is hier iemand NIET ANTI slof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:23

freeride schreef:
@ MDH: zomers staat hij overgens op zo kort mogelijk gras omdat in lang gras meer fructaan zit dan in kort gras, hij staat ook niet op bemeste weides ....kort gras is niet per definitie fructaan arm, vaak zelfs rijker omdat het meer wil groeien ligt vooral aan de temperatuur, voch en zonneschijn, maar misschien weet je dit al.
Weet je wat er exact in je brok zit?misschien is ie lichtjes allergisch voor een onderdeel ervan, zit er voldoende VET in, van vettekort worden ze niet dun, maar wel heel druk,zenuwachtig eigenlijk meer.

Erg of topic: Er zijn idd zeer stressy paarden, en dat is dan zo, kunnen ze niks aan doen, hebben baasje nodig die dat accepteren kan :)

@deruijter, haha, ik kan nu vragen hoe je een paard dressuurmatig met een springmatige-remmer rijdt, maar dat is flauw :)

brok is samen met de da bepaald omdat hij inderdaad heel stressy is, we hebben gezocht naar een brok waar hij zo min mogelijk op reageerde hij is niet allergisch voor een bestand deel van de brok (dit weten we omdat we het dus onderzocht hebben) ik weet niet meer precies hoeveel vet er in zit maar ik weet wel dat het voldoende is :)
zijn hele voerschema is met de da samen opgesteld :)
nee klopt het korte gras is niet per definite fructaan arm echter als de wei niet bemest is, is het fructaangehalte lager als in kort gras wat wel bemest word :)
tenminste, we hebben ook onze weides laten onderzoeken, hij heeft dus ook zijn eigen vaste weitjes gekregen waar het fructaan gehalte in het gras het laagste is, deze weitjes worden ook niet bemest en er mogen ook geen andere paarden in... (al heeft dit weer een andere reden :o) het is een beetje een nadeel voor zijn vriendje die bij hem in de wei staat... maar die is een beetje bol dus die mag wel wat minder hebben :o

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:23

freeride schreef:
deruijter schreef:
freeride een martingaal gebruiken ruiters vooral voor het springen dit wil echter niet zeggen dat je ze niet dressuurmatig kan gebruiken!

Ik begrijp het wel hoor, maar wat kan een martingaal nu toevoegen aan dressuur?

je paard blokkeren om haar hoofd teveel omhoog te brengen. waardoor ze ronder word en de achterhand
er beter onder zet, en zo beter gaat springen.

M_D_H

Re: is hier iemand NIET ANTI slof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:25

maar nu heb je het over de werking tijdens het springen...

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:26

nicky_rilana schreef:
als ze sterren kijken dat je contact houd met de mond

huh, ken je da effe wa meer uitlegguh?

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:27

M_D_H schreef:
maar nu heb je het over de werking tijdens het springen...

:j

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:27

nee hoor. ik gebruikte de martingaal bij dressuur training, niet bij spring training.
En alles wat je dressuurmatig verbeterd helpt bij het springen

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:31

deruijter schreef:
nee hoor. ik gebruikte de martingaal bij dressuur training, niet bij spring training.

wat doe je dan met die martingaal, door je handen absurd hoog te houden krijg je dan het kantel rem effect tijdens de dressuurtraining?
een martingaal hangt toch normaal gezien zo los dat het pas effect heeft als het paard met het hoofd omhoog op de hinderins aan trekt? hoe krijg je in de dressuurtraining dan je paar in zo'n positie?

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:33

freeride schreef:
deruijter schreef:

wat doe je dan met die martingaal, door je handen absurd hoog te houden krijg je dan het kantel rem effect tijdens de dressuurtraining?
een martingaal hangt toch normaal gezien zo los dat het pas effect heeft als het paard met het hoofd omhoog op de hinderins aan trekt? hoe krijg je in de dressuurtraining dan je paar in zo'n positie?

sommige paarden trekken hun hoofd soms gewoon heel erg hoog dressuurmatig. en als jij een goed springpaard hebt dan is die op de hindernis rond en heeft die zijn hoofd niet hoog staan.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:37

offtopic... maar wat is in jou ogen een goed springpaard?

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:38

freeride schreef:
deruijter schreef:

sommige paarden trekken hun hoofd soms gewoon heel erg hoog dressuurmatig. en als jij een goed springpaard hebt dan is die op de hindernis rond en heeft die zijn hoofd niet hoog staan.[/quote]

huh, kun je da effe wa beter uit legguh ? ;) zal de generatiekloof zijn, maar kan sommige jonge bokkers minder makkelijk volgen qua spreektaal.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:39

ik spreek toch heel duidelijk nederlands?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:39

tussen mij en deruijter is de generatiekloof minder groot, maar ik kan het ook nauwelijks volgen hoor :)

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:47

deruijter schreef:
ik spreek toch heel duidelijk nederlands?

Ik begrijp de woorden wel, maar de zin die ze vormen niet, sommige paarden trekken hun hoofd heel hoog dressuurmatig....lost me there.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:48

ik was het bij het zelfde stuk al kwijt :o

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:52

ja laat maar zitten jongens. jullie weten dat ik gelijk heb met het feit dat ik dressuurmatig prima een martingaal kan gebruiken, maar dit willen jullie gewoon niet toegeven. Aan mijn nederlands ontbreekt vrij weinig. Maar goed ik stop gewoon met discussiëren op dit topic. Ik heb deze discussie net aan meerdere mensen hier laten lezen en ze zijn er het met me eens dat jullie op bepaalde vlakken mij gewoon de mond willen snoeren, wat niet lukt, en dus maar weer gaan oordelen over mijn generatie. Maargoed ik wens jullie nog een fijne discussie ik reageer pas weer op dit topic als hier niet meer zo kinderachtig word gedaan.

en wat ik bedoelde met: sommige paarden trekken hun hoofd heel hoog dressuurmatig.
sommige paarden gooien soms met hun hoofd omhoog tijdens het rijden.
Als jullie dit niet snappen, dan weet ik het ook niet meer.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:54

meid, we willen je niet de mond snoeren, we willen je begrijpen maar je zinsindeling etc klopt gewoon niet en dat maakt het heel moeilijk om het te lezen...

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:56

Ik snap je, deruijter. Waar sommigen een slof gebruiken om te voorkomen dat het paard gaat sterrenkijken, of bij wijze van spreken tegen het steigeren aan zitten, heb jij een martingaal om het ergste te voorkomen. Volgens mij kun je een paard met een martingaal niet rond vast zetten, dus ik zie daar niets mis mee.
Ik zou het jammer vinden als je nu het topic verlaat, het is nu juist een leuke discussie aan het worden. :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:59

agossie, tot zover snapte ik het ook nog...
deruijter schreef:
sommige paarden trekken hun hoofd heel hoog dressuurmatig.

dit begrijp ik gewoon niet :n
wat moet er achter dat dressuurmatig... op?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:02

freeride schreef:
sommige paarden trekken hun hoofd soms gewoon heel erg hoog dressuurmatig.

Ben een stuk ouder, maar ze bedoelt (neem ik aan), dat sommige paarden hun hoofd heel hoog houden tijdens de dressuurtraining

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:02

Ik denk dat ze bedoelt dat sommige paarden heel hoog in de oprichting gaan lopen waar ze nog niet aan toe zijn en o[p die manier hun rug vast zetten.

Klopt dat?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:36

Joolien schreef:
Tendance schreef:
Nee sorry, maar ik vind gewoon dat hij normaal moet doen onderweg. Geen gezeur!
In de bak loopt hij ook perfect, dus langs de weg moet ook kunnen.
Ik ga echt niet metertje voor metertje verder met hem.
En blijkbaar werkt het, want voorheen had ik wel 10 keer de slof buiten in 1,5 uur nodig, nu nog maar 1 of 2 keer ofzo.
Zo heb ik alle jonge beesten opgeleid en het ging altijd goed.
Lol is er van beide kanten zeker!!!

Oh ja want stel dat wandelen teveel moeite kost. Het kan dus wel, maar je neemt de moeite niet en hang je er maar een slof aan, vind je dat zelf niet nog al simpel? En geen gezeur? Paarden zeuren niet, paarden geven iets aan.

Ja hoor! Hij geeft aan dat hij iets eng vind en ik wil gewoon dat hij er toch langs gaat.
En dat hij iets voor de 1000e keer weer eng vindt, dat vind ik zeuren om niets. Hij loopt maar gewoon door!
Er naast lopen kan wel, maar het is de oplossing niet, want de situatie is voor een paard anders als jij ernaast loopt, dan dat je erop zit.

Nogmaals mijn slof hangt erom voor ieders veiligheid en wordt in 1,5 uur maar ongeveer 2 keer max 5 sec gebruikt... Nou nou nou wat een drama.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:41

Heb nog nooit voor de dressuur een martingaal gebruikt en al helemaal niet om een paard ronder te krijgen. Als je een paard met een martingaal rond kunt rijden, dan zit je martingaal te strak.
Mijn springbeessie gaat lekker de ring door zonder martingaal, zonder zweep. Gewoon alleen met een spoortje.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:00

Ik denk dat ze het gebruikt om te voorkomen dat het paard echt sterren gaat kijken of ineens omhoog komt. Dènk ik. En eerlijk gezegd heb ik dat liever dan dat iemand met een strakke slof een uur door de bak gaat...

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:08

Ik ook :j Daar is een martingaal veel handiger voor en voor wat minder ervaren ruiters is het risico veel minder groot dat ie te strak komt te staan!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:27

Maar de functie van die 2 dingen is echt niet van oorsprong hetzelfde hoor!