Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:21

Je kunt heus goed relativeren RK. Da's waar wat je zegt, de meeste mensen met zoveel overgewicht halen het niet in hun hoofd om op een paard te gaan zitten. Clown

@ Qimm: je hebt helemaal gelijk!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:37

ook mee eens,de meneer van de foto zal het niet in zijn hoofd halen op een paard te gaan zitten!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 14:35

Ik ken er toch echt eentje.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 15:57

waar rijdt die op dan?

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:58

Goed laat ik ook eens een knuppel in het hoenderhok gooien Clown . Jaren geleden bij manege barnhoorn in Noordwijk stuurde de eigenaar je weg als hij je te dik vond. Mensen rond de 100 kilo konden echt vertrekken en terugkomen als ze waren afgevallen.
Hij wilde dat zijn paarden op de strandritten niet aandoen. En dat waren over het algemeen tuigers.

Zelf heb ik een stevig paard maar ik laat er ook geen mensen van 100 kilo op rijden.Ook al kan je nog zo goed rijden ik vind het te zwaar........

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:14

Karl66 schreef:
Ik ken er toch echt eentje.

ik wil ook wel weten op wat voor paard die rijdt?want zo zwaar is echt niet goed voor je paard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:16

Zulke personen ken ik echt niet te paard.
Dat je daar tegen zegt paardrijden kan niet, kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Maar eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat zo'n persoon dat zelf niet door heeft.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:19

nee vind ik ook wel apart idd

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:33

@ koh als je mijn andere post ook leest dan zou je het wat beter snappen

@Smystique bedankt voor de uitleg

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:13

Qimm schreef:
waar rijdt die op dan?

Een zware groninger maar die heeft er ook behoorlijk moeite mee.

tandenfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:10

bij ons op de manege, zelf gezien 140 kilo op een d-pony!!!! Das echt zielig!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:48

is dat serieus???

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 22:53

als diegene hoog wil gaan springen en écht veel overgewicht heeft kan het niet vind ik.. bonkebonkeBONK..
en als je dressuur doet ziet het er ook niet echt uit..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 07:54

jeanie schreef:
Zelf heb ik een stevig paard maar ik laat er ook geen mensen van 100 kilo op rijden.Ook al kan je nog zo goed rijden ik vind het te zwaar........

En wanneer weet je wanneer iemand 100 kilo weegt?
Vraag je dat?
Soms lijken mensen zwaarder dan ze zijn.
Of zijn ze juist zwaarder dan jij denkt omdat ze er niet zo zwaar uitzien. Knipoog

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:48

Ja?? En??

Rijden die ook allemaal op kleine/smalle paarden?
Rijden ze überhaupt wel?

Overgewicht kan ook 1 of 2 kilo zijn.
Net zoals ik schommel tussen de 72 en 74 kilo.
72 is een goed BMI, 74 niet meer.

CoolCorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:27

Citaat:
bij ons op de manege geld de regel dat wanneer je zwaarder bent dan 90kg, je gewoon niet meer deel kunt nemen aan de lessen..Het stoort de paarden (zeker als het beginners zijn) in het lopen en ze wil haar pony's paarden goed houden, als er steeds een stuiterende 120kg op zit, dan werkt dat niet..

Dit is natuurlijk de oplossing, iedereen die te dik is, stopt meteen met paardrijden, ongeveer zo'n 20- 30 % van alle ruiters. (zo'n 50% van alle nederlanders heeft overgewicht, het worden er nog steeds meer), Het gevolg hiervan is dat 20 tot 30 % van de nederlandse paardenstapel overbodig wordt, die eindigen bij de handelaars, uiteindelijk slachter, maneges krijgen steeds minder klanten, en de paarden omdat er minder vraag naar is, worden steeds kleiner, en goedkoper.
De bedrijven die paardenvoer, ruitersportartikelen, dierenartsen en allerlei paard gerelateerde diensten leveren, krijgen steeds minder klanten. Uiteindelijk is nederland, net zoals de USA voor 80% te dik, en er leven ook geen paarden meer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:28

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:35

Als ik het over overgewicht heb in dit geval, dan bedoel ik mensen zoals op de foto's die hier naar voren zijn gehaald. Dus niet een aardige love handle, maar echt TE DIK!

Zoiets is voor de personen zelf ook echt niet gezond. En uit dierwelzijn ook niet voor het paard waar ze eventueel op zouden gaan zitten. Het is dus voor beide partijen van belang dat er kilo's af gaan. Of als dat niet lukt: ga mennen als je toch met paarden bezig wilt zijn!

Sorry hoor, maar hoe goed iemand ook kan rijden, 140 kg of meer op een paardenrug is niet goed Het is echt niet zo dat je dan oppeens 40 kg lichter aan voelt voor het paard.

Het is onzin te doen alsof er niets aan gedaan kan worden. Dat de hele Nederlandse bevolking steeds dikker wordt, is een probleem, geen excuus. Ik vind het juist dat maneges rekening houden met hun dieren. Aan het hele overgewichtprobleem moet wat gedaan worden!! Hou rekening met jezelf en je paard.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:50

idd Pletje123

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:00

Ben het helemaal eens met Pletje123

Ik ken één manege waarbij je iig bij de trektochten niet zwaarder mag zijn dan 100 kg. Dat staat ook op het aanmeldingsformulier. Als je zwaarder bent dan 100 kg mag je gewoon niet mee. Ik vind dit echt geweldig, zij houden tenminste rekening met hun paarden.
Elke manege zou dit moeten doen, maar de meeste maneges denken alleen aan het geld.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:47

mistery schreef:
Ben het helemaal eens met Pletje123

Ik ken één manege waarbij je iig bij de trektochten niet zwaarder mag zijn dan 100 kg. Dat staat ook op het aanmeldingsformulier. Als je zwaarder bent dan 100 kg mag je gewoon niet mee. Ik vind dit echt geweldig, zij houden tenminste rekening met hun paarden.
Elke manege zou dit moeten doen, maar de meeste maneges denken alleen aan het geld.

Die maneges denken waarschijnlijk ook wel aan geld. Als er een paard uit de running is met rugklachten kan die niet werken en dus ook geen geld opbrengen.
Maar wat het motief ook is, het idee is gewoon wel goed.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:04

Ook ik bemoei me er maar weer even mee..

Op de manege waar ik werk is voor de ritten ook een gewichtslimiet. Van 95 kilo om precies te zijn. Het staat op een groot bord bij de manege, maar nog komen er mensen die overduidelijk zwaarder zijn. Het is banketstaaf om te zeggen `sorry, meneer-mevrouw, u kunt niet mee, want u bent te zwaar voor onze paarden` maar het is af en toe wel noodzakelijk. Wat mij bij het volgende punt brengt, wanneer weet je of iemand te zwaar is? Als er een klein vrouwtje van rond de 1.60m komt die net zo breed is als dat ze hoog is moet je die dan weigeren? Of als er een man komt van 1.95m met een slank postuur? Wat kan wel en wat kan niet? Het is zoooo ontzettend moeilijk in te schatten af en toe.. Je kan ook moeilijk iedereen die komt even op de weegschaal zetten..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:13

Wendy15 schreef:
Ook ik bemoei me er maar weer even mee..

Op de manege waar ik werk is voor de ritten ook een gewichtslimiet. Van 95 kilo om precies te zijn. Het staat op een groot bord bij de manege, maar nog komen er mensen die overduidelijk zwaarder zijn. Het is banketstaaf om te zeggen `sorry, meneer-mevrouw, u kunt niet mee, want u bent te zwaar voor onze paarden` maar het is af en toe wel noodzakelijk. Wat mij bij het volgende punt brengt, wanneer weet je of iemand te zwaar is? Als er een klein vrouwtje van rond de 1.60m komt die net zo breed is als dat ze hoog is moet je die dan weigeren? Of als er een man komt van 1.95m met een slank postuur? Wat kan wel en wat kan niet? Het is zoooo ontzettend moeilijk in te schatten af en toe.. Je kan ook moeilijk iedereen die komt even op de weegschaal zetten..

Een weegbrug voor de ingang van de stal plaatsen Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:25

dat zou wel een oplossing zijn ja Haha!
ik vind het ook goed dat maneges een limiet instellen,voor het welzijn van de paarden.

dat plaatje wat eerder werd gepost is belachelijk!!!
net alsof zo iemand op een paard gaat zitten.
ik ben ook te zwaar maar daar pas ik nog wel 3x in!!! Stoom uit je oren
net alsof dat plaatje iedere zwaardere persoon symboliseerd.

en idd zoals eerder werd gezegd is het te zwaar zijn wel een probleem,maar als iemand anderen(en paarden)er niet mee lastigvalt,wie ben jij dan om daarover te oordelen???