xxLarella schreef:Wie respect geeft kan het terug verwachten...
Vaak is dit ook zo..
Jammer dat mijn fjord dat niet weet
Ik heb vandaag 2,5 uur lang mijn fjord moeten uitzitten, alleen maar omdat ik hem terug wilde zetten op een dubbel gebroken kneveltrens. Hij liep op een dubbel gebroken liverpoolbit en deed dat super terwijl de teugels gewoon aan de ringen zaten. Maar meneer had het meteen in de gaten dat hij een kneveltrens in zijn snufferd had hangen en begon onmiddelijk weer zijn oude mensen-bangmaak-truukje uit de kast te trekken en ging 2,5 uur lang aan de kletter. Is hem 21 jaar lang gelukt om zo iedereen van zijn rug te krijgen!
Hij krijgt van mij alle respect van de wereld maar het is een fjord hè.... die hebben dat niet in hun woordenboek staan.
Straffen heeft geen zin, daar wordt hij alleen maar gekker van... dus dan maar aansporen dat 'ie nog harder moet (whehehe) en uitzitten. Hij was knap pissig toen hij bij de wei terug kwam, en ook moe
Nu moet ik dit nog een half jaartje volhouden en dan vindt hij er vast niks meer aan.
Hij heeft overigens nog wel een schop met mijn hakken in zijn buik gehad toen normaal aansporen na 5 keer niet hielp. De verkeerslichten van het overige verkeer blijven niet eeuwig op rood staan nml. Afstijgen en schoppen hoef ik ook niet te doen, dan kan ik verder lopen naar de wei

(ik rijd zonder sporen en zweep)
Zolang mijn paardje luisterd en gewoon goed zijn best doet , en dan mag het best eens mislukken. Ben ik lief en respectvol tegen hem.
)
vandaag veel geleerd op de try-out wedstrijd
spoortjes erafgehaald en het ging super...
het commentaar: Ik zie een meisje dat HEEL enthousiast is met rijden,
en een pony die er TOTAAL geen zin in heeft
, probeer dat enthousiaste van jou op de juiste manier op je pony over te dragen
en je zit trouwens niet met je knieen aan het zadel door die sporen
jouw pony maakt zijn buik hard door die sporen
waardoor haar rug stijf is
en ze dus niet nageeflijk kan rijden
Dat maakte het even helder...