van een uur volgehouden op een rodeo paardje, op een van de laatste meters val ik eraf en breek beide armen, nu vind ik mezelf absoluut geen slechte ruiter, vooral omdat ik weet hoe het paard de hele rit was.

maar mijn zusje heeft het voor elkaar gekregen om in stap van haar paard te vallen, zonder dat het paard heel raar deed ofzo... :+ :Y)

Het is mij wel eens gelukt om aan de ene kant op een pony te springen en er aan de andere kant er met dezelfde vaart vanaf te glijden.. :o

Tesssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:48

Diva92 schreef:
Ik heb is een soort gezegde gehoord: "Je bent pas een goede ruiter als je al 100x van je paard bent gevallen" :P

Dan ben ik wel een superruiter hahah

Kimberleeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:46

iedereen kan vallen , dat maakt je heus geen slechte ruiter!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:49

Je leert van vallen en opstaan! je bent absoluut niet slecht als je valt :)

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:23

alsof anky nooit van dr paard is gevallen :')