Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Horseware schreef:Ik reageer niet op alles maar lees wel alles mee. Ik kan alleen maar zeggen dat mijn ogen steeds verder geopend worden door dit topic. Leuk!
Ik wil graag wat met cavaletti gaan doen. Iemand nog tips of filmpjes op dit gebied?
xxdomiixx schreef:Simpelman heb jij misschien tips voor het achterwaarts gaan van mijn paard? vanaf de grond terwijl ik voor hem sta (als ik naast of achter hem sta dan lukt het wel prima). Ik heb van alles geprobeerd: druk opvoeren, belonen met voedsel, kleine stapjes, meer stapjes. Hij kan het wel maar het gaat niet van harte terwijl als ik dus naast hem sta of achter hem dan komt hij heel snel (denk dat het iets is van weg gaan bij mij is moeilijker, naar mij toe komen is makkelijker maar of dat echt zo is...). Andere mensen mogen natuurlijk ook opties en tips geven!!
xxdomiixx schreef:Simpelman heb jij misschien tips voor het achterwaarts gaan van mijn paard? vanaf de grond terwijl ik voor hem sta (als ik naast of achter hem sta dan lukt het wel prima). Ik heb van alles geprobeerd: druk opvoeren, belonen met voedsel, kleine stapjes, meer stapjes. Hij kan het wel maar het gaat niet van harte terwijl als ik dus naast hem sta of achter hem dan komt hij heel snel (denk dat het iets is van weg gaan bij mij is moeilijker, naar mij toe komen is makkelijker maar of dat echt zo is...). Andere mensen mogen natuurlijk ook opties en tips geven!!
Simpelman schreef:xxdomiixx schreef:Simpelman heb jij misschien tips voor het achterwaarts gaan van mijn paard? vanaf de grond terwijl ik voor hem sta (als ik naast of achter hem sta dan lukt het wel prima). Ik heb van alles geprobeerd: druk opvoeren, belonen met voedsel, kleine stapjes, meer stapjes. Hij kan het wel maar het gaat niet van harte terwijl als ik dus naast hem sta of achter hem dan komt hij heel snel (denk dat het iets is van weg gaan bij mij is moeilijker, naar mij toe komen is makkelijker maar of dat echt zo is...). Andere mensen mogen natuurlijk ook opties en tips geven!!
In het achterwaarts gaan zitten verschillende aspecten zoals, respect, dus rangorde en begrijpen, dus communicatie.
Om een goed antwoord te kunnen geven zou ik even moeten zien wat er gebeurt, een filmpje dus.
Floortz schreef:xxdomiixx schreef:Simpelman heb jij misschien tips voor het achterwaarts gaan van mijn paard? vanaf de grond terwijl ik voor hem sta (als ik naast of achter hem sta dan lukt het wel prima). Ik heb van alles geprobeerd: druk opvoeren, belonen met voedsel, kleine stapjes, meer stapjes. Hij kan het wel maar het gaat niet van harte terwijl als ik dus naast hem sta of achter hem dan komt hij heel snel (denk dat het iets is van weg gaan bij mij is moeilijker, naar mij toe komen is makkelijker maar of dat echt zo is...). Andere mensen mogen natuurlijk ook opties en tips geven!!
Hier een ander, maar wat versta je onder druk opvoeren?
Hier is het met de clicker aangeleerd. Vinger in de boeg, 'terug' en een beweging naar achteren was vinger weg, click, en brokje. Volgende keer een been optillen richting achter, dan een stapje, dan twee stapjes, enz. Nu kan ik hem enkel door te wijzen +10 meter achterwaarts laten lopen. Niet alleen ik, maar iedereen kan dat.
Hij is geconditioneerd op 'terug' én op de aanwijzing met de vinger.
Binnenkort ga ik de wijzende vinger met duim omhoog koppelen aan 'I'll shoot you'.
Starbreeze schreef:Heeft een flink stuk achterwaarts gaan aan de hand nut?
Ik neem het 2x in de week mee, ik sta dan naast zijn hoofd in omgekeerde richting. Ik loop vooruit, hij achteruit. Geen idee hoe hij dat geleerd heeft, doet ie gewoon. Hij is dan erg op mij gefocussed omdat we vd oefeningen aan het doen zijn.
xxdomiixx schreef:vandaag weer achterwaarts gedaan zoals ik altijd doe. 1e keer deed hij goed. daarna ander....
Floortz schreef:xxdomiixx schreef:vandaag weer achterwaarts gedaan zoals ik altijd doe. 1e keer deed hij goed. daarna ander....
Prima. De hemel in prijzen, en klaar. Niet meer herhalen. Dat kan een paar dagen later wel weer.