Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Simpelman schreef:ankem schreef:Ik heb de discussie over het aanleren en bekrachtigen van gedrag maar even aan mij voorbij laten gaan. Tijdens mijn opleidingen heb ik dat zo enorm uitgegeten, dat ik ergens enorm weerstand voelde ontstaan toen ik het weer las
Dat is jammer want het was nou juist een poging om uit dat stramien te geraken, de zaken eens op een andere manier te benaderen.
Simpelman schreef:Ieder weldenkende ruiter begrijpt dat ons paard niet in één en dezelfde houding getraind moet worden.
Om tot die weldenkendheid te komen hebben we nu dit topic.
FCSA schreef:Dank voor het meedenken allemaal! Bevestigt mijn idee om de situatie herkenbaar voor hem te houden en voor overdag weiland / 's nachts stal te kiezen.
De kans bestaat ook nog dat ik hem er iets langer laat staan en de training weer oppak, dat kan dan in de avonduren
Babootje schreef:Simpelman schreef:Ieder weldenkende ruiter begrijpt dat ons paard niet in één en dezelfde houding getraind moet worden.
Waarin mij toch voornamelijk het gevoel bekruipt dat er een aantal hier al een half jaar niet meer uit "de stretch" komen.![]()
Goed Oji dat je het hier risico benadrukt dat te lang trainen in dezelfde houding ook zo zn risico's heeft, ook al aangenomen dat "de stretch" dan op een juiste manier wordt uitgevoerd.
Een half jaar lang je paard op de voorhand laten sukkelen kan ook niet goed zijn.
Babootje schreef:Wie dan?Simpelman schreef:Ieder weldenkende ruiter begrijpt dat ons paard niet in één en dezelfde houding getraind moet worden.
Waarin mij toch voornamelijk het gevoel bekruipt dat er een aantal hier al een half jaar niet meer uit "de stretch" komen.![]()
Goed Oji dat je het hier risico benadrukt dat te lang trainen in dezelfde houding ook zo zn risico's heeft, ook al aangenomen dat "de stretch" dan op een juiste manier wordt uitgevoerd.
Een half jaar lang je paard op de voorhand laten sukkelen kan ook niet goed zijn.
Lante schreef:Ben ook benieuwd. Ik weet niet hoe anderen rijden, maar de strech is voor mij een belangrijk onderdeel van het losrijden. Als dat lekker gaat, dan kan ik haar gewoon oppakken, strech is geen doel, enkel een middel en mijn paard sukkelt zeker niet op de voorhand, maar loopt gewoon actief van achter naar voren. Als je het na alle info in dit topic nog steeds sukkelen op de voorhand noemt, dan heb je er echt niet veel van begrepen helaas.
Babootje schreef:Lante schreef:Ben ook benieuwd. Ik weet niet hoe anderen rijden, maar de strech is voor mij een belangrijk onderdeel van het losrijden. Als dat lekker gaat, dan kan ik haar gewoon oppakken, strech is geen doel, enkel een middel en mijn paard sukkelt zeker niet op de voorhand, maar loopt gewoon actief van achter naar voren. Als je het na alle info in dit topic nog steeds sukkelen op de voorhand noemt, dan heb je er echt niet veel van begrepen helaas.
Ik beweer ook niet dat die van jou dat doet of die van Starbreeze (geen filmpjes van jullie gezien, dus daar kan ik niet over oordelen). Er rust alleen altijd een gevaar in van wat je zelf goed vindt of wat goed is.
De enige bedoeling van Oji (en die onderschrijf ik zeker) is, wees je bewust van wat je aan het doen bent.