Paardentango schreef:Nou misschien is er iemand anders, die wel verstand heeft van springen en mij kan uitleggen wat het nut is van dat diepe rijden bij het springen. Dufour kan dat niet beantwoorden zegt hij.
Dus die heb ik het al gevraagd maar die heeft er geen idee van.
Ik snap het ècht niet omdat ik te weinig van springen weet.
Inmddels ben ik wel nieuwsgierig geraakt naar het waarom.
Die paarden moeten toch springen, en niet in een krampachtige houding gezet worden?
Het zou wel zo eerlijk zijn om die tak van sport ook niet te vergeten. Daar zie je zonder meer de meest interessante optomingen voorbij springen.
Het is heel eenvoudig, de meeste springruiters zijn te lui om werkelijk dressuurmatig te rijden, daarom nemen zij deze methode, het is gewoon naapen.
Het hyperflexen doen zij ook al jaren, denken dat ze dan sneller de wendingen kunnen rijden, en hun paarden "lichter" in de hand zijn.
Dat is de fout zoeken bij het paard, niet bij zich zelf.
Er zijn nog maar weinig werkelijk dressuurmatig rijdende springruiters, die sterven uit, het voordeel bij bepaalde zeer grote springstallen is dat zij zeer goede ruiters op de achtergrond hebben die de paarden dressuurmatig rijden.
Van mijnheer MarcelDufour hoeft u dat niet te verwachten, dat heeft hij op het topic springen met MD zelf beschreven.
Heb zelf nog het genot gehad om Winkler live thuis aan het werk te zien, geweldig hoe die dressuur rijdt, weet u dat Hugo Simon zelfs S dressuren gereden heeft.
Dat Johan Heinz, Henk Nooren deze twee les gehad van Nooren sen, van senior ook werkelijk dressuur moesten rijden.
En zo zijn er nog wel meer die goed dressuur konden rijden, helaas verwatert het, door de zeer goed springende paarden.
Daar waar het rijden ophoudt begint de zadelmaker te verdienen.