freeride schreef:@ MDH: zomers staat hij overgens op zo kort mogelijk gras omdat in lang gras meer fructaan zit dan in kort gras, hij staat ook niet op bemeste weides ....kort gras is niet per definitie fructaan arm, vaak zelfs rijker omdat het meer wil groeien ligt vooral aan de temperatuur, voch en zonneschijn, maar misschien weet je dit al.
Weet je wat er exact in je brok zit?misschien is ie lichtjes allergisch voor een onderdeel ervan, zit er voldoende VET in, van vettekort worden ze niet dun, maar wel heel druk,zenuwachtig eigenlijk meer.
Erg of topic: Er zijn idd zeer stressy paarden, en dat is dan zo, kunnen ze niks aan doen, hebben baasje nodig die dat accepteren kan
@deruijter, haha, ik kan nu vragen hoe je een paard dressuurmatig met een springmatige-remmer rijdt, maar dat is flauw
brok is samen met de da bepaald omdat hij inderdaad heel stressy is, we hebben gezocht naar een brok waar hij zo min mogelijk op reageerde hij is niet allergisch voor een bestand deel van de brok (dit weten we omdat we het dus onderzocht hebben) ik weet niet meer precies hoeveel vet er in zit maar ik weet wel dat het voldoende is

zijn hele voerschema is met de da samen opgesteld

nee klopt het korte gras is niet per definite fructaan arm echter als de wei niet bemest is, is het fructaangehalte lager als in kort gras wat wel bemest word

tenminste, we hebben ook onze weides laten onderzoeken, hij heeft dus ook zijn eigen vaste weitjes gekregen waar het fructaan gehalte in het gras het laagste is, deze weitjes worden ook niet bemest en er mogen ook geen andere paarden in... (al heeft dit weer een andere reden
) het is een beetje een nadeel voor zijn vriendje die bij hem in de wei staat... maar die is een beetje bol dus die mag wel wat minder hebben
zal de generatiekloof zijn, maar kan sommige jonge bokkers minder makkelijk volgen qua spreektaal.