Hij werkt met wat Simpelman eerst onder conditioneren verstond toch? Beetje cru gezegd, paard moet luisteren en mag niet zelf een antwoord bedenken. Of niet?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jennyxx schreef:Hoe zit het dan met Parelli en self learned helplessness![]()
Hij werkt met wat Simpelman eerst onder conditioneren verstond toch? Beetje cru gezegd, paard moet luisteren en mag niet zelf een antwoord bedenken. Of niet?
Jennyxx schreef:Hoe zit het dan met Parelli en self learned helplessness![]()
Citaat:Wanneer paarden zich goed voelen en zich willen laten zien aan anderen dan doen ze een échte natuurlijke passage, het is hun baltsgedrag.
Het lijkt niet op dat wat we tegenwoordig overal zien, maar het is bijna het tegenovergestelde.
xxdomiixx schreef:Jennyxx schreef:Hoe zit het dan met Parelli en self learned helplessness![]()
Bij parelli moeten de paarden juist zelf nadenken welk antwoord correct is.
Simpelman schreef:Hoeveel druk geef je dan om een paard naar je toe te laten komen?
Jennyxx schreef:Parelli dat ik in mijn omgeving gezien heb, liet weinig ruimte voor zelfinitiatiefMaar ik weet er verder niet zo veel vanaf, vandaar dat ik het vroeg
Ben wel benieuwd.
Simpelman schreef:Hoeveel druk geef je dan om een paard naar je toe te laten komen?
Jennyxx schreef:Er is ooit wel eens parelli met mijn paard gedaan. En die werd er kopschuw van.. Toen zag ik ook dat beruchte filmpje van de vrouw van Parelli met dat half blinde paard
xxdomiixx schreef:Ik ken ook mensen vanuit parelli die echt zeggen: als mijn paard niet naar mij toe komt in de wei dan wil hij niks samen gaan doen vandaag, het enige wat we dan gaan doen is even de connectie op zoeken en dan is het goed.
Simpelman schreef:Ik heb het over een paard in vrijheid, in de wei of de paddock.
Is het niet zo dat een paard nooit naar druk toe komt?