pol1 schreef:Babootje schreef:Naast dat het een belastende oefening is, moet je paard zich ook goed kunnen ontspannen. Als het paard gespannen of kijkerig is, vergeet dan maar dat je een goede vwnw kan rijden en bewaar hem dan tot het einde van je trainingssessie of tot het moment dat je paard zich ontspant.
Mijn paard is kan heel snel heel gespannen zijn..Zeker aan t begin vd training! Juist Door voorwaarts neerwaarts te rijden onstaat er een enorme ontspanning! Dus nee ik zal het niet altijd aan t einde vd training toepassen, ik begin er juist mee en eindig hier ook mee..En mijn ervaring is juist dat paarden er veel minder kijkerig van worden! Er onstaat schijnbaar endorfine in die houding..

Want: ooooooh wat zijn die musjes spannend! Het zijn vampiermusjes hoor!
En die tijger in de bosjes, wat eigenlijk gewoon een huistijger is, is ook niet te doen!
Vergeet ook die sproei -SLANG- dan ook niet!
En die jongens op dat brommertje... nooooohhh dat kan écht niet met 13 jarige leeftijd hoor!!

Ik ken dr ondertussen en weet langzaam steeds beter hoe ik het moet gebruiken voor een goede training. Het vraagt echter wel veel van je aanpassingsvermogen en nog meer van je geduld.