Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simpelman schreef:@focussed,
Probeer eens zonder sperriem en met een aanzienlijk veel losser gegespte neusriem.
Gewoon om eens te proberen, het is een kwestie van gewoontes veranderen, het geeft veel meer ontspanning.
De neus mag er meer uit, dan kan je paard meer zijn lendenen en rug gebruiken.
Het voelt dan net of je "het" weggeeft.
Je paard moet nageven en dan laat je hem reiken naar het bit.
Denk aan dat elastiekje, in welke mate van oprichting ook, het moet relatief steeds maximaal uitgeschoven zijn dan kan je paard gaan dragen, hij kan er dan onder komen.
Horseware schreef:Prachtig plaatje FocussedVoor het perfecte ga ik mee met Simpelman maar ik zou hier al ontzettend blij mee zijn!
Ik heb gisteren toch zo fijn geredenDe stretch gaat al zo goed, dat is teugels aannemen en hij blijft daar. Ik ben nu bezig met het oppakken en dan iets bijrijden. In het begin was het erg onwennig en was hij flink zoekerig, maar het begint steeds stiller te worden. Voor het eerst in zijn leven krijgt hij nu ook een mooi randje lippenstift rond z'n mond bij het oppakken. Dat heb ik in al die jaren nog nooit gehad
Het leuke is ook dat ik telkens denk dat ik het ultieme al voel, maar dat ik vervolgens iedere keer een stukje erbij krijgt geeft het wauw gevoel
mala26 schreef:SinneJ schreef:Tandarts komt hier ook ieder jaaren heb net nog een bitfitter laten komen. Als ik nu een naam had van een osteo ofzo, waarvan ik zeker was dat hij/zij weet wat hij/zij doet (liefst ook een da) en vooral als die persoon ook overtuigd is van deze trainingsmethode, zou ik waarschijnlijk niet twijfelen om mijn paard even te laten checken en afhankelijk van wat er gezegd wordt dat regelmatig te laten doen.
Mijn vraag was vooral: Heeft iemand hier zo'n naam? Of is dat een onmogelijke opdracht?
Ik denk hier vooral over na door dit filmpje:
http://www.art2ride.com/blog/recognizin ... nt-part-2/
Valt even binnen
Linda van Diepen. horseinmotion.nl
Zij is ook dierenarts, en heeft weet ik hoeveel andere opleidingen erbij gedaan. Zij rijd/traint zelf ook volgens deze methode. En heeft een hekel aan het rollkür/hoe je het ook maar noemen wilt methode.
Weet niet waar je woont maar misschien interessant voor je.
Simpelman schreef:terpentijn schreef:Geef mij dat onweer dan maar. Het is hier 34 graden, en héét. Paarden doen al een week niks.
Het is bij mij 4 maanden per jaar 32 tot 38°, in de ochtend kun je gewoon werken hoor, het interessert paarden niet zoveel.