Let wel, ik zeg niet dat het geen sport kan zijn, alleen dat het niet per definitie een sport is.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Waratje schreef:Tja, kom dan met overtuigende argumenten waarom paardrijden wel (altijd) een sport is.![]()
Let wel, ik zeg niet dat het geen sport kan zijn, alleen dat het niet per definitie een sport is.

waar kan ik dat vinden ??
datbenik13 schreef:ik ben nog niet zo goed in bokt.nl.....waar kan ik dat vinden ??
emilyslaluna schreef:Omdat die mensen er niks van weten! Mijn moeder zegt altijd: " If you live in a glass house, you shouldn't be throwing rocks."
En trouwens, dit is een van mijn argumenten: als het geen sport is, waarom staat paardrijden wel bij de AA verpakking? En wrrm hoort paardrijden ook bij de olympische spelen?
Kijk het hoeft niet perse een sport te zijn want dat ligt eraan wat je er zelf van vindt en wat je ermee doet maat paardrijden in het algemeen is echt wel een sport!
En vinden degene die het als hobby hebben het dan zo erg dat wij het wel een sport vinden?
Waratje schreef:He Oomens, ook weer hier? Gezellig![]()
Maarre, kleine correctie, ik meen dat reining ondertussen wel een olympische sport is geworden, dus ook de westernruiters hebben nu een onderdeeltje bij de OS.
oomens schreef:emilyslaluna schreef:Omdat die mensen er niks van weten! Mijn moeder zegt altijd: " If you live in a glass house, you shouldn't be throwing rocks."
En trouwens, dit is een van mijn argumenten: als het geen sport is, waarom staat paardrijden wel bij de AA verpakking? En wrrm hoort paardrijden ook bij de olympische spelen?
Kijk het hoeft niet perse een sport te zijn want dat ligt eraan wat je er zelf van vindt en wat je ermee doet maat paardrijden in het algemeen is echt wel een sport!
En vinden degene die het als hobby hebben het dan zo erg dat wij het wel een sport vinden?
Sinds wanneer is paardrijden in het algemeen dan een olympische sport? Volgens mij is alleen paardensport een olympische sport, en dan ook nog maar gedeeltelijk.
Maar een heel klein beetje van alles wat onder paardrijden valt, valt überhaupt onder sport.
.
maar zoals ik al zei: het is in het alemeen wel een SPORT. emilyslaluna schreef:Ik zeg ook niet dat paardrijden in het algemeen een OLYMPISCH SPORT is.
Ik zeg dat paardrijden in het algemeen een SPORT is. Tuurlijk zijn er allemaal aftakkingen. Dat is bij alle SPORTEN. Ik ga ook wel is voetballen buiten maar dan vind ik het geen sport omdat ik het voor mijn hobby doe. Dus het is gewoon wat je ervan vindt. Hoe jij het gebruiktmaar zoals ik al zei: het is in het alemeen wel een SPORT.