Zwaardere mensen te Paard deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zwaardere mensen te Paard deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:22

Dat is het net, ik heb geen vet. Al door de dokter onderzocht etc. Ik ben perfect en heb geen overgewicht. Heb nu een mooie strakke buikt etc ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 15:32

Ik ben bijna net zo lang en 53kg?, dat is 30kg! meer

Bedoel zelfs als je forser gebouwd bent en erg gespierd, dan nog is 83 toch behoorlijk wat? Bedoel het verder niet persoonlijk (ook al gebruik ik jou als voorbeeld) maar vind zulke dingen echt bijzonder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 16:20

Mijn pa is ook zo, idem mijn, grootouders etc :) Geloof me, ben er zelf niet gelukkig mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:06

Colway schreef:
Ik ben bijna net zo lang en 53kg?, dat is 30kg! meer

Bedoel zelfs als je forser gebouwd bent en erg gespierd, dan nog is 83 toch behoorlijk wat? Bedoel het verder niet persoonlijk (ook al gebruik ik jou als voorbeeld) maar vind zulke dingen echt bijzonder?

Ik ben 1.72 en 60 kilo, ik heb amper vet en ik heb aardig wat spieren. Zware botten bestaan niet, dus ik snap dan niet waar die 20 kilo extra blijft.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:21

zware botten bestaan niet ,maar iemand kan wel een grof skelet hebben.

als ik mijn handen vergelijk met die van mijn vriendin zijn de mijne stukken breder groter en langer
en ik heb maat 41 van schoen en zij maat 38

zal geen 20 kilo schelen maar heb wel een zwaarder skelet.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:25

dat kan inderdaad wel schelen, maar wel beperkt denk ik

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:35

max66 schreef:
denk je dat ik op een haflinger pas? Ik weet niet precies hoe groot de haflinger is, maar ik ben 1.74 m lang en ongeveer 70-75 kilo max. (Ik heb namelijk interesse in een bepaalde haflinger)

Ik ben zo benieuwd wat jullie vinden? Willen jullie een reactie geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:37

max66 schreef:
max66 schreef:
denk je dat ik op een haflinger pas? Ik weet niet precies hoe groot de haflinger is, maar ik ben 1.74 m lang en ongeveer 70-75 kilo max. (Ik heb namelijk interesse in een bepaalde haflinger)

Ik ben zo benieuwd wat jullie vinden? Willen jullie een reactie geven?

Kan wel hoor, maar persoonlijk zou ik niet zwaarder willen worden.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:01

oke, bedankt. Nee, zwaarder woden is zeker niet de bedoeling!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:42

Mindim schreef:
Tessa_1 schreef:
Wat ik me dan weer afvraag is: Als je binnen 1 persoon kijkt, en die persoon kan met 90 kg nog een aardig stuk hardlopen.. zou het dan niet toch zo zijn dat als die persoon een paar kilos kwijt zou zijn dat dat hardlopen niet nog een stuk makkelijker zou gaan?

Ik bedoel, ik kon toen ik net mn rug gebroken had ook het ziekenhuis binnenlopen, maar echt lekker ging dat toch niet als je dat vergeleek met mijn gezonde rug :P

Kan me zo voorstellen dat dat met hardlopen met 20 kg extra ook zoiets is.. het lukt wel, maar minder kilos gaat wel stukken makkelijker?

Dat lijkt mij ook.

Absoluut! toen ik nog 104 woog, was ik ook fit. Ik liep ook gewoon 5 km hard. was denk ik fitter dan gemiddeld persoon. Maar, nu ik rond de 78 weeg, merk ik wel dat ik mij 100x fitter voel en harlopen zo veel makkelijker gaat! Dus zeker weten dat het makkelijker is met minder kilo's

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 16:11

DeMolenhoek schreef:
Mijn pa is ook zo, idem mijn, grootouders etc :) Geloof me, ben er zelf niet gelukkig mee...

Ik vind dat echt ongelooflijk, wil je een foto delen? zodat we echt met stomheid geslagen zijn, als dan blijkt dat je idd gewoon slank bent en toch dat gewicht hebt(wat wel zo zal zijn als ik jou zo hoor qua dokters etc),zal ik echt mijn visie op gewicht en uiterlijke kenmerken moeten bijstellen, ik ben zelf 1.72 en weeg 54 kg....

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:12

Volgens mij zit je dan op ondergewicht hoor.. ik ben ook 1.72 en weeg 64 kg. Als ik mijn bmi bereken, zit ik onder de 59 kg op ondergewicht geloof ik.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:22

Tja, ik denk als je te zwaar bent (dus geen goed BMI) jezelf aardig in de weg zit en helaas je paard ook. Wel vind ik er een verschil inzitten: -hoe je gebouwd bent, dus is het vet of ben je gewoon heel lang en wat breder. En zeker op wat voor paard je rijdt of wil rijden. En ten derde ga je voor lekker recreatief het bos in? Of verwacht je topprestaties van jou en je paard?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:45

Werd laatst al gezegd dat bmi vaak een overrekening is dan onderrekening

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:46

Of andersom...net hoe je het bekijkt

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:51

54 bij 1.72 is een BMI van 18.2
59 bij 1.72 is nét onder een BMI van 20

59 is dus een perfect normaal gewicht, voor de 54 ligt het er maar net aan of je 18 of 18.5 aanhoudt voor ondergewicht.. echt zwaar ondergewicht is het iig niet hoor :)

Bovendien ligt het maar net aan je bouw :)

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:05

Toch ook maar eens een keer posten.

Ook ik heb nog steeds overgewicht. Ben twee jaar terug al 45 kilo afgevallen en toen weer gaan paardrijden, maar moet nog steeds een kilo over 15-20 kwijt. Zouden jullie eens in mij profiel willen kijken en zeggen wat jullie van de combinatie van mij en mijn paard vinden. Mijn paard is 1.75 en ik ben 1.80. Ben benieuwd of jullie mijn gewicht kunnen schatten. Zoals ik al zei; ik heb overgewicht, maar de meeste mensen schatten me totaal niet zo zwaar als dat ik ben. Dus het verhaal van een zwaarder gestel is wel degelijk waar.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:09

ik denk dat je toch al gauw 85-90 kilo weegt....?! Ik vind je prima op je paard passen hoor!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:14

Homerun schreef:
Toch ook maar eens een keer posten.

Ook ik heb nog steeds overgewicht. Ben twee jaar terug al 45 kilo afgevallen en toen weer gaan paardrijden, maar moet nog steeds een kilo over 15-20 kwijt. Zouden jullie eens in mij profiel willen kijken en zeggen wat jullie van de combinatie van mij en mijn paard vinden. Mijn paard is 1.75 en ik ben 1.80. Ben benieuwd of jullie mijn gewicht kunnen schatten. Zoals ik al zei; ik heb overgewicht, maar de meeste mensen schatten me totaal niet zo zwaar als dat ik ben. Dus het verhaal van een zwaarder gestel is wel degelijk waar.

Ik ben 2 cm kleiner en met jouw postuur weeg ik zo'n 85-90 kilo.

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:20

Het is wel de bedoeling dat ik op zo'n 85 kilo ga uitkomen, maar zit nu toch wel weer dicht tegen de 100 kilo aan na mijn winterdepressie. Ben nu wel weer aan het lijnen en het gaat er gelukkig ook behoorlijk snel af, en ga nu door tot de 85. Ik weet dat het niet goed is voor mijn paard en dat is zeer zeker ook mijn motivatie om verder af te vallen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:09

Knap hoor homerun...die laatste kilos gaan je ook lukken!

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:14

dank je wel, het gaat ook wel lukken. Die eerste 45 kilo heb ik ook helemaal zelf gedaan op de goede manier. Alleen moet de geest meewerken en dat was afgelopen winter helaas niet. Jammer genoeg ben ik toen weer aangekomen.
Streven is nu om voor de zomervakantie (eind juni) op de 85 kilo te zitten.
En ja, ik heb het er zelf aangegeten en zal het er ook zelf weer afkrijgen.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:02

Supervixen schreef:
Volgens mij zit je dan op ondergewicht hoor.. ik ben ook 1.72 en weeg 64 kg. Als ik mijn bmi bereken, zit ik onder de 59 kg op ondergewicht geloof ik.

Nee hoor, 18 is een gewoon gezond BMI, en zoals een tijdje geleden al besproken in dit topic, geeft de BMI berekening lager resultaat dan een echte meting.
Maar ik zie er ook totaal niet mager uit hoor, geen uitstekende botten, gespierde bouwvakkersarmen etc :°

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:09

Homerun schreef:
Het is wel de bedoeling dat ik op zo'n 85 kilo ga uitkomen, maar zit nu toch wel weer dicht tegen de 100 kilo aan na mijn winterdepressie. Ben nu wel weer aan het lijnen en het gaat er gelukkig ook behoorlijk snel af, en ga nu door tot de 85. Ik weet dat het niet goed is voor mijn paard en dat is zeer zeker ook mijn motivatie om verder af te vallen.

Wow, wat een mooie honden heb jij(paarden ook hoor, maar de honden vielen me erg op)
Je kunt met 90+ eigenlijk niet meer rijden, niet intensief bakwerk doen iig.
Als je weer rond de 90 zit is het voor mij geen probleem, paard ziet er gezond sterk en fit uit, met een mooie correcte gespierde rug .
Knap dat je afvalt!!! en dat je zo eerlijk bent in je idee daarover icm je paard, chapeau!!!

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:36

freeride schreef:
Wow, wat een mooie honden heb jij(paarden ook hoor, maar de honden vielen me erg op)
Je kunt met 90+ eigenlijk niet meer rijden, niet intensief bakwerk doen iig.
Als je weer rond de 90 zit is het voor mij geen probleem, paard ziet er gezond sterk en fit uit, met een mooie correcte gespierde rug .
Knap dat je afvalt!!! en dat je zo eerlijk bent in je idee daarover icm je paard, chapeau!!!

Dank je wel! De duitse dog is ook een grote liefde van ons.
Snap dat je vindt dat 90+ de grens is, maar denk dat er dan vele ruiters kunnen stoppen met rijden. Zoals al vaker in dit topic gezegd is, denk ik dat het er ook veel aan ligt of je voldoende kunt rijden. Ook aan hoe je paard gebouwd is. Tuurlijk is het niet ideaal, begrijp me niet verkeerd, maar ik rijdt hem nu ook gewoon. Recreatief, een keer of drie, vier per week.