Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjolvir schreef:Osteopaat etc. zag ik op een van de voorgaande blz staan.
Echter een osteopaat of fysiotherapeut kan misschien wel een bijdrage leveren aan het minder stijf maken van een paard.
Echter door een paard goed te rijden en gymnastiseren kan je meer bereiken dan met af en toe een keer een osteopaat.
Met rijden is het doel paard te verbeteren en hem te leren zijn lijf optimaal te gebruiken.
(even ongelukken buiten beschouwing en bv vorige eigenaren en ik ga hier wat kort door de bocht, maar het gaat me even om de essentie.)
Eigenlijk hebben we de osteopaat en fysio dus nodig om onze rijtechnische of longeer technische onkunde weer recht te breien. In die zin vervullen ze wel degelijk een zeker nut, maar als iedereen zijn paard
correct zou trainen, zouden we ze stuk minder nodig hebben.
Correct rijden is de meest eenvoudige manier van je paard bewegings therapie geven.
LoveUggs schreef:Hoii!
Ik zou graag willen weten wat jullie van deze foto vinden?
Ik ben er enorm trots op namelijk, omdat ik al een lange weg gehad heb met mijn verzorgpaard.
Het was, neus in de lucht en gaan met die banaan, en nu 1.5 jaar verder loopt hij zoals op deze foto.
En nog lang niet altijd, want het is ontspannen, en dan ziet of hoort hij weer wat.
[ Afbeelding ]
Volgens mij loopt hij wel wat achter de loodlijn...?
Fry schreef:Trouwens, wat vinden jullie van deze foto's
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Loopt dat paard nou ook in de valse knik??
Dit spreekt me wel aan
S_en_Z schreef:Sjolvir schreef:Osteopaat etc. zag ik op een van de voorgaande blz staan.
Echter een osteopaat of fysiotherapeut kan misschien wel een bijdrage leveren aan het minder stijf maken van een paard.
Echter door een paard goed te rijden en gymnastiseren kan je meer bereiken dan met af en toe een keer een osteopaat.
Met rijden is het doel paard te verbeteren en hem te leren zijn lijf optimaal te gebruiken.
(even ongelukken buiten beschouwing en bv vorige eigenaren en ik ga hier wat kort door de bocht, maar het gaat me even om de essentie.)
Eigenlijk hebben we de osteopaat en fysio dus nodig om onze rijtechnische of longeer technische onkunde weer recht te breien. In die zin vervullen ze wel degelijk een zeker nut, maar als iedereen zijn paard
Correct rijden is de meest eenvoudige manier van je paard bewegings therapie geven.
Ben ik met je eens... MAAR.. als een paard al zolang vast zit in 1 manier van lopen en je je training wil/gaat aanpassen zodat je paard er beter van word.. DAN.. kan een fysio of osteo naar mijn idee een goede ONDERSTEUNING zijn.. Om net even een extra handje te helpen. En dan heb ik het niet over iedere maand/half jaar. Maar voor 1 of 2 keer. En als je dan je weg vervolgt naar correct rijden.. dan heb je diegene ook niet meer nodig.
Een fysio heeft sowieso geen zin als je de manier van werken/lopen niet aanpast..
LoveUggs schreef:Fry schreef:Trouwens, wat vinden jullie van deze foto's
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Loopt dat paard nou ook in de valse knik??
Dit spreekt me wel aan
Of in de valse knik, of meer opgericht...
Weet niet in hoeverre het paard gereden is. xD
Fry schreef:LoveUggs schreef:Hoii!
Ik zou graag willen weten wat jullie van deze foto vinden?
Ik ben er enorm trots op namelijk, omdat ik al een lange weg gehad heb met mijn verzorgpaard.
Het was, neus in de lucht en gaan met die banaan, en nu 1.5 jaar verder loopt hij zoals op deze foto.
En nog lang niet altijd, want het is ontspannen, en dan ziet of hoort hij weer wat.
[ Afbeelding ]
Volgens mij loopt hij wel wat achter de loodlijn...?
Inderdaad achter de loodlijn, een ook een taktfout als je naar de benen kijkt.
Sorry even kort want moet opruimen
DaisyB94 schreef:maar als een paard echt niet zuiver loopt plat gezegt gewoon kreupel... mag een jury dan niet weigeren of dergelijks? Ik zie soms echt paarden die niet zuiver lopen en dan nog winst rijden ook en dat verbaasd mij.
Ik ben hard aan het trainen om beter gedragenheid te krijgen een mooie oprichting en dan zie ik andere echt in een b/l houding een Z proefje rijden met winst en dan denk ik hoe kan dat? Ik snap dat het moeilijk is om te jureren maar hoe kan dit? Vooral omdat als ik bij jury's soms schrijf dit soort combinaties in het L/M geen punten rijden
Ingewikkeld maar interessant
S_en_Z schreef:Sjolvir schreef:Osteopaat etc. zag ik op een van de voorgaande blz staan.
Ben ik met je eens... MAAR.. als een paard al zolang vast zit in 1 manier van lopen en je je training wil/gaat aanpassen zodat je paard er beter van word.. DAN.. kan een fysio of osteo naar mijn idee een goede ONDERSTEUNING zijn.. Om net even een extra handje te helpen. En dan heb ik het niet over iedere maand/half jaar. Maar voor 1 of 2 keer. En als je dan je weg vervolgt naar correct rijden.. dan heb je diegene ook niet meer nodig.
Een fysio heeft sowieso geen zin als je de manier van werken/lopen niet aanpast..
R_ali_R schreef:Klopt bertie na een drukke periode verwachte ik dat het opstappen en
weer weg rijden was. Ooo wat had ik het mis en daardoor ben ik nog
bewuster gaan rijden, en heb ik ook inderdaad een paar stapjes terug gedaan.
Maar dat is niet erg. We gaan alweer met stappen vooruit hahaha.
Waar ik nu vooral mee bezig ben is: waaom ik een hulp geef en wat verwacht ik als ik die hulp geef het werkt
heel verhelderend je gaat bewuster rijden waardoor je ook een blijer paard krijgt en paard die snapt wat je bedoelt
en weet wat hij moet verwachten. Het rijden gaat daar door een stuk fijner en zijn we beiden blij.
LoveUggs schreef:Fry schreef:
Inderdaad achter de loodlijn, een ook een taktfout als je naar de benen kijkt.
Sorry even kort want moet opruimen
Jeejj dank je.
Dit is in stap. Kan het komen door zijn artrose?
En wat word precies bedoeld met een taktfout..? Of is dit net uitgelegd en heb ik er overheen gelezen?