Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

damian23

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:34

Ik heb gisteravond ook nog gereden. Het was prima te doen in de wind en een deel van de bak lag door de knotwilgen al in de schaduw.

Wat ik me eigenlijk afvraag is als een paard meer opgericht en verzameld wordt gereden en terugkomt in tempo of zwaar wordt in je handen hij niet zo ver is.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:43

Simpelman schreef:
@focussed,
Probeer eens zonder sperriem en met een aanzienlijk veel losser gegespte neusriem.
Gewoon om eens te proberen, het is een kwestie van gewoontes veranderen, het geeft veel meer ontspanning.
De neus mag er meer uit, dan kan je paard meer zijn lendenen en rug gebruiken.
Het voelt dan net of je "het" weggeeft.
Je paard moet nageven en dan laat je hem reiken naar het bit.
Denk aan dat elastiekje, in welke mate van oprichting ook, het moet relatief steeds maximaal uitgeschoven zijn dan kan je paard gaan dragen, hij kan er dan onder komen.

Bedankt Simpelman. M'n neusriem zit trouwens heel los, een hand zonder duim past er wel onder. Of zie je hem graag nog losser?
Neus eruit is zeker een goed verbeterpunt... Dat vind ik nog zo moeilijk, hou haar het liefst heeeel dicht bij me :o Foei.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 13:58

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 14:01

Horseware schreef:
Prachtig plaatje Focussed :j Voor het perfecte ga ik mee met Simpelman maar ik zou hier al ontzettend blij mee zijn!

Ik heb gisteren toch zo fijn gereden :D De stretch gaat al zo goed, dat is teugels aannemen en hij blijft daar. Ik ben nu bezig met het oppakken en dan iets bijrijden. In het begin was het erg onwennig en was hij flink zoekerig, maar het begint steeds stiller te worden. Voor het eerst in zijn leven krijgt hij nu ook een mooi randje lippenstift rond z'n mond bij het oppakken. Dat heb ik in al die jaren nog nooit gehad *D
Het leuke is ook dat ik telkens denk dat ik het ultieme al voel, maar dat ik vervolgens iedere keer een stukje erbij krijgt geeft het wauw gevoel :D

Bedankt! En jij ook bedankt Starbreeze! :D

Wat fijn joh!! Heerlijk lijkt me dat *\o/*

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 14:23

@Focussed,
Je krijgt de neus er gemakkelijker uit wanneer je je eerst contreerd op de bevestiging van het stretchen en het van daar uit voorwaarts rijden.
Alleen een contactteugel.
Het is de achterhand die die neus draagt. :)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:01

mala26 schreef:
SinneJ schreef:
Tandarts komt hier ook ieder jaar :) en heb net nog een bitfitter laten komen. Als ik nu een naam had van een osteo ofzo, waarvan ik zeker was dat hij/zij weet wat hij/zij doet (liefst ook een da) en vooral als die persoon ook overtuigd is van deze trainingsmethode, zou ik waarschijnlijk niet twijfelen om mijn paard even te laten checken en afhankelijk van wat er gezegd wordt dat regelmatig te laten doen.

Mijn vraag was vooral: Heeft iemand hier zo'n naam? Of is dat een onmogelijke opdracht?

Ik denk hier vooral over na door dit filmpje:
http://www.art2ride.com/blog/recognizin ... nt-part-2/

Valt even binnen

Linda van Diepen. horseinmotion.nl
Zij is ook dierenarts, en heeft weet ik hoeveel andere opleidingen erbij gedaan. Zij rijd/traint zelf ook volgens deze methode. En heeft een hekel aan het rollkür/hoe je het ook maar noemen wilt methode.
Weet niet waar je woont maar misschien interessant voor je.

Dit is zonder twijfel de interessantste naam tot nu toe! Ze zit op een uurtje van bij mij.. misschien de moeite waard om haar een mailtje te sturen. Bedankt voor de tip!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:07

Ik heb haar ook wel eens bij mijn paard gehad, kan haar zeker aanraden. :j

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:23

Graag gedaan :D

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 16:50

Ook ik ben blij met Linda v Diepen. Kundig persoon die bij twijfel zeker niet aarselt om je door te sturen naar een DA. Denk aan rontgen foto's en maagscopie. Haar vermoedens dat er iets niet goed zit, kloppen vaak, helaas.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:10

Ik mag me zelf gelukkig prijzen met mijn dierenarts, anne marie groenveld. Ze doet alleen paarden en is chiropractor, orun instructrice en vertairinair acupuncturist.

Ik hoop dat het vanavond afkoelt zodat ik nog even kan longeren.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 17:11

Dat hoop ik ook Damian, zonet nog wat filmjes gekeken van Artoride en dan heb ik weer zin om iets te gaan doen.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:08

Hier is het afgekoeld! Het leek er even op dat het heel erg zou onweren, maar dat is opgelost. Ik heb ook altijd veel zin om te rijden als ik weer door een filmpje of na een les inspiratie heb opgedaan. Dan moet ik me echt bedwingen om niet alle dagen te gaan rijden. Ik rijd max 3 dagen in de week om het leuk te houden. Dus vandaag gaan we longeren of balkjes lopen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:11

Geef mij dat onweer dan maar. Het is hier 34 graden, en héét. Paarden doen al een week niks.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:13

Ik krijg ook altijd zoveel zin om weer te gaan rijden als ik een filmpje gezien heb :D Ik moet nu sowieso echt de tijd op de klok in de gaten houden want voordat ik het weet zou ik er zo anderhalf uur op zitten als het zo lekker gaat als nu.

Hier is het nog steeds erg heet. Laat dat onweer maar komen! Vandaag hebben ze sowieso vrij; ze hebben al van maandag tm vrijdag gelopen en dat vind ik eigenlijk al teveel achter elkaar.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 18:18

terpentijn schreef:
Geef mij dat onweer dan maar. Het is hier 34 graden, en héét. Paarden doen al een week niks.

Het is bij mij 4 maanden per jaar 32 tot 38°, in de ochtend kun je gewoon werken hoor, het interessert paarden niet zoveel.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 18:27

Maar mij wel, ik hou helemaal niet van die hitte (boven 25 graden hoeft 't voor mij al niet meer, laat staan dat ik dan me ga inspannen). In de ochtend vroeg kan natuurlijk wel, maar ik hebnog meer dieren, Shetten aan huis, en ook nog 2 Dobermanns, waarvan 1 al redelijk oud, die ik ieder op verschillende manieren aan de train hou (anders worden ze héél vervelend), dus daar kies ik nu even voor. Kan niet alles tegelijk.
Qua lessen heb ik nu sowieso even zelf een stop er op gezet, dus kan ik wat dat betreft es om me heen wat verder kijken en ook eindelijk eens met m'n betrekkelijk groene merrie (6 jaar) aan de slag, anders komt ook daar nooit iets van.
Gelukkig is het morgenmiddag al weer een stuk redelijker, tussen de 25-27 graden, dus in de ochtend zal het 17 graden zijn of zoiets.
Maar dan heb ik al weer andere afspraken.

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:48

Ik kan ook zeker Linda van Diepen aanraden. Ze weet wat ze doet, is eerlijk en recht door zee.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:53

Simpelman schreef:
terpentijn schreef:

Het is bij mij 4 maanden per jaar 32 tot 38°, in de ochtend kun je gewoon werken hoor, het interessert paarden niet zoveel.

{:} :D

Waar is verweggistan eigenlijk Simpelman ? Of blijft dat geheim? ;)

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:10

Als paarden die hitte gewend zijn, is dat inderdaad geen probleem. Maar als het ineens bloedheet is, zoals hier, pas in mijn trainingschema aan. Wil graag dat het beessie nog een aantal jaar mee gaat.

SinneJ, ik weet niet waar je woont, maar Heleen Slebos vind ik een heel goede osteo

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:35

Ik heb vanavond nog gereden, het was aardig afgekoeld en bij ons op stal waait het allicht. Paard was zelfs nauwelijks bezweet.

Woensdag zat ik er al om 8.30 op en gisteren pas tegen 19.00. Heb alleen donderdag overgeslagen van mn normale schema (longeren), maar dat had evt. ook nog wel door kunnen gaan, was savonds ook lekker koel geworden. Ik vond het zo prima te doen.

Dus ik heb eigenlijk alleen de tijden wat aangepast en overdag mn paardje natuurlijk even wat extra verkoeling geboden :)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 08:00

Die van mij was ook nauwelijks bezweet maar ik had echt last van de hitte. Ik was s'avonds helemaal niet lekker.

De katten (langhaar) hadden het gisteren ook erg zwaar en de hond kwam tegen de avond pas weer tot leven.

Ik zou vandaag gaan rijden maar dat doen ik na het slechte weer, wat ze voorspellen. Dan js het hopelijk lekker afgekoeld.

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 08:07

Pandora2 schreef:
Waar is verweggistan eigenlijk Simpelman ? Of blijft dat geheim?

Provence. :)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 08:13

Simpelman, daar is de warmte vast "droog". Hier was het gisteren echt benauwd (hoge luchtvochtigheid). Ik kan prima tegen droge hitte zoals in Turkije, maar ik ben een keer naar de Dominicaanse Republiek geweest. Verschrikkelijk, wat een benauwde hitte.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 08:32

Simpelman schreef:
Pandora2 schreef:
Waar is verweggistan eigenlijk Simpelman ? Of blijft dat geheim?

Provence. :)

Daar waar het leven zo goed is .... * jaloers * :+

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:57

Wij beginnen met deze temperaturen om half zes, we zijn dan om twaalf uur klaar. Dan staan de paarden binnen en vanavond gaan ze weer naar buiten. Wij hebben er trouwens wel zestien.

Ik heb de laatste dagen gelongeerd, dat ging super. De dravers longeer ik nu ook met de chambon, ik vind het haast ongelooflijk hoe snel je resultaat ziet met dat ding. Hij lag al jaren ongebruikt in de kast voordat ik er dus pas achter kwam dat dit was wat ik eigenlijk dacht nodig te hebben...