Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pol1 schreef:xxdomiixx schreef:Jeetje wat erg zegik heb het weleens gezien maar verdrongen, deze ook maar weer verdringen
Ik open dat soort filmpjes met opzet niet..Als t een fout filmpje is blijft dat maar malen door mijn hoofd..
Picasso schreef:Sizzle, ben nieuwsgierig naar de plaatjes van de paarden die je reed op de handelsstal destijds. (sorry offtopic)
damian23 schreef:Ik ga dat eens proberen!! Toen ik hem pas had was er zelfs geen balkjes mee te lopen. Die schopte hij gewoon steeds weg. Nu kan hij dat wel, hoewel ik af en toe wel even moet zeggen "let op" want dan zie ik al weer dat zijn gedachten vooral niet bij de balkjes voor hem zijn. Onder het zadel heeft hij dat dus niet.
Simpelman schreef:Hoe meer je in dit spel doordringt hoe beter je er in wordt, hoe meer je paard gaat deelnemen.
Dit is voor mij geen conditionering maar leren.
Conditioneren is voor mij het inprenten van automatische reacties, met een negatieve uitdrukking "robotiseren".
Zeker hebben we wat van die geconditioneerde reacties nodig om veilig te kunnen rijden, maar het merendeel van de communicatie kan volgens het uitleggen/begrijpen plaats vinden.