Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:36

MarcelDufour schreef:
FaberSmid schreef:
Het is niet alleen en het meeste gaande bij dressuur, wees eerlijk en beoordeel ook uw tak van sport springen. Met slofteugel warm rijden en het losrijden gemakshalve overslaan, is ook geen goede reclame voor springen en net zo kwalijk als hyperflexi en rollkur. Sterker nog het misbruik van de slofteugel en zo paardonvrienlijk warm rijden en niet los rijden vooraf, is ook ten koste van paarden en de sport rijden. Zijn net zo schuldig met het hyperflexi en rollkur van het springen.
En western is ook niet heilig, geen een tak van de sport is heilig. Alleen tegen dressuur schoppen en trappen is niet eerlijk.

De wereld is niet eerlijk, FaberSmid! Dat is een gegeven. Maar in de dressuur gebeurt dit gewoon verreweg het meest. Het is een systeem geworden dat bijna iedereen toepast, dus daar moet het eerst uitgeroeid worden. Dan volgt de rest.

huh, en al die topruiters die tegen waren dan? Toen was het maar een klein groepje rondom sjef wat het deed en nu is het ineens de hele dressuurwereld?? Ik ga wat doen, tot later!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:36

Afbeelding
Met dieper rijden, bedoel ik eerder dit.

Dit is een vriendelijke manier imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:39

FaberSmid schreef:
Yamcha schreef:
Die quote is niet van mij, Michael ;)Ik vraag me ook af hoeveel tegenstanders (en vooral de fanatiekelingen onder hen) hun paarden alleen maar bovenin rijden, of op de voorhand laten sloffen zonder contact...... volgens mij is dat net zo erg als een paard alleen maar de kin op de borst trekken.

Niet dat ik me aangesproken voel, maar reageer toch even betreft mijn rijden. Ik rij niet alle paarden alleen maar in de oprichting, de mate van oprichting is afhankelijk per paard, leeft, niveau, training, oefeningen bijvoorbeeld. Ik rij jonge paarden en anderen paarden tussendoor voorwaarts en neerwaarts, steeds tussendoor hals strekken en ontspannen "uit" laten lopen.
Altijd maar in de oprichting rijden, is ook niet goed.

Iedere statische houding is slecht. Paardrijden moet dynamisch zijn, dat vertaalt zich ook hierin.

Ik rijd soms wat dieper, soms voorwaarts en neerwaarts, soms even wat meer de hals strekken, maar ik wil altijd lengte in de hals, en een fijne verbinding van achter naar voor.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:40

MarcelDufour schreef:
De wereld is niet eerlijk, FaberSmid! Dat is een gegeven. Maar in de dressuur gebeurt dit gewoon verreweg het meest. Het is een systeem geworden dat bijna iedereen toepast, dus daar moet het eerst uitgeroeid worden. Dan volgt de rest.

Michael schreef:
huh, en al die topruiters die tegen waren dan? Toen was het maar een klein groepje rondom sjef wat het deed en nu is het ineens de hele dressuurwereld?? Ik ga wat doen, tot later!
Je hoeft alleen maar naar de opwarmpiste te gaan, en dan kan je tellen. Zeker 8 van de 10 dressuurtoppers rijden zo. Dus zeg ik niets verkeerd aan verreweg het meest. Van een groepje rondom Sjef heb ik in ieder geval nooit wat gezegd, en wat anderen zeggen kan je mij niet op aanspreken.
Laatst bijgewerkt door Springert op 20-02-10 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:40

MarcelDufour schreef:
Maar Rollkur/Hyperflexie hoeven niet meer aangepakt te worden, want die zijn al verboden sinds 9 februari j.l. Dus ontgaat mij wat u bedoelt.

Waarom blijft u dan alleen over dressuur schrijven? U weet heus wel waar ik op doel, u bent niet zo dom als u zich nu voor doet. U weet ook dat ik net als u tegen rollkur en hyperflexi ben, maar dat wil niet zeggen dat ik alleen maar tegen dressuur ben en de hollandse school. Nee ik ben tegen alle wantoestanden en misbruikt, van alle takken van de sport.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:43

FaberSmid schreef:
Waarom blijft u dan alleen over dressuur schrijven? U weet heus wel waar ik op doel, u bent niet zo dom als u zich nu voor doet. U weet ook dat ik net als u tegen rollkur en hyperflexi ben, maar dat wil niet zeggen dat ik alleen maar tegen dressuur ben en de hollandse school. Nee ik ben tegen alle wantoestanden en misbruikt, van alle takken van de sport.

En waarom blijft u alleen maar schrijven dat ik alles aan moet pakken? Dat is toch zeker iets dat ik zelf uitmaak?
Ik heb gekozen om het daar aan te pakken, waar het het meeste gebeurt, en u wilt mij maar forceren om alles aan te pakken. Nou, dat doe ik dus niet! Misschien een schone taak voor u?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:43

MarcelDufour schreef:
Tja...wat kan ik daar aan doen? Dat moeten die ruiters allemaal zelf weten, en als iemand daar iets tegen wil doen, dan moeten ze dat doen. Of wordt van mij verwacht dat ik me daar ook maar mee bezig moet gaan houden? En met de wielsporen, en Stang en Trens, en lange zwepen, en beginnende ruiters die op het paard butsen? Ik hou me alleen en louter bezig met paarden, IN DE DRESSUUR, die met hun kin tegen de borst moeten lopen. Daar wordt dat verreweg het meest toegepast, dus dat is mijn terrein.

U schrijft het tegenovergestelde van waar u voor stond? U bent niet tegen hyperflexi en rollkur op zich, maar alleen met de dressuur. Dat kan ik werkelijk waar niet begrijpen?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:49

MarcelDufour schreef:

Broodje aap u kunt niet ieder voor de gek houden, wees eerlijk en beken dat het bij uw tak van de sport springen net zo hard misbruikt wordt. Weg met die slofteugel op het wedstrijdterrein en thuis met wijsheid gebruiken, zoals die hulpteugel bedoeld is. Niet als dwangmiddel maar als hefboomwerking, het paard in de krul trekken. Net als met bitten, ook hier geen uitzonderingen. Waarom kan men niet bitloos en met normaal trens trainen en dan met wedstrijdbit(en) voor en op de wedstrijden?
Bij western is het ook verplicht, zodra met een hand gereden wordt bij de senioren. Maar dat wil niet zeggen dat de ruiter het recht heeft altijd maar met bit te rijden. en de western ruiters weten dat een bit een stang is en geen trens. Een shanksnaffle kan ook en thuis behoeft men niet altijd met wedstrijd optoming te rijden. Maar het staat zo stoer, dan kan men zien welk wedstrijd niveau en dat de ruiter met een handje kan rijden. Wie proberen de ruiters voor de gek te houden, ten kosten van hun paarden?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:52

MarcelDufour schreef:
Je hoeft alleen maar naar de opwarmpiste te gaan, en dan kan je tellen. Zeker 8 van de 10 dressuurtoppers rijden zo. Dus zeg ik niets verkeerd aan verreweg het meest. Van een groepje rondom Sjef heb ik in ieder geval nooit wat gezegd, en wat anderen zeggen kan je mij niet op aanspreken.

Net zo bij springen, western riding en alle takken van de sport.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:00

FaberSmid schreef:
U schrijft het tegenovergestelde van waar u voor stond? U bent niet tegen hyperflexi en rollkur op zich, maar alleen met de dressuur. Dat kan ik werkelijk waar niet begrijpen?

En ik kan maar niet begrijpen dat u maar van mij verlangt dat ik alles aanpak. Western, tuigpaarden, eventing, springen en dressuur.
Ik kom alleen op wedstrijden waar springen en dressuur is. Dus die andere takken waar u het over heeft, daar weet en zie ik niks van.
In deze wereld is het gangbaar dat je oordelen velt over zaken waar je niet direct bij betrokken bent. In de politiek, het bedrijfsleven en overal worden commissie's samengesteld door 'onafhankelijken'. Dat is niet voor niks. Dat is om partijdigheid te voorkomen. Dus als ik mij ook met springen bezig zou gaan houden, komt er ongetwijfeld het moment van belangenverstrengeling. Vandaar dat ik wel de dressuur kan beoordelen en veroordelen, omdat ik onafhankelijk ben van dat wereldje. Dat kunt u leuk vinden, of niet. maar juist om die belangenverstrengeling te vermijden, vind ik dat iemand anders dat moet doen. iemand die net zo onafhankelijk is van de springsport, als ik van de dressuursport. maar wat u wilt is compleet buiten de realiteit. U wilt van slofteugels af, van scherpe bitten, sporen. Dat riekt in mijn ogen naar fanatisme, en dat past mij weer niet.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:08

Yamcha schreef:
Volgens mij schrijft FS dat niet.

Hij wil af van het misbruik van die hulpmiddelen.

Wie wil dat niet. Maar als je alles tegelijk aan wilt pakken, dan kom je nergens, en neemt niemand je meer serieus. Ergo, bereik je op geen van de onderdelen iets. Stap voor stap de dingen aanpakken. Is het een gedaan, dan de volgende. En staan wij mannen er niet om bekend dat we maar een ding tegelijk kunnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:10

:))

Dat is een waar woord. Er is idd veel wat aangepakt moet worden, en je zult idd ergens moeten beginnen.
Wellicht kan de FEI hierin iets doen qua regelgeving, maar alsnog zullen de controles veel strenger moeten worden, en de sancties ook, als ruiters er onder uit kúnnen, zullen ze het zeker niet nalaten, namelijk.

Niemand kiest voor een lange weg, als er een quick fix is.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:15

Yamcha schreef:
:))
Dat is een waar woord. Er is idd veel wat aangepakt moet worden, en je zult idd ergens moeten beginnen.
Wellicht kan de FEI hierin iets doen qua regelgeving, maar alsnog zullen de controles veel strenger moeten worden, en de sancties ook, als ruiters er onder uit kúnnen, zullen ze het zeker niet nalaten, namelijk.
Niemand kiest voor een lange weg, als er een quick fix is.

Ruiters zijn net mensen. Geef ze een vinger, en ze pakken een hand.
De FEI is al begonnen met het verbieden van Rollkur/Hyperflexie, en wie weet wat de toekomst nog brengen zal.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:19

FaberSmid schreef:
U kunt mijn schrijfwijze gebruiken, maar dat veranderd niks aan het geen u schrijft.
Nu schrijft u wijs stap voor stap handelen, eerst het een en dan het ander. Vraag me af wat bij u het volgende is en of dat wederom alleen in de dressuursport is?

Dat kan de dressuursport niet zijn, want als die stap genomen is, dan is het gedaan. Buiten de kin-op-de-borst-trekkerij zie ik voorlopig geen zaken die mij ernstig storen in de dressuur. Dus kan ik u gerust stellen, zodra er niet meer zo diep gereden wordt in de dressuur, ga ik verder. maar, nogmaals, van de springsport blijf ik sowieso af. Als u dat nog steeds niet begrijpt, ondanks mijn duidelijke antwoord van enkele minuten geleden over onafhankelijkheid, dan ga ik dat ook niet meer proberen te verduidelijken.

Zal ik u nog eens een punt vertellen wat mij zeer ernstig stoort? Dat is het misbruik van de praam. Ik vind het ongelooflijk dat zoveel paardenliefhebbers hun hand niet omdraaien om een paard een praam op de lip te zetten, en net zo hard te draaien tot de ogen van het paard beginnen te tollen. Dat is ook je reinste vorm van dierenbeulerij! Ik hoop dan ook dat u dat als smid nooit gebruikt. Maar wees eens eerlijk, zo eerlijk als u van mij ook verlangt!

Anoniem

Re: Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:27

Die praam..... ik weet nog altijd niet of het echt waar is dat het ding verdooft of dat het paard er vreselijke pijn van heeft.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:38

MarcelDufour schreef:
Dat kan de dressuursport niet zijn, want als die stap genomen is, dan is het gedaan. Buiten de kin-op-de-borst-trekkerij zie ik voorlopig geen zaken die mij ernstig storen in de dressuur. Dus kan ik u gerust stellen, zodra er niet meer zo diep gereden wordt in de dressuur, ga ik verder. maar, nogmaals, van de springsport blijf ik sowieso af. Als u dat nog steeds niet begrijpt, ondanks mijn duidelijke antwoord van enkele minuten geleden over onafhankelijkheid, dan ga ik dat ook niet meer proberen te verduidelijken.

Dat hoeft u niet, dat was mij wel duidelijk, uw eigen terrein betreden zal u niet doen.

Zal ik u nog eens een punt vertellen wat mij zeer ernstig stoort? Dat is het misbruik van de praam. Ik vind het ongelooflijk dat zoveel paardenliefhebbers hun hand niet omdraaien om een paard een praam op de lip te zetten, en net zo hard te draaien tot de ogen van het paard beginnen te tollen. Dat is ook je reinste vorm van dierenbeulerij! Ik hoop dan ook dat u dat als smid nooit gebruikt. Maar wees eens eerlijk, zo eerlijk als u van mij ook verlangt!

Ik kom natuurlijk als hoefsmid zijnde meer dan genoeg tegen, in bijna alle gevallen is het werken zonder praam of kluisteren of verdoven mogelijk. Met rust, geduld en vertrouwen kan men verder komen, dan tijdelijk het gedaan krijgen. Het paard zal toch vertrouwen moeten krijgen in de hoefverzorging en hoefsmid, zodat het paard de hoefsmid zijn werk laat uitvoeren.
In de uitzonderlijke noodgevallen wordt het onder verterinaire begeleiding en verdoving gedaan. Maar dat is echt een uitzondering en in noodgeval, dat anders op dat moment niet mogelijk is.
Gebruik van de praam is mij dus niet vreemd, maar gebruik een praam niet zelf. U vroeg mij eerlijk te zijn, bij deze.

Kadankovitch hoe kan nu beide, is het niet het een of het ander? U bent tegen een verbod, maar wel voor het verbod van de FEI?
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 20-02-10 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:40

Kadankovitch schreef:
Ah, meneer Dufour, nu zijn wij er: Nu het om de worst gaat. Nu riekt het om fanatisme, maar nu gaat het om uw werkmateriaal, nu zou het anders zijn?
Voor alle duidelijkheid; ik ben geen voorstander van allerhande verbodsakties, dus ook niet tegen sporen, slofteugels e.d. Ik ben wel blij met het 'Salomons-oordeel' van het FEI.

U heeft het wederom mis. Ik rij NOOIT meer met slofteugel, sterker, bij mij op stal heb ik er geen eens een. Sporen gebruik ik zeer zelden. En als ik ze gebruik zijn het de stompe met bolletjes. Dus op welke werktuigen van mij doelt u?

Citaat:
Maar U zit in nauwe schoentjes, U hebt iets uit te leggen. Waarom moet het één verboden worden, en is het ander fanatisme?
Puur zakelijk: legt U maar eens uit waar het verschil ligt tussenslofteugel, scherpe bitten, sporen en andere andere kant een methode. Beiden kunnen grondig misbruikt worden.

Dat kan ik u heel makkelijk uitleggen. Al de atributen die u opnoemt, kunnen zowel zachtaardig als hardhandig gebruikt worden. Een paard met de kin tegen de borst is ten alle tijde kwaadaardig. Daar zit bij mij het verschil, in ieder geval.
Citaat:
U, ja vooral U heb deze wagen in beweging gezet: Zoals Uzelf zo vol zelfvoldaanheid meldt; "onliners" gooien en mensen op de kast krijgen is leuk, dat blijkt duidelijk uit de laatste zin in uw bericht van gisteren 12uur05.

Het streelt me dat u stelt dat deze wagen door mij in beweging gezet is. Helaas voor u, moet ik constateren dat de wagen al lang in beweging was toen ik er op sprong. Ver na het incident van Patrik Kittel ben ik me pas gaan verdiepen in de materie. Voor die tijd was ik net zo bedrijfsblind als velen nu vandaag de dag nog steeds zijn. Toen pas, en niet eerder, ben ik op de wagen gesprongen. Toen waren er al duizenden ondertekenaars van de anti-rollkur petititie.

Met vriendelijke groet,
Marcel

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:43

FaberSmid schreef:
Gebruik van de praam is mij dus niet vreemd, maar gebruik een praam niet zelf. U vroeg mij eerlijk te zijn, bij deze.

Met andere woorden, u beslaat of bekapt nooit een paard waar een praam op zit? Ik zou het echt geweldig vinden, maar u zou echt de eerste smid zijn (en ik ken er veel, heel veel) die ik tegen gekomen ben, die zo werkt.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:55

Michael1104 schreef:
ontopic aub, voor het hier ook weer dichtgemetseld wordt...

Dit is on-topic, want ook dressuurpaarden worden toch bekapt en beslagen. We proberen in de meest uitgebreide vorm uit te vinden waarom dressuursport onder een vergrootglas ligt. Misschien zou een een topic moeten zijn waarom paardensport onder een vergrootglas ligt, dan zijn we gelijk af van de ontkoppeling van dressuur, springen en al de andere takken.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 13:56

MarcelDufour schreef:
Met andere woorden, u beslaat of bekapt nooit een paard waar een praam op zit? Ik zou het echt geweldig vinden, maar u zou echt de eerste smid zijn (en ik ken er veel, heel veel) die ik tegen gekomen ben, die zo werkt.

Dat klopt, zodra ik een praam zie zeg ik vriendelijk dat ik zonder wil werken. Ik ben niet de eerste en enige hoefsmid. De opvoeding van het paard door de eigenaar is ten zeerste belangrijk, die dient in orde te zijn zodat de hoefsmid zijn werk kan doen. Een keer een ongemak met bekappen en beslaan is niet erg, maar gevaarlijk onhandelbaar is een ander verhaal. Maar met rust, geduld en vertrouwen is dat goed te bereiken en doen. Ik werk ook graag vanaf het begin aan de veulens, dan moet u niet denken dat ik meteen de veulens bekap. Nee gewoon beentje opnemen, beetje vijlen en klaar. Zodat het veulen van jongs af aan dat leert, net als u uw paarden hoeven uitkrabben zal leren.
Daarbij wil ik u er op wijze dat praamgebruik niet altijd zo is als u beschrijft, misbruik van de praam kan dat wel ter weeg brengen. Maar hoe dan ook ik werk niet met een praam, u toch ook niet?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:04

FaberSmid schreef:
Dat klopt, zodra ik een praam zie zeg ik vriendelijk dat ik zonder wil werken. Ik ben niet de eerste en enige hoefsmid. De opvoeding van het paard door de eigenaar is ten zeerste belangrijk, die dient in orde te zijn zodat de hoefsmid zijn werk kan doen. Een keer een ongemak met bekappen en beslaan is niet erg, maar gevaarlijk onhandelbaar is een ander verhaal. Maar met rust, geduld en vertrouwen is dat goed te bereiken en doen. Ik werk ook graag vanaf het begin aan de veulens, dan moet u niet denken dat ik meteen de veulens bekap. Nee gewoon beentje opnemen, beetje vijlen en klaar. Zodat het veulen van jongs af aan dat leert, net als u uw paarden hoeven uitkrabben zal leren.
Daarbij wil ik u er op wijze dat praamgebruik niet altijd zo is als u beschrijft, misbruik van de praam kan dat wel ter weeg brengen. Maar hoe dan ook ik werk niet met een praam, u toch ook niet?

Ik ben zeer verguld met uw antwoord, en doet mij ook plezier dat u er zo over denkt. U zegt, desalniettemin dat het gebruik van de praam niet altijd misbruik is. Zo denk ik ook over de slofteugel, sporen en bit.
Nee, inderdaad gebruik ik nooit een praam. Als een paard lastig is met scheren of beslaan (de rook is waar ze het meest van schrikken, in mijn ogen) dan geef ik ze een kalmerend middel, en dat werk perfect.

FaberSmid

Re: Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:11

Dat is met alles zo, zo ook zoals u schrijft met gebruik van hulpteugels. Het is het verkeerd gebruik van de mens, die het toch misbruik maakt. Vandaar dat ik ook schreef geen slofteugel op wedstrijdterrein en thuis met wijsheid gebruiken.
Rook is ook beangstigend voor een paard, dat kan ieder zich wel voorstellen. Maar daar kan een paard ook aan gewennen, net als bij het scheren. Voor de uitzondering daar, kan een verdoving een optie zijn. Hoewel een praam bij juist gebruik ook een milde verdoving tot weeg brengt.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 14:26

FaberSmid schreef:
Dat is met alles zo, zo ook zoals u schrijft met gebruik van hulpteugels. Het is het verkeerd gebruik van de mens, die het toch misbruik maakt. Vandaar dat ik ook schreef geen slofteugel op wedstrijdterrein en thuis met wijsheid gebruiken.
Rook is ook beangstigend voor een paard, dat kan ieder zich wel voorstellen. Maar daar kan een paard ook aan gewennen, net als bij het scheren. Voor de uitzondering daar, kan een verdoving een optie zijn. Hoewel een praam bij juist gebruik ook een milde verdoving tot weeg brengt.

De praam is toch een verdoving die gebaseerd is op in eerste instantie het veroorzaken van pijn. Wordt die pijn niet bewerkstelligd, dan zal namelijk de endorfine ook niet vrij komen. Dus ik ben, vrijwel, altijd tegen het gebruik van de praam. Maar in noodgevallen, bijv een medische situatie die dringend een ingreep van een dierenarts verlangt en waar geen tijd is om te wachten op de inwerking van een verdoving of kalmeringsmiddel, dan gebruik ik het ook. Nood breekt altijd de wet.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:55

Mijnheer Dufour, sorry maar u heeft in de laatste berichten uw edele doel om LDR en Hyperflexie te verfoeien vaak tegengesproken, u doelt alleen op de dressuur, en dat daar 8 van de 10 ruiters zo rijden.
Kijkt u eens naar het springen heb ik geschreven waar u geheel niet op gereageerd heeft waarschijnlijk omdat het te pijnlijk is.
Bovendien schrijft u ik heb geen slofteugel geen scherpe bitten enz op stal.
Ik zeg alleen ahum..., heb foto´s gezien van u waarop ik wel degelijk bitten gezien heb die scherp waren, en ook de zg gebitlose optoming.
U vergaloppeerd u zelf nu een beetje, en daar geef ik mijnheer Kandankovitch volkomen gelijk, uw schoenen worden te klein.
Wanneer u het over de dressuur heeft, en die onder de loep legt, dient u juist de springsport onder de loep te nemen, wat men daar ziet hoe de paarden ´s morgens gelongeerd worden in alle vroegte, en afgereden dan kan men ook optreden en ook bij ca 8 van de 10.
Bovendien mijnheer FaberSmid heeft volkomen gelijk met het slofteugelgebruik.
Een goed ruiter mag alleen met een slofteugel rijden, maar een goed ruiter heeft geen slofteugel nodig.
Hiermede probeerde Theodurescu te zeggen, dat een ruiter die werkelijk gevoel voor het rijden heeft deze hulpteugel geheel niet nodig heeft.
Een goed ruiter hoeft niet een succesvol ruiter op wedstrijden te zijn, zoal men weet.
Of u nu scherpe spooren of knopjes benut, beide kunnen fijn of grof werken.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 20:05

Nou is er misschien iemand anders, die wel verstand heeft van springen en mij eindelijk eens kan uitleggen wat het nut is van dat diepe rijden bij het springen.
Dufour kan dat niet beantwoorden zegt hij. De heb ik het al gevraagd maar die heeft er geen idee van.

Ik snap het ècht niet omdat ik te weinig van springen weet.
Inmddels ben ik wel nieuwsgierig geraakt naar het waarom. Want ik moet jasmijn gelij geven het is zeker niet terecht dat alleen de dressuur zich aan LDR/Hyperflectie en rollkur schudig maakt.
Het verklaart wel waarom de FEI zo terughoudend is, zo had ik het nog niet bekeken namelijk. Heb zelf niet veel met springen, wel met voorkomen dat paarden gaan springen. :+

Het zou wel zo eerlijk zijn om die tak van sport ook niet te vergeten. Daar zie je zonder meer de meest interessante optomingen voorbij springen.

En dat er een praam wordt gehanteerd bij bekappen en beslaan... ik schrik me daar een hoedje van.
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 20-02-10 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt