@ Qimm: je hebt helemaal gelijk!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karl66 schreef:Ik ken er toch echt eentje.
Qimm schreef:waar rijdt die op dan?
jeanie schreef:Zelf heb ik een stevig paard maar ik laat er ook geen mensen van 100 kilo op rijden.Ook al kan je nog zo goed rijden ik vind het te zwaar........
Citaat:bij ons op de manege geld de regel dat wanneer je zwaarder bent dan 90kg, je gewoon niet meer deel kunt nemen aan de lessen..Het stoort de paarden (zeker als het beginners zijn) in het lopen en ze wil haar pony's paarden goed houden, als er steeds een stuiterende 120kg op zit, dan werkt dat niet..
iefke schreef:
mistery schreef:Ben het helemaal eens met Pletje123
Ik ken één manege waarbij je iig bij de trektochten niet zwaarder mag zijn dan 100 kg. Dat staat ook op het aanmeldingsformulier. Als je zwaarder bent dan 100 kg mag je gewoon niet mee. Ik vind dit echt geweldig, zij houden tenminste rekening met hun paarden.
Elke manege zou dit moeten doen, maar de meeste maneges denken alleen aan het geld.
Wendy15 schreef:Ook ik bemoei me er maar weer even mee..
Op de manege waar ik werk is voor de ritten ook een gewichtslimiet. Van 95 kilo om precies te zijn. Het staat op een groot bord bij de manege, maar nog komen er mensen die overduidelijk zwaarder zijn. Het is banketstaaf om te zeggen `sorry, meneer-mevrouw, u kunt niet mee, want u bent te zwaar voor onze paarden` maar het is af en toe wel noodzakelijk. Wat mij bij het volgende punt brengt, wanneer weet je of iemand te zwaar is? Als er een klein vrouwtje van rond de 1.60m komt die net zo breed is als dat ze hoog is moet je die dan weigeren? Of als er een man komt van 1.95m met een slank postuur? Wat kan wel en wat kan niet? Het is zoooo ontzettend moeilijk in te schatten af en toe.. Je kan ook moeilijk iedereen die komt even op de weegschaal zetten..