Slaan tussen de oren, wel of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Slaan tussen de oren, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:18

Mensen die niet WILLEN luisteren, daar kun je de hel op loslaten, en dan luisteren ze nog niet...

Misschien dat slaan tussen de oren helpt! Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:20

hmm ja, iets beschadigen kun je er waarschijnlijk toch niet mee..
Geluid wat je hoort bij een mep

*KLOENK*

Nagelbijten / Gniffelen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:21

Of misschien sla je bij dit soort mensen wel lucht kapot,*KLAP* of loopt er zaagsel uut de or'n.. Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:22

Bij die van mij hoef je niet oneerlijk te zijn hoor Lachen laat ie je alle hoeken van de baan zien.......... zijn houding is (buiten dat hij intens van alle mensen houd en nooit, nooit bewust een mens pijn zou doen) toch wel die van " VROUW!!!........ AANRECHT!!!.... NU "

Met liefde leen ik hem even uit aan zo een gevoelloze, ankie in de dop........ leert hij ze heel snel af, want je kan dan niet eens opstijgen Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:26

detour schreef:
Of misschien sla je bij dit soort mensen wel lucht kapot,*KLAP* of loopt er zaagsel uut de or'n.. Clown

ik ben wel eens op de vuist gegaan met een klant, heel lang geleden..... peerd was echt, echt ongelovelijk braaf...... Kwam bij me, er was geen land mee te bezeilen volgens de eigenaar......... nah, ik heb nog nooit zo een braaf paard gehad....

Maargoed toen ging ik hun in de omgang monitoren........ tja en dan komt de aap uit de mouw, mens was zo gruwelijk oneerlijk en onredelijk tegen het dier, dat hij geen andere uitwegen meer zag......

En toen ik dat zei, ...... lag het natuurlijk aan mij Knipoog Lachen jaaa, moet je zeggen tegen me joh! Vind ik echt geen grapje Clown

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:27

Wa heb je precies gedaan met klant en wat was de schade? heeft het geholpen? vertel!!! Haha!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:28

Citaat:
Bij die van mij hoef je niet oneerlijk te zijn hoor laat ie je alle hoeken van de baan zien.......... zijn houding is (buiten dat hij intens van alle mensen houd en nooit, nooit bewust een mens pijn zou doen) toch wel die van " VROUW!!!........ AANRECHT!!!.... NU "

Met liefde leen ik hem even uit aan zo een gevoelloze, ankie in de dop........ leert hij ze heel snel af, want je kan dan niet eens opstijgen

Hahaha same here, hij leerde deze anky freestyle afstijgen, heel creatief Vork ..Ik zag het gewoon gebeuren, een paar kleine dingetjes zag hij nog door de vingers...eeeh hoeven. Daarna een por met een spoor onterecht, en ik zag zn kop gewoon vertrekken..

1,2 hatsjikidee, hoppla hoppla, weg ermee Haha!. Waarna ze nog 2 rondjes erachter aan hobbelde om hem weer te pakken...

kiwiko: heb je er wat inhoud bij gestampt Koe ?

trouwens wel mooi om te zien dat er toch nog mensen zijn waarmee ik op een lijn zit, die zie ik niet zo heel vaak hier op bokt Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:34

detour schreef:
Wa heb je precies gedaan met klant en wat was de schade? heeft het geholpen? vertel!!! Haha!

naa is wel een heel lang verhaal Lachen maar het kwam erop neer dat ze het commentaar absoluut niet kon hebben en ik lichtelijk geirriteerd raakte, toen gaf ze het paard een ruk in zn mond omdat ze eigenlijk boos was op mij....... en toen verloor ik het zegmaar....... heb haar weggeduuwd van het paard (wat op de grond) heb het paard laten lopen en haar een rechtse directe gegeven............ moet je wel weten dat ik in die tijd voor een stal werkte waar ik 20 paarden elke dag moest uitmesten, er 6 rijden en wekelijks een tonnetje of 4 hooi en stro mocht verplaatsen ........

Had ietwat kracht in mijn lijf toen......

Kon het niet laten om nog even na te zeggen.... "zo, weet jij ook wat pijn in je smoel is"

heeft nog wel een heel lang staartje gehad..........

Maargoed, ik was toen nog heel jong is al wel 15 jaar terug Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:36

ik weet overigens niet hoe het verder afgelopen is met het paard, via, via hoorde je toen nog wel eens wat Lachen maar dat was allemaal niet veel soeps Lachen

Misschien is ze nu wel bokker Haha! Haha! Haha!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:40

hihihi, kan het stiekem wel waarderen Haha!. Sommige mensen zijn ZO onredelijk. En reageren inderdaad woede en frustraties op het dier af...En als die mensen gaan meppen tussen oren...Dan mogen ze die van mij ook even flink bijwerken. Als je een paard mept doe het dan doordacht met een doel, en niet impulsief omdat je een (te) kort lontje hebt...

Zo heeft mijn vader mijn zusje een keer heeel erg hardhandig van haar paard gesleurd, ik heb hem nog nooit zo link gezien Vork . Die was ook even der frustraties aan het botvieren op het paard, nou was dit een dier die dit wel kan handelen. Maar nodig was het niet, ons pap achter ze aan. Hoppa kind van der paard afgetrokken... Haha! . Heeft ze zeker van geleerd.

ja kiwiko, misschien stuurt ze alsnog wel een knokploeg langs Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:40

detour schreef:
Mensen die niet WILLEN luisteren, daar kun je de hel op loslaten, en dan luisteren ze nog niet...

Misschien dat slaan tussen de oren helpt! Knipoog

En somehow heb ik dan helemaal geen last van schuldgevoelens... Haha!
KiWiKo schreef:
detour schreef:

ik ben wel eens op de vuist gegaan met een klant, heel lang geleden..... peerd was echt, echt ongelovelijk braaf...... Kwam bij me, er was geen land mee te bezeilen volgens de eigenaar......... nah, ik heb nog nooit zo een braaf paard gehad....

Maargoed toen ging ik hun in de omgang monitoren........ tja en dan komt de aap uit de mouw, mens was zo gruwelijk oneerlijk en onredelijk tegen het dier, dat hij geen andere uitwegen meer zag......

En toen ik dat zei, ...... lag het natuurlijk aan mij Knipoog Lachen jaaa, moet je zeggen tegen me joh! Vind ik echt geen grapje Clown

zoooo... kan me levendig voorstellen dat je kwaad werd joh... Ja

Kan ik ook woest om worden, dat onredelijke...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:41

laat maar komen, moet nog wat agressie kwijt Lachen

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:44

Ik kan daar ook ontzettend boos om worden!

Ik citeer even wat: (emiel voest:P:P)

Ga hamsters fokken maar blijf van de paarden af!

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:51

Wil van jou ook geen rechtse krijgen hoor kiwiko, want ondanks dat je geen tig stallen meer uitmest, denk ik nog steeds dat ik het niet van je win.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:59

naaah, ik ben lief Haha! Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:24

KiWiKo schreef:
naaah, ik ben lief Haha! Haha!

Ik heb ook nog wel een peerd staan voor dat soort onredelijke lui Haha!
Ik heb nog nooit een paard tussen de oren geslagen omdat ik dat niet durf Haha!
Mijn remedie als Bill steigerde was om hem vooruit te schoppen en dan een minuut of 5 flink door te galopperen, werdtie ook mooi mak van Haha!

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:59

slaan?
Stelletje gekken!

Zweep?
gebruik ik wel maar alleen als aanvullende aanwijzing, niet om mee te slaan.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:00

ponyfee schreef:
slaan?
Stelletje gekken!

Zweep?
gebruik ik wel maar alleen als aanvullende aanwijzing, niet om mee te slaan.

Oei, dan lopen hier allemaal gekken op ons erf en in de wei. Bloos
Zal dan maar eens de politie inschakelen. Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:48

@ kiwiko, en zo'n paard wordt gezien als 'onopgevoede rotbok', en dat vind ik nu juist zo jammer. mensen gaan er liever vanuit dat het paard niet deugt dan dat ze zelf wat fout doen of over het hoofd zien, want aan hen kan het toch nooit liggen...

ik zie in mijn omgeving eigenlijk drie soorten mensen, 1 is de soort die de fout wél in eerste instantie bij zichzelf zoekt, en die dus wanneer iets fout gaat het opnieuw probeert en er dan meestal achterkomt wat hij of zij fout deed... dit zijn over het algemeen ruiters die de lat voor het paard niet te hoog leggen, stapje voor stapje werken en veel geduld hebben.

2 zijn de anky's in de dop (of juist niet) die zó graag en snel willen dat paardlief op elk foutje (ongeacht wie 'schuld' heeft aan dat foutje) wordt afgerekend en goed ook... meestal hebben die dan van die brave paarden die het allemaal over zich heen laten komen, óf ze hebben een paard wat 'weleens kuren' heeft... of dus inderdaad net wat jij aangeeft, een paard waar 'geen land mee te bezeilen is', wat uiteraard allemaal aan het paard ligt.

3: zijn de mensen die wél vlot en prestatiegericht willen doorwerken, maar hier ook hard en eerlijk zélf aan werken, zichzelf constant willen verbeteren en daarin hun paard meenemen. strengere eisen aan het paard maar nooit oneerlijk of onredelijk, een enkel foutje (wat iedereen maakt) daargelaten.

dat is globaal hoe ik het ongeveer zie gebeuren, de tweede groep is mijns inziens het grootst en ook het minst tevreden. die mensen zie je snel een tik uitdelen, de schuld altijd bij het paard leggen, onredelijke dingen eisen en véél te snel willen waardoor zo'n paard het amper bij kan benen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 09:55

Citaat:
@ kiwiko, en zo'n paard wordt gezien als 'onopgevoede rotbok', en dat vind ik nu juist zo jammer. mensen gaan er liever vanuit dat het paard niet deugt dan dat ze zelf wat fout doen of over het hoofd zien, want aan hen kan het toch nooit liggen...

ik zie in mijn omgeving eigenlijk drie soorten mensen, 1 is de soort die de fout wél in eerste instantie bij zichzelf zoekt, en die dus wanneer iets fout gaat het opnieuw probeert en er dan meestal achterkomt wat hij of zij fout deed... dit zijn over het algemeen ruiters die de lat voor het paard niet te hoog leggen, stapje voor stapje werken en veel geduld hebben.

2 zijn de anky's in de dop (of juist niet) die zó graag en snel willen dat paardlief op elk foutje (ongeacht wie 'schuld' heeft aan dat foutje) wordt afgerekend en goed ook... meestal hebben die dan van die brave paarden die het allemaal over zich heen laten komen, óf ze hebben een paard wat 'weleens kuren' heeft...

3: zijn de mensen die wél vlot en prestatiegericht willen doorwerken, maar hier ook hard en eerlijk zélf aan werken, zichzelf constant willen verbeteren en daarin hun paard meenemen. strengere eisen aan het paard maar nooit oneerlijk of onredelijk, een enkel foutje (wat iedereen maakt) daargelaten.

dat is globaal hoe ik het ongeveer zie gebeuren, de tweede groep is mijns inziens het grootst en ook het minst tevreden. die mensen zie je snel een tik uitdelen, de schuld altijd bij het paard leggen, onredelijke dingen eisen en véél te snel willen waardoor zo'n paard het amper bij kan benen.

klopt,beetje zonde is dat. Met goede begeleiding zou dat al een stuk beter gaan. Gelukkig kan ik mezelf met betrekking tot trainen bij groep 1 rekenen..Ik rijd wedstrijden maar niet omdat mijn ambities naar de Z willen. Ik rijd wedstrijden omdat hij dan wel van huis komt, omdat het toch ook wel leuk om te kijken hoe je er op dat moment voor staat, dat hij meer dieren om zich heen heeft, en springen tsja. Dat is zijn lust en zijn leven, dat doe ik omdat HIJ het leuk vind Koe . Verder doe ik alles stapje voor stapje, lukt iets niet dan gaan we een stapje terug..Geduld heb ik zat, alleen niet bij onnodige linke fratsen dan kan hij het krijgen Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:01

merrieveulen schreef:
2 zijn de anky's in de dop (of juist niet) die zó graag en snel willen dat paardlief op elk foutje (ongeacht wie 'schuld' heeft aan dat foutje) wordt afgerekend en goed ook... meestal hebben die dan van die brave paarden die het allemaal over zich heen laten komen, óf ze hebben een paard wat 'weleens kuren' heeft... of dus inderdaad net wat jij aangeeft, een paard waar 'geen land mee te bezeilen is', wat uiteraard allemaal aan het paard ligt.

Ja, ik durf ook wel te stellen dat groep 2 helaas het grootst is. Zowel in real life als hier op bokt. Verdrietig
Zit het toch al meer dan 30 jaar aan te kijken en ik kan er helemaal niets mee.
Ik snap echt niet waarom die mensen deze hobby/sport hebben gekozen. Hoe kun je er nog plezier in hebben, als je je zo opstelt? Verward

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:03

klopt en weetje wat er met die mensen vaak ook is, die zien een paard als een ding. Niet als een levend individu, ze gaan waarschijnlijk nog voorzichtiger om met hun auto...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:03

Als mensen de schuld altijd bij het paard neerleggen zijn ze niet fair naar zichzelf en daardoor ook niet naar hun dier. Boos!
Zulke mensen zouden imo eerst maar eens aan introspectie moeten doen of een examen moeten afleggen voor ze een paard kopen. Net als een stukje medische basiskennis, gedragsleer en raskennis. Zou niks mis mee wezen... Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:06

Vind ik ook, maar helaas doet niemand dat..... Verdrietig
Zou van mij overigens bij de aanschaf van elk dier wel mogen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:06

klopt, net zoiets als een bewijs van goed gedrag! Zou niet zo gek zijn detour....Lachen!