Niet bitloos voor de wedstrijden = egoïstisch...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Re: Niet bitloos voor de wedstrijden = egoïstisch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:45

jasmijn78 schreef:
Daan_Ordeal schreef:
Dat is niet wat ik bedoel, dit is inderdaad zoals je bitloos vaak ziet: recreatief. ik bedoelde of je dressuurmatig wel eens serieus bitloos hebt gereden

Gezien mijn ervaringen reacreatief bitloos rijden en met bit dressuur rijden leek het mij niet zinvol om bitloos dressuur te gaan rijden. Dus nee, ik ben er niet op gaan oefenen om bitloos mijn Z2 proef te kunnen rijden. Overigens kon ik met het halster mijn pony prima 'aan de teugel' rijden. dat was echter een aanleuning waarmee ik nu geen Z2 proef (elegant) door zal komen...

Daan_Ordeal schreef:
(weet eigelijk uberhaupt niet wat voor niveau je rijdt? )

Ik heb met meerdere paarden Z gereden. Mijn ene paard is nu ZZ-licht startgerechtigd, dus we zijn hard aan het oefenen straks de overstap succesvol te kunnen maken, en de ander is M1.

KimENlinda schreef:
maar toch vind ik wat deze man doet een veel betere prestatie dan iemand die zijn paard naar de z rijd.

Zoals ik al eerder zie "goed" is maar net wat voor doel je voor ogen hebt. Ik denk dat Nevzorov hier geen wp waardige Z proef neer zou kunnen zetten zonder zadel met halsring. Ik vind het wel knap wat hij doet. Maar het zijn dus appels en peren. Jammer dat jij nu weer 'goed' aan het een en 'slecht' aan het ander gaat toekennen.

KimENlinda schreef:
en dat vind ik dus echt op hoog niveau rijden !!

Knap of niet, het is dus GEEN hoog wedstrijdniveau. En we hebben het in deze discussie wel over wedstrijd/moderne/huidige of hoe je het ook wil noemen dressuur. Niet over vrijheids en kunstjesdressuur (hoe knap ook)

ehm.. bij hoge dressuur horen volgens mij ook dingen als piaffe en passage, deze rijd hij ook.
dus niet alleen kunstjes...
en tuurlijk zou hij op wedstrijden niet hoog scoren, maar vind het toch erg knap.
en ik zeg niet dat anderen slecht zijn en hij goed, ik doe het jullie zelf ook niet na..
iedereen zijn eigen dingen

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:46

Op bokt is al meermalen over Nevzorov gesproken en zijn trainingsmethode schijnt bepaald niet openbaar te zijn. Dus die bus is niet welkom. Aangezien mensen die bij hem op stal komen schijnen te moeten tekenen dat ze nooit zullen praten over wat ze daar zien, denk ik dat we het verder maar niet over zijn methodes moeten hebben.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:47

KimENlinda schreef:
ik bedoel, u rijd toch ook niet alles perfect, als u een dvd zou maken zou u toch ook de goede delen erop zetten?
en niet de stukjes dat het iets minder gaat?

Wel als die DVD ter promotie van mij filosofie/visie op paardrijden zou zijn. Dan zou ik ook alle slechte stukken van iedereen die niet mijn filosofie deelt er ook op zetten. Oh, wacht! Dat heeft Nevzorov ook gedaan!!! Slimme man hoor! Clown

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:50

KimENlinda schreef:
en al zou er wel wat weggeknipt zijn, wat geeft dat nou.
ik bedoel, u rijd toch ook niet alles perfect, als u een dvd zou maken zou u toch ook de goede delen erop zetten?

Als ik zeg dat ik op een bepaalde manier train en het is in werkelijkheid heel anders, dan gaat dat wel iets verder dan een toevallig minder stukje wegknippen.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:53

horseyfries schreef:
KimENlinda schreef:
en al zou er wel wat weggeknipt zijn, wat geeft dat nou.

Als ik zeg dat ik op een bepaalde manier train en het is in werkelijkheid heel anders, dan gaat dat wel iets verder dan een toevallig minder stukje wegknippen.

maar wie zegt dat dat zo is?
dat kan ook wel zo zijn met z ruiters toch?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:54

@ Jasmijn er zijn ook een hoop mensen die beide doen en wel degelijk een sportpaard hebben.
De verfijning bij mijn dressuur is bitloos minder dan met bit, vooral met buiging/ stelling. Daar ben ik het mee eens, maar ik doe iig al mijn conditie/ intervaltraining bitloos, soms ook een springles en meestal 1 keer per week dressuren om mezelf meer te concentreren op mijn gewichtshulpen. Kan natuurlijk ook zijn dat een eventingpaard geen sportpaard is Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:57

Een eventing paard is niet per definitie een dressuuuuuuur peerd Lachen Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:57

jasmijn78 schreef:
KimENlinda schreef:

Wel als die DVD ter promotie van mij filosofie/visie op paardrijden zou zijn. Dan zou ik ook alle slechte stukken van iedereen die niet mijn filosofie deelt er ook op zetten. Oh, wacht! Dat heeft Nevzorov ook gedaan!!! Slimme man hoor! Clown

KimENlinda even een complimentje geven dat ze jasmijn78 zo keurig met 'u' aanspreekt Pling .

Het rijden van dressuur is juist zo gaaf op momenten dat je je bit niet meer nodig hebt, maar dat is niet hetzelfde als zonder bit proberen dat gevoel ook te bereiken. Daar ligt voor mij wel het verschil misschien.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:58

Anya schreef:
Miran: zelfs als je er pas met 6 jaar op gaat zitten, is het heel wel mogelijk om je paard binnen vier jaar naar de Z te krijgen. Z is nog steeds basis. Er worden echt geen rare dingen van een paard gevraagd.

Maar dan moet je nog een paard hebben die niet al een basis met bit heeft, en zelf nog de ambitie hebben om het zo snel te doen, en dat de afgelopen paar jaar precies voor elkaar hebben moeten kunnen krijgen. Ik kan me toch wel voorstellen dat Bokt niet overloopt van de mensen die hun paard bitloos tot Z-niveau hebben kunnen opleiden. Zelfs met bit is dat maar een fractie van de Bokkers die dat niveau rijdt.

Citaat:
Citaat:
Miran schreef:Waarom is dit een vooroordeel als je zelf in dezelfde post zegt dat veel bitloze rijders recreatieve ruiters met niet-sportpaarden zijn? Lijkt me dan net zo'n vooroordeel want uiteindelijk zeg je hetzelfde.

Nee, dat is gewoon een constatering, bovendien zeg ik er verder niets negatiefs over. De mensen die een knap sportpaard op stal hebben staan hebben die over het algemeen gekocht om mee te sporten, en andersom dus ook.

Waarom is het dan wel een vooroordeel en mensen over 1 kam scheren als ik zeg dat ik denk dat veel mensen die kiezen voor bitloos, hun paard helemaal niet al jong op Z-niveau willen hebben? Vind ik een vreemde opmerking als je zelf zegt dat veel bitlozen recreatie/NH ruiters zijn. Ik zeg ook niet dat jij het negatief bedoelt, maar jij zegt uiteindelijk hetzelfde als mij maar vind wel dat wat ik zeg een vooroordeel is...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:58

KimENlinda schreef:
maar wie zegt dat dat zo is?
dat kan ook wel zo zijn met z ruiters toch?

Zie hierboven. Als dat niet zo was waarom zie je hem dan niet in het openbaar en wordt je gedwongen te tekenen? Als het zo gaat als jij denkt dat het gaat dan heeft hij toch helemaal niets te verbergen?
Je vergeet dat iemand die Z rijdt al veel wedstrijden in het openbaar heeft gereden waar iedereen kon zien hoe ze dat doen.....

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:00

jasmijn78 schreef:
Daan_Ordeal schreef:
Dat is niet wat ik bedoel, dit is inderdaad zoals je bitloos vaak ziet: recreatief. ik bedoelde of je dressuurmatig wel eens serieus bitloos hebt gereden

Gezien mijn ervaringen reacreatief bitloos rijden en met bit dressuur rijden leek het mij niet zinvol om bitloos dressuur te gaan rijden. Dus nee, ik ben er niet op gaan oefenen om bitloos mijn Z2 proef te kunnen rijden. Overigens kon ik met het halster mijn pony prima 'aan de teugel' rijden. dat was echter een aanleuning waarmee ik nu geen Z2 proef (elegant) door zal komen...

Daan_Ordeal schreef:
(weet eigelijk uberhaupt niet wat voor niveau je rijdt? )

Ik heb met meerdere paarden Z gereden. Mijn ene paard is nu ZZ-licht startgerechtigd, dus we zijn hard aan het oefenen straks de overstap succesvol te kunnen maken, en de ander is M1.

Dan zou ik heel benieuwd zijn naar jou ervaring met een bitlooshoofdstel zoals het dr Cook systeem als je met een van je paarden daarmee zou rijden. Want eigelijk kan je er dan pas écht over oordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:01

Bitloos bestaat al lang genoeg om er een miljoen paarden mee afgericht te hebben. Hackamores en serettas bestaan al langer dan de weg naar Rome. Het fenomeen touwhalster bestaat ook al lang genoeg (in de commerciele wereld van Jan èn Alleman) om er minimaal 2 paarden Z mee gemaakt te hebben. Er is tijd genoeg geweest Lachen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:11

KiWiKo schreef:
Een eventing paard is niet per definitie een dressuuuuuuur peerd Lachen Lachen Lachen

Nee, gelukkig niet Lips are sealed , maar wel een sportpaard en Jasmijn schreef dat mensen die bitloos rijden geen sportpaard aanschaffen. Ik reed altijd al bitloos buiten en toen ik een ander sgw-paard nodig had keek ik niet naar een tinker of haflinger, maar gewoon naar een sportpaard Clown

En hoeveel mensen noemen zich niet een dressuurruiter en hebben er niet een "dressuurpaard" wat nog niet een L proefje kan lopen....
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 20-06-08 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:13

GvdT schreef:
KiWiKo schreef:

Nee, gelukkig niet Lips are sealed , maar wel een sportpaard en Jasmijn schreef dat mensen die bitloos rijden geen sportpaard aanschaffen. Ik reed altijd al bitloos buiten en toen ik een ander sgw-paard nodig had keekik niet naar een tinker of haflinger, maar gewoon naar een sportpaard Clown

Haha! Clown

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:18

Lovely schreef:
KimENlinda even een complimentje geven dat ze jasmijn78 zo keurig met 'u' aanspreekt

Heel lief hoor (was mij nog geen eens opgevallen) maar nu voel ik me wel oud Clown

Lovely schreef:
Het rijden van dressuur is juist zo gaaf op momenten dat je je bit niet meer nodig hebt, maar dat is niet hetzelfde als zonder bit proberen dat gevoel ook te bereiken. Daar ligt voor mij wel het verschil misschien

Kan ik mij in vinden.

Miran schreef:
Maar dan moet je nog een paard hebben die niet al een basis met bit heeft, en zelf nog de ambitie hebben om het zo snel te doen, en dat de afgelopen paar jaar precies voor elkaar hebben moeten kunnen krijgen. Ik kan me toch wel voorstellen dat Bokt niet overloopt van de mensen die hun paard bitloos tot Z-niveau hebben kunnen opleiden. Zelfs met bit is dat maar een fractie van de Bokkers die dat niveau rijdt.

Ik geloof nog steeds niet dat je me begrijpt: ik denk ook niet dat het er veel zullen zijn (of zelfs dat ze er helemaal niet zijn) Maar volgens sommige die erg pro bitloos zijn is dat wel zo. Dus daarom zeg ik: kom op met die voorbeelden dan... Zo duidelijk?

Miran schreef:
Waarom is het dan wel een vooroordeel en mensen over 1 kam scheren als ik zeg dat ik denk dat veel mensen die kiezen voor bitloos, hun paard helemaal niet al jong op Z-niveau willen hebben?

Omdat je daarmee automatisch zegt dat ruiters met bit er alles voor doen om hun paard maar zo jong mogelijk in het Z te hebben. En dat is dus een vooroordeel.

Miran schreef:
Vind ik een vreemde opmerking als je zelf zegt dat veel bitlozen recreatie/NH ruiters zijn.

Waarom? De meeste zijn dat toch ook? Als het fanatieke wedstrijdruiters waren reden ze wel MET bit. En ik stop er verder geen verborgen sneer in naar het andere 'kamp'.

horseyfries schreef:
Zie hierboven. Als dat niet zo was waarom zie je hem dan niet in het openbaar en wordt je gedwongen te tekenen? Als het zo gaat als jij denkt dat het gaat dan heeft hij toch helemaal niets te verbergen?

Ach, daar wordt gewoon niet over nagedacht. Men ziet een plaatje zonder bit en roept dan gelijk oh en ah. Kijk maar eens op HAW: zodra er bitloze foto's verschijnen roept de meerderheid direct 'Oh wat knap', ook als het rijtechnisch nergens naar lijkt. Want het is bitloos, dus knap. (kortzichtigheid ten top)

horseyfries schreef:
Je vergeet dat iemand die Z rijdt al veel wedstrijden in het openbaar heeft gereden waar iedereen kon zien hoe ze dat doen.....

En vergeen bij topruiters ook niet al die fotograven die op de loer liggen een fout plaatje te schieten, alle commissies, veterinairen etc. die om de haverklap keuringen doen, al die ogen die op hun gericht zijn. Elke misstap (of vermeende misstap) wordt direct breed uitgemeten in de media. Dat is geen vergelijking met iemand die in de middle of nowhere ergens in het afgelegen rusland achter gesloten deuren paardjes aan het trainen is.

Daan_Ordeal schreef:
Dan zou ik heel benieuwd zijn naar jou ervaring met een bitlooshoofdstel zoals het dr Cook systeem als je met een van je paarden daarmee zou rijden. Want eigelijk kan je er dan pas écht over oordelen.

Zo lust ik er nog wel 10! Al zou ik die geprobeerd hebben en het niks vinden, ddan zouden er nog wel 20 andere modellen zijn die ik dan zou moeten proberen. Zo blijft het natuurlijk... Mocht ik ooit dat hoofdstel proberen dan zou ik graag eerst goede rijtechnische voorbeelden zien van iemand die met een dergelijk hoofdstel goed op niveau rijdt. Ik ga namelijk niet als een kip zonder kop achter elke trend aanrennen en dat steeds maar weer uitproberen op mijn paard. Zeker niet als ik er al sceptisch over ben gezien mijn eerdere ervaringen (en ik bitloos niet mag starten) en mijn paarden het prima doen met bit. Al met al onvoldoende aanleiding om daarmee aan de gang te gaan. Bovendien zie ik niks in de aansnoerwerking die dat hoofdstel heeft.

GvdT schreef:
Nee, gelukkig niet , maar wel een sportpaard en Jasmijn schreef dat mensen die bitloos rijden geen sportpaard aanschaffen. Ik reed altijd al bitloos buiten en toen ik een ander sgw-paard nodig had keek ik niet naar een tinker of haflinger, maar gewoon naar een sportpaard

Sjee, niet zo mierenn**ken hoor. Boos! Ik denk dat je de strekking van mijn opmering best begrijpt Knipoog Zo niet dan wil ik er speciaal voor jou nog wel even aan toevoegen: 'enkele uitzonderingen daargelaten'. Zo duidelijk?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:21

ik wil wel beleefd blijven, ben tenslotte zelf nog maar 16.
vond het fijn om even mijn mening te geven.
maar heb het nu wel gehad, ik blijf Nevzorov bewonderen.
zelf rijd ik ook met bit, en ben er verder dus ook niet tegen.
af en toe rijd ik met alleen een halsring omdat mijn pony dit toch erg leuk blijkt te vinden Knipoog

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:23

Lovely schreef:
Bitloos bestaat al lang genoeg om er een miljoen paarden mee afgericht te hebben. Hackamores en serettas bestaan al langer dan de weg naar Rome. Het fenomeen touwhalster bestaat ook al lang genoeg (in de commerciele wereld van Jan èn Alleman) om er minimaal 2 paarden Z mee gemaakt te hebben. Er is tijd genoeg geweest Lachen.

Nu krijg je ook meer "Engels" achtige bitloze hoofdstellen. Wat jij noemt wordt over het algemeen niet gebruikt door mensen die willen dressuren, de dr Cook bijv wel.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:26

Miran schreef:
Nu krijg je ook meer "Engels" achtige bitloze hoofdstellen. Wat jij noemt wordt over het algemeen niet gebruikt door mensen die willen dressuren, de dr Cook bijv wel.

Nou, dan zouden er toch voorbeelden moeten zijn van mensen die met dat hoofdstel op hoog niveau dressuur rijden?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:26

Je hoeft mijn paard echt geen Dr Cook om te hangen, gegarandeerd dat je dan echt superhogeschoolsprongen te zien krijgt inclusief flikflakken Lachen Hij kan echt niet tegen die druk Lachen

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:27

jasmijn78 schreef:
Daan_Ordeal schreef:

Zo lust ik er nog wel 10! Al zou ik die geprobeerd hebben en het niks vinden, ddan zouden er nog wel 20 andere modellen zijn die ik dan zou moeten proberen. Zo blijft het natuurlijk... Mocht ik ooit dat hoofdstel proberen dan zou ik graag eerst goede rijtechnische voorbeelden zien van iemand die met een dergelijk hoofdstel goed op niveau rijdt. Ik ga namelijk niet als een kip zonder kop achter elke trend aanrennen en dat steeds maar weer uitproberen op mijn paard. Zeker niet als ik er al sceptisch over ben gezien mijn eerdere ervaringen (en ik bitloos niet mag starten) en mijn paarden het prima doen met bit. Al met al onvoldoende aanleiding om daarmee aan de gang te gaan. Bovendien zie ik niks in de aansnoerwerking die dat hoofdstel heeft.

Wat reageer jij overal heftig op zeg! Van mij moet je helemaal niets, ik ben alleen van mening dat je pas echt over zoiets kan oordelen als je het ook daadwerkelijk gedaan hebt. En dat betekent niet dat je er dan direct op over zou moeten stappen maar gewoon eens proberen voor het gevoel. Dat kan echt geen kwaad hoor. De aansnoerwerking is niet aanwezig als je normaal contact met je teugels hebt. En aangezien je jezelf doet voorkomen als iemand die weet waar ze over praat (met betrekking tot dressuursport) neem ik aan dat je niet met kilo's in je handen zit tijdens het rijden. In dat geval zou een bit (S&T) ook geen pretje zijn voor het paard.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:28

KiWiKo schreef:
Je hoeft mijn paard echt geen Dr Cook om te hangen, gegarandeerd dat je dan echt superhogeschoolsprongen te zien krijgt inclusief flikflakken Lachen Hij kan echt niet tegen die druk Lachen

Dan vraag ik me dus af hoeveel druk jij hebt tijdens het rijden?

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:30

jasmijn78 schreef:
Miran schreef:

Ik geloof nog steeds niet dat je me begrijpt: ik denk ook niet dat het er veel zullen zijn (of zelfs dat ze er helemaal niet zijn) Maar volgens sommige die erg pro bitloos zijn is dat wel zo. Dus daarom zeg ik: kom op met die voorbeelden dan... Zo duidelijk?

Oh, bedoel je het zo. Ik zat in de hoek te denken dat je bedoelde dat het toch niet goed kon zijn, want er is niemand die het kan laten zien Clown .

Citaat:
Miran schreef:
Waarom is het dan wel een vooroordeel en mensen over 1 kam scheren als ik zeg dat ik denk dat veel mensen die kiezen voor bitloos, hun paard helemaal niet al jong op Z-niveau willen hebben?

Omdat je daarmee automatisch zegt dat ruiters met bit er alles voor doen om hun paard maar zo jong mogelijk in het Z te hebben. En dat is dus een vooroordeel.

Dat bedoel ik niet en dat zeg ik niet. Ik ken meer mensen met bit zonder sportambities dan met sportambities. Ik bedoel wel echt dat mensen die bewust voor bitloos kiezen, er ook niet snel voor kiezen om hun paard snel naar hoog niveau te trainen. En ik denk dat je niet kan ontkennen dat er een groepje mensen is waarbij het hoge niveau van een jong paard wel als belangrijk wordt gezien? Hier zul je vermoedelijk niet veel bitloze ruiters vinden.

Citaat:
Miran schreef:
Vind ik een vreemde opmerking als je zelf zegt dat veel bitlozen recreatie/NH ruiters zijn.

Waarom? De meeste zijn dat toch ook? Als het fanatieke wedstrijdruiters waren reden ze wel MET bit. En ik stop er verder geen verborgen sneer in naar het andere 'kamp'.

Omdat ik dus zeg dat niet veel bitlozen hun jonge paarden snel naar Z zullen rijden. Uiteindelijk zeggen we dus hetzelfde, en is het niet vreemd dat er geen bitloos naar het Z gereden paarden gemeld worden.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:30

KimENlinda schreef:
ik wil wel beleefd blijven, ben tenslotte zelf nog maar 16.
vond het fijn om even mijn mening te geven.
maar heb het nu wel gehad, ik blijf Nevzorov bewonderen.
zelf rijd ik ook met bit, en ben er verder dus ook niet tegen.
af en toe rijd ik met alleen een halsring omdat mijn pony dit toch erg leuk blijkt te vinden Knipoog

Je blijft iig netjes beleefd en plezier met je paard/pony is het belangrijkste.

jasmijn78 schreef:
Sjee, niet zo mierenn**ken hoor. Boos! Ik denk dat je de strekking van mijn opmering best begrijpt Knipoog Zo niet dan wil ik er speciaal voor jou nog wel even aan toevoegen: 'enkele uitzonderingen daargelaten'. Zo duidelijk?

Ik snap je wel, alleen je scheert nu wel iedereeen over 1 kam. De ZZ- licht ruiters die ik bij ons in de buurt (straal van ca 10 KM) zie "rijden" zijn zonder uitzondering wreed voor hun paard. Alleen weet ik ook dat er wel vriendelijke ruiters zijn op dit nivo. Als ik mijn oordeel alleen moet vellen op wat ik zie komen de ZZ ruiters er niet al te best af Knipoog

Nog even over de druk, er zijn ook zat paarden die liever, voor zover je daar over kan spreken, met een goque lopen dan met een slof. Betekent ook dat het ene paard druk achter de oren minder erg vindt dan druk in de mond.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:33

jasmijn78 schreef:
Miran schreef:

Nou, dan zouden er toch voorbeelden moeten zijn van mensen die met dat hoofdstel op hoog niveau dressuur rijden?

Maar dat is dus een optoming die pas recent echt bekend is. Je kan nog niet verwachten dat mensen hun paard daarmee tot hoog niveau getraind hebben. De eerste berichten (en dat zijn er maar enkele) hier op Bokt daarover zijn 3 jaar oud, dan moeten de eerste toen met een jong paard begonnen zijn met naar hoog niveau trainen om te kunnen laten zien wat jij nou wil zien. Hoe groot is die kans nou?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:36

Daan_Ordeal schreef:
KiWiKo schreef:

Dan vraag ik me dus af hoeveel druk jij hebt tijdens het rijden?

Nah eigenlijk niet Haha! Haha! Haha! alleen wil de mijne in zijn jeugdige onbezonnen lompigheid zijn vreugde wel eens niet onder stoelen of banken steken...... en dan ga je wel iets meer sturen op zo een moment ja Lachen maar als ik al zie hoe hij op een gewoon stalhalster reageert, dan gaat dat met zo een dr Cook echt, echt niet goedkomen......... dan gaat hij gewoon vreselijk in verzet, want mijn meneer houd namelijk niet van druk, zowel psychische als lichamelijke druk......... en daar kan hij met zijn 178 en breed postuur behoorlijk zijn mening over geven Lachen