Misschien dat slaan tussen de oren helpt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
laat ie je alle hoeken van de baan zien.......... zijn houding is (buiten dat hij intens van alle mensen houd en nooit, nooit bewust een mens pijn zou doen) toch wel die van " VROUW!!!........ AANRECHT!!!.... NU "
detour schreef:Of misschien sla je bij dit soort mensen wel lucht kapot,*KLAP* of loopt er zaagsel uut de or'n..
jaaa, moet je zeggen tegen me joh! Vind ik echt geen grapje
Citaat:Bij die van mij hoef je niet oneerlijk te zijn hoor laat ie je alle hoeken van de baan zien.......... zijn houding is (buiten dat hij intens van alle mensen houd en nooit, nooit bewust een mens pijn zou doen) toch wel die van " VROUW!!!........ AANRECHT!!!.... NU "
Met liefde leen ik hem even uit aan zo een gevoelloze, ankie in de dop........ leert hij ze heel snel af, want je kan dan niet eens opstijgen
..Ik zag het gewoon gebeuren, een paar kleine dingetjes zag hij nog door de vingers...eeeh hoeven. Daarna een por met een spoor onterecht, en ik zag zn kop gewoon vertrekken..
. Waarna ze nog 2 rondjes erachter aan hobbelde om hem weer te pakken...
?
detour schreef:Wa heb je precies gedaan met klant en wat was de schade? heeft het geholpen? vertel!!!
maar het kwam erop neer dat ze het commentaar absoluut niet kon hebben en ik lichtelijk geirriteerd raakte, toen gaf ze het paard een ruk in zn mond omdat ze eigenlijk boos was op mij....... en toen verloor ik het zegmaar....... heb haar weggeduuwd van het paard (wat op de grond) heb het paard laten lopen en haar een rechtse directe gegeven............ moet je wel weten dat ik in die tijd voor een stal werkte waar ik 20 paarden elke dag moest uitmesten, er 6 rijden en wekelijks een tonnetje of 4 hooi en stro mocht verplaatsen ........
maar dat was allemaal niet veel soeps 
. Sommige mensen zijn ZO onredelijk. En reageren inderdaad woede en frustraties op het dier af...En als die mensen gaan meppen tussen oren...Dan mogen ze die van mij ook even flink bijwerken. Als je een paard mept doe het dan doordacht met een doel, en niet impulsief omdat je een (te) kort lontje hebt...
. Die was ook even der frustraties aan het botvieren op het paard, nou was dit een dier die dit wel kan handelen. Maar nodig was het niet, ons pap achter ze aan. Hoppa kind van der paard afgetrokken...
. Heeft ze zeker van geleerd.
detour schreef:Mensen die niet WILLEN luisteren, daar kun je de hel op loslaten, en dan luisteren ze nog niet...
Misschien dat slaan tussen de oren helpt!

KiWiKo schreef:detour schreef:Of misschien sla je bij dit soort mensen wel lucht kapot,*KLAP* of loopt er zaagsel uut de or'n..
ik ben wel eens op de vuist gegaan met een klant, heel lang geleden..... peerd was echt, echt ongelovelijk braaf...... Kwam bij me, er was geen land mee te bezeilen volgens de eigenaar......... nah, ik heb nog nooit zo een braaf paard gehad....
Maargoed toen ging ik hun in de omgang monitoren........ tja en dan komt de aap uit de mouw, mens was zo gruwelijk oneerlijk en onredelijk tegen het dier, dat hij geen andere uitwegen meer zag......
En toen ik dat zei, ...... lag het natuurlijk aan mij![]()
jaaa, moet je zeggen tegen me joh! Vind ik echt geen grapje

KiWiKo schreef:naaah, ik ben lief![]()

ponyfee schreef:slaan?
Stelletje gekken!
Zweep?
gebruik ik wel maar alleen als aanvullende aanwijzing, niet om mee te slaan.

Citaat:@ kiwiko, en zo'n paard wordt gezien als 'onopgevoede rotbok', en dat vind ik nu juist zo jammer. mensen gaan er liever vanuit dat het paard niet deugt dan dat ze zelf wat fout doen of over het hoofd zien, want aan hen kan het toch nooit liggen...
ik zie in mijn omgeving eigenlijk drie soorten mensen, 1 is de soort die de fout wél in eerste instantie bij zichzelf zoekt, en die dus wanneer iets fout gaat het opnieuw probeert en er dan meestal achterkomt wat hij of zij fout deed... dit zijn over het algemeen ruiters die de lat voor het paard niet te hoog leggen, stapje voor stapje werken en veel geduld hebben.
2 zijn de anky's in de dop (of juist niet) die zó graag en snel willen dat paardlief op elk foutje (ongeacht wie 'schuld' heeft aan dat foutje) wordt afgerekend en goed ook... meestal hebben die dan van die brave paarden die het allemaal over zich heen laten komen, óf ze hebben een paard wat 'weleens kuren' heeft...
3: zijn de mensen die wél vlot en prestatiegericht willen doorwerken, maar hier ook hard en eerlijk zélf aan werken, zichzelf constant willen verbeteren en daarin hun paard meenemen. strengere eisen aan het paard maar nooit oneerlijk of onredelijk, een enkel foutje (wat iedereen maakt) daargelaten.
dat is globaal hoe ik het ongeveer zie gebeuren, de tweede groep is mijns inziens het grootst en ook het minst tevreden. die mensen zie je snel een tik uitdelen, de schuld altijd bij het paard leggen, onredelijke dingen eisen en véél te snel willen waardoor zo'n paard het amper bij kan benen.
. Verder doe ik alles stapje voor stapje, lukt iets niet dan gaan we een stapje terug..Geduld heb ik zat, alleen niet bij onnodige linke fratsen dan kan hij het krijgen
merrieveulen schreef:2 zijn de anky's in de dop (of juist niet) die zó graag en snel willen dat paardlief op elk foutje (ongeacht wie 'schuld' heeft aan dat foutje) wordt afgerekend en goed ook... meestal hebben die dan van die brave paarden die het allemaal over zich heen laten komen, óf ze hebben een paard wat 'weleens kuren' heeft... of dus inderdaad net wat jij aangeeft, een paard waar 'geen land mee te bezeilen is', wat uiteraard allemaal aan het paard ligt.
dat is globaal hoe ik het ongeveer zie gebeuren, de tweede groep is mijns inziens het grootst en ook het minst tevreden. die mensen zie je snel een tik uitdelen, de schuld altijd bij het paard leggen, onredelijke dingen eisen en véél te snel willen waardoor zo'n paard het amper bij kan benen.
!