mickeytje schreef:Wat ik me eigenlijk wel afvraag, waarom die Satch opeens zo doet?
Zonder echte zichtbare aanleiding?
Dat heeft in De Hoefslag gestaan. Hij bleek een heel licht pijntje in zijn wervelkolom te hebben of zo iets. Isabell heeft hem namelijk direct laten onderzoeken nadat dit gebeurde. Er is namelijk ALTIJD een aanleiding als paarden zoiets doen. Dat het bij haar gebeurd zonder een voor ons zichtbare aanwijzing... Dat komt omdat Isabell zo goed rijdt dat je het bijna niet aan ziet komen. Zij voelde wel al dat dat er aan kwam, zei ze. Ze heeft Satchmo laten behandelen daarvoor. Tsja, kan zomaar gebeuren dat er eens een keer een scheet dwars zit, ook bij topsportpaarden
mickeytje schreef:Opeens staking, en hopa weer leuk verder alsof er niks was.
Waarom dan niet al de hele proef, zodat je echt zag dat hij er geen zin in heeft?
Omdat het alleen pijn deed op het moment dat Satchmo flink moest verzamelen in de pirouette in piaffe. Daarnaast is Isabelle als ruiter zo handig dat zij in staat is om de opgebouwde spanning direct weer af te laten vloeien en door te rijden alsof er niets aan de hand is. Dat is pas kunde en vaardigheid!
modie schreef:Ik vind eigenlijk dat de meeste internationale paarden erg dom zijn, om dit over zich heen te laten komen
Verre van.... B.v. in De Hoefslag van afgelopen week een artikel over Tim Lips en zijn paard Owaola. (top eventing paard) Dat paard bleek voordat hij bij hem kwam in Spanje slecht behandeld te zijn. Paard wil op stal met rust gelaten worden en mept alles wat in de buurt komt het licht uit de ogen. Paard eist op een speciale manier benaderd te worden. Tim weet dat, accepteert en repecteert dat en het paard loopt het vuur uit de sloffen voor hem. Misschien moet je eens wat vaker bladen als De Hoefslag of In de strengen lezen. Daarin staan vaak artikelen van fokkers en topruiters over hun top(sport)paarden. Dan lees je vaak dat topsportpaarden er met regelmaat speciale gebruiksaanwijzingen en gewoonten op nahouden, speciale karakters hebben, en met regelmaat geen doetjes zijn. Anders dan in de Penny moet je dan wel pagina's met tekst lezen met hier en daar een plaatje, ipv plaatjes kijken met hier en daar ballonetjes met tekst