Naomi_Star schreef:Wat maakt het uit welke manier je gebruikt, zij heeft het van de de bodt methode geleerd en ik ook, net als meerdere hier in het topic. Voor ons werkt het goed en misschien hebben vorige instructrices wel tekort geschoten ik weet nu dat ik goed bezig ben. Misschien lukt het jou via een andere methode, dat kan maar wij hebben het via de de bodt methode geleerd
Ik ben heel erg blij voor je. Ik hoop ook dat jullie er ongelovelijk ver mee komen, overigens belangrijker dat jullie paarden fijn blijven lopen.
Ik heb alleen zelf nogal een mening over paardrijden. En veel komt ook zeker overeen met AdB, maar veel ook niet. Je kunt je handen tot op zekere hoogste hoog houden... zodat je beter contact hebt. Maar ik zie vaak dat mensen ze te hoog hebben en het zeker geen 1 lijn meer is. Je handen wijd zetten voelt uiteraard erg goed aan, maar ik geloof dat je dat sterker in de hand maakt, en ja dan loopt je paardje even fijn. Dat rare gezigzag staat me ook niet aan wanneer je niet gevorderd genoeg bent om je paard met lichte hulpen om te zetten.