Laag Diep Rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spruit

Re: Laag Diep Rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:53

sanne_shelly schreef:
dat helemaal 'achter de teugel' lopen (ik weet niet hoe je t noemt haha) dat krijg ik niet eens voor elkaar bij het paard waar ik op rijd.. ik vind dat je paard wel naar beneden moet lopen maar niet helemaal met zn neus tegen zn borst... dat vind ik TE overdreven

Het lukt je niet omdat het paard er niet aan toe is...begrijp me niet verkeerd, ik rij ook niet zo hoor...maar een paard heeft wel een hogere graad van afriching nodig om dit te kunnen.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:08

QQQQ schreef:
DresslOver schreef:
@Q : het doet er verder niet meer toe hoe ik die stage ben kwijt geraakt, punt is dat ik hem kwijt ben door dit forum en wat hier gezegt is (o.a. door mij) verder ga ik me daar niet meer over uit laten,voor ik nog meer gezeik krijg.

Begrijp ik het goed, dat je stageplek is geweigerd, omdat je aan deze discussie deelnam???? Dan weten we ook hoe serieus we de bewering moeten nemen dat men met iedereen die zich serieus erin wilt verdiepen, in discussie wilt gaan.
Betekend dit dat Stal-Anky deze discussie volgt??

Haal eruit wat je eruit wil halen zou ik zeggen. maar daar komt het wel op neer ja. vind het ook ineens niet meer erg dat ik er niet naar toe ging, als het zo moet..

amsolusa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:28

ik vind het verschrikkelijk om een paard zo te zien lopen, het ziet er totaal niet ontspannen uit, de paarden hebben vaak hun oren in de nek, en ik vind er eruit zien of je het paard in de krul trekt

andafries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:05

DresslOver gelukkig vindt je het niet erg meer . Ik vindt het wel vreemd dat als je hierin mee discusseerd niet meer mag stage lopen. Je was toch niet eens een tegenstander , toch !!! Als je geen stageplek kunt vinden mag je altijd bij mij stage komen lopen . Wij zijn ook een erkend aequor stage bedrijf . Maar wij doen niet aan LDR maar wel aan klassieke dressuur ,haha. Onze trainingen mag je gerust op bokt zetten , ik heb geen geheimen.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:30

@ Andafries; nee ik vind het inderdaad helemaal niet erg meer, als het zo moet dan hoeft het van mij niet, dan moet je wel zo op je tellen passen, ik vond het ook zon raar verhaal maarja, het was natuurlijk wel een mooie kans geweest, maar er zijn nog genoeg andere plaatsen waar ik net zoveel kan leren. even voor de duidelijkheid nog, het was dus niet mijn bedoeling om hun training breed uitgemeten op bokt te zetten absoluut niet! maar dat is inderdaad wel wat hun er uit op maakte! Het lijkt me opzich nog best een goed idee om bij jou stage te komen lopen! waar zit je ergens?

(mooi paard joh, die eerste in je profiel!! _/-o_ )

andafries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:49

Bovenin Friesland tegen het Lauwersmeer aan. Welke opleiding doe je ?

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 11:06

amsolusa schreef:
ik vind het verschrikkelijk om een paard zo te zien lopen, het ziet er totaal niet ontspannen uit, de paarden hebben vaak hun oren in de nek, en ik vind er eruit zien of je het paard in de krul trekt

Hier ben ik het niet mee eens, foto's zijn ook maar moment-opnames, en paarden die hun oren opzij leggen, zijn geconcentreerd, niet kwaad of bang. ik heb nu 2 clinics van Anky en Sjeff bijgewoond, en de paarden hebben meestal gewoon de oren ontspannen naar voren of opzij. Zo erg lijken zij het dus niet te vinden..

Ik zeg nu niet dat ik deze manier van trainen ook handhaaf of er ook 100% mee eens ben, maar dit argument klopt gewoon niet..

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:35

renes schreef:
Dat is heus niet haar enige reden, het past ook gewoon niet in het wedstrijdprogramma, met het NK in aantocht en kort daarna de WEG. Maar om duidelijk te maken dat ze het niet met de gang van zaken eens is, noemt ze vooral de discussie als reden van het niet deelnemen aan Aken. En niet heel Nederland loopt weg voor de problemen, Edward gaat ook gewoon, naast Kirsten, Patricia en Alex. Waarvan er drie ook LDR trainen.....

http://chioresult.accom-ac.com/result06/DRE-R4.pdf

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:11

@ Andafries; ik woon zelf in noord brabant, mijn paard staat in vorstenbosch (bij uden/den bosch) ik doe nu nog havo, hierna ga ik Commerciele Economie - Horse business management in Emmen studeren

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:12

Patricia Callaghan doet níet aan LDR dat dat ff duidelijk moge zijn, renes!

xLSZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:16

@ DresslOver: [offtopic] Leuk! Emmen, de plaats waar ik woon ..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:18

Heb hier wel eens eerder gereageerd volgensmij.
Ik vind het niks, ziet er nou niet bepaald ontspannen uit, maar iets teveel van het goeie!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:18

gezellig! misschien tegen de tijd nog eens een bokt-meeting

@ andafries nog even ik zit nu dus in 4 havo

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:54

DresslOver schreef:

Laat het dan even duidelijk zijn dat ik dat ook helemaal niet bedoel! Ik doelde op drie ruiters, Eddie, Kirsten en Alex, al weet ik niet of Alex met Nimbly ook deze manier ook toepast, hij traint iig wel bij Sjef.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 22:59

Kirsten Die traint bij Rutten en past niet of nauwelijks LDR toe hoor.

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:04

Kijk dan maar eens op de site van o.a. Ulrike Thiel en sustainable dressage! Daar zie je toch heel erg duidelijk dat Kirsten met Montecristo LDR losrijdt! Overigens klopt het dat Rutten dit niet toepast.

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:12

LETS schreef:
sanne_shelly schreef:
dat helemaal 'achter de teugel' lopen (ik weet niet hoe je t noemt haha) dat krijg ik niet eens voor elkaar bij het paard waar ik op rijd.. ik vind dat je paard wel naar beneden moet lopen maar niet helemaal met zn neus tegen zn borst... dat vind ik TE overdreven

Het lukt je niet omdat het paard er niet aan toe is...begrijp me niet verkeerd, ik rij ook niet zo hoor...maar een paard heeft wel een hogere graad van afriching nodig om dit te kunnen.

ja dat weet ik.. dat 'geval' van mij heeft M dressuur gelopen... meer niet... hij HAAT verzamelen en word er helemaal agressief en vervelend van... ook teveel druk op zn mond kan ie niet hebben (raar maar waar-- zit tussen zn oren denk ik) maar daarom zei ik t eigenlijk.. dat t bij mij niet lukt... maar ik begrijp wel wat je bedoelt want al zou t t makkelijkste beest van de wereld zijn... hij is er dan idd niet aan toe!

Aimee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:16

renes schreef:
Kijk dan maar eens op de site van o.a. Ulrike Thiel en sustainable dressage! Daar zie je toch heel erg duidelijk dat Kirsten met Montecristo LDR losrijdt! Overigens klopt het dat Rutten dit niet toepast.

Losrijden ja.... dat doet Rutten ook met behulp van een beetje LDR hoor
Tenminste, als je het alleen hebt over het wat lager en ronder instellen. Het hele achterliggende syteem wordt níet door Kirsten toegepast

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:22

renes schreef:
Kijk dan maar eens op de site van o.a. Ulrike Thiel en sustainable dressage! Daar zie je toch heel erg duidelijk dat Kirsten met Montecristo LDR losrijdt!

Iemand die zijn paard achter de LL instelt rijdt daarmee nog zeker geen LDR

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:23

DresslOver schreef:

En Callaghan mocht ook niet door naar de finale.

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:47

Aimee schreef:
renes schreef:

Losrijden ja.... dat doet Rutten ook met behulp van een beetje LDR hoor
Tenminste, als je het alleen hebt over het wat lager en ronder instellen. Het hele achterliggende syteem wordt níet door Kirsten toegepast

Tis maar net hoe je het ziet, als je kijkt op http://www.hippocampus-nl.com/s2e.php?content_id=315 en dan rechts in die kolom die foto's bekijkt, dan lijkt het me niet dat ze haar paard 'wat lager en ronder instelt'.
Overigens heb ik niets tegen haar of deze manier van rijden, maar het ging erover dat LDR ruiters niet naar Aken gingen om discussie te vermijden. IK gaf vervolgens aan dat de ruiters die zijn gegaan (drie daarvan tenminste), wel degelijk op deze manier ridjen (losrijden, of whatever). En dat we dus niet onze 'klassieke' ruiters sturen omdat we zonodig de discussie uit de weg gaan.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:59

1 zwaluw maakt nog geen zomer Renes. Dat er een dergelijke foto geplaatst is, hoeft niet te zeggen dat ze LDR traint. kan best zijn dat het paard net even naar de borst hapt oid.

Ik ken Kirsten al langer en voor zover ik weet rijdt ze dus geen LDR.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 00:11

Dus als ik het goed begrijp selecteert Ulrike op plaatjes met het meeste effect ipv foto's van LDR-ruiters?

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 00:12

Lijkt er wel op...

WinBinChes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:15

Justarman schreef:
amsolusa schreef:

Hier ben ik het niet mee eens, foto's zijn ook maar moment-opnames, en paarden die hun oren opzij leggen, zijn geconcentreerd, niet kwaad of bang. ik heb nu 2 clinics van Anky en Sjeff bijgewoond, en de paarden hebben meestal gewoon de oren ontspannen naar voren of opzij. Zo erg lijken zij het dus niet te vinden..

Ik zeg nu niet dat ik deze manier van trainen ook handhaaf of er ook 100% mee eens ben, maar dit argument klopt gewoon niet..

Het is ook geen argument maar een mening als je goed had gelezen!!