paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:29

oke oke.. maar het ging ook om de sport, over dat velen denken dan het makkelijk is en dus geen sport is.. haha vond het grappig stond op mijn facebook, moest gelijk aan dit topic denken..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:17

newt schreef:
oke oke.. maar het ging ook om de sport, over dat velen denken dan het makkelijk is en dus geen sport is.. haha vond het grappig stond op mijn facebook, moest gelijk aan dit topic denken..

Oh, dus nu is "moeilijk" een criterium om iets "sport" te noemen? Dat is weer eens een nieuwe insteek. Maar als je wat handigheid hebt ontwikkelt met rijden, dan is het helemaal niet moeilijk. Eigenlijk is paardrijden ook heel simpel, mensen maken het vaak veel ingewikkelder dan dat nodig (of zelfs goed) is. :P

Eske_B

Re: paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 13:19

Of gewoon:
Paardrijden is geen sport, maar een passie!

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:34

_Bitje_ schreef:
nee darten en schaken noemt men een sport :')

ja dat zeggen ze van vissen ook _O- haha dat geloof je toch niet,

paardrijden is geen sport maar kunst :)*

Ilonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:55

Laatst werd tegen mij gezegd, paardrijden is net als golfen. Jammer dat ie het niet zelf een x wou proberen...

eye_dian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:05

Paardrijden is gewoon een sport! Schaken is ook een sport.......

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:16

Weet niet of hij al voorbij is gekomen

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:58

PascalB schreef:
Weet niet of hij al voorbij is gekomen

Je heb echt helemaal gelijk met dit filmpje! Niks hiervan is een leugen. _/-\o_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 02:01

Daarom zeg ik ook altijd sport: hockey
hobby: Paardrijden..

om gezeur te voorkomen :=

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 02:06

Ik vind paardrijden wel een sport, je kweekt er ook spieren mee. Sommige mensen die ik ken, rijden alleen paard, maar die hebben spieren waar je U tegen zegt! ;)

plus, het is toch een olympische sport?!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 02:08

Dat vind ik ook wel, maar ik heb geen zin meer in de eeuwige discussie ;)

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 02:11

Haha snap ik, nu probeer ik iedereen die mij niet gelooft een keer op een paard te krijgen, zodat ze het voelen, en ik kan zeggen. Het werkt!!! De meeste mensen in mijn omgeving zijn overgehaald ^.^

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 02:52

Paardrijden is een sport als je vaak en redelijk serieus rijdt en niet 1x per week een uurtje maar wat rondhobbeld op een manege..
Je hebt toch ook kinderen die voetballen op straat met vriendjes als hobby en kinderen die het actief doen op een voetbalclub als sport?

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 02:57

Tessa_1 schreef:
Paardrijden is een sport als je vaak en redelijk serieus rijdt en niet 1x per week een uurtje maar wat rondhobbeld op een manege..
Je hebt toch ook kinderen die voetballen op straat met vriendjes als hobby en kinderen die het actief doen op een voetbalclub als sport?

Mee eens!! :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 09:11

Tessa_1 schreef:

Helaas heb ik de kans niet om het vaker te doen, en aangezien ik echt niet goed met ballen ben: ik kan niet goed inschatten hoe en wat, noem ik het mijn sport, maar je hebt wel een punt :)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:38

Tessa_1 schreef:

Ik rij in principe meermalen per week en ook redelijk serieus, maar paardrijden is voor mij geen sport :n

Ilonaa_ schreef:
Laatst werd tegen mij gezegd, paardrijden is net als golfen. Jammer dat ie het niet zelf een x wou proberen...

Nee hoor, golfen is eigenlijk altijd een sport en paardrijden lang niet altijd, dus nee, het is niet als golfen. <<)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:15

Waratje schreef:
Ilonaa_ schreef:

Nee hoor, golfen is eigenlijk altijd een sport en paardrijden lang niet altijd, dus nee, het is niet als golfen. <<)

Iets met gras en beweging, is toch precies hetzelfde? :+

[/grapje]

(En probeer een paard maar eens in zo'n gat in de grond te duwen, is best inspannend :Y) )

Annette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:54

All the time.. En inderdaad ik zeg ook altijd probeer het dan even zelf, wanneer ga je mee? dan krabbelen ze altijd wel terug, dan denk ik ook altijd HAHA Gedist :P

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:09

Tessa_1 schreef:
Iets met gras en beweging, is toch precies hetzelfde? :+

[/grapje]

(En probeer een paard maar eens in zo'n gat in de grond te duwen, is best inspannend :Y) )

Goed punt, eigenlijk bijna hetzelfde :')

HiltomGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:19

Jaa haha dat heb ik ook altyd!
het is echt irritant en dan zeg je dat het niet waar is enzow
en dan gelofen ze je niet!
daar kan ik zo pist over worden
vooral als mensen zeggen zelfs de ouders!
(heb ik met me buren ;p)
dat paarden gewoon dieren zijn en dieren hebben een kop en poten!
dat vind ik echt aso man!

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:31

Paardrijden is een van de weinige sporten, net als zwemmen, waarbij je bijna ál je spieren gebruikt.
Het is ook maar wat je onder 'sport' verstaat... De ene sport vraagt meer van de spieren, de andere meer van de uithouding.

Dikke mensen kunnen ook gewoon sterke spieren hebben, maar weinig verbranden. Dikke mensen kunnen sowieso meerdere problemen hebben dan alleen niet genoeg bewegen en te veel eten (denk aan trage schildklier, medicijn gebruik, etc.).

Ik denk dus ook niet dat je een sport moet beoordelen aan de dikte van de mensen die eraan meedoen. Bij discuswerpen staan ook niet meest elegante slanke vrouwen, toch is dat ZEKER een sport.

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:24

ik vind paardrijden wel een sport. veel mensen zeggen dat het geen sport is en dat je helemaal niks hoeft te doen en alleen maar een beetje hoeft te blijven zitte. nou die mensen hebben het goed mis. wat denk je? dat ze op tv, de mensen zoals anky van grunsven alleen maar hoeven te blijven zitten ? dat is echt niet zo, ze doen super veel dingen met hun kuiten, handen enz.... en het is ook nog vriendelijk want ze rijden zonder zweep en de sporen gebruiken ze echt niet zoals de meeste mensen het gebruiken...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:42

Mja, ze rijden ook met een stang die flink op contact wordt gereden, heel vriendelijk inderdaad. }>
Maarre, niet om het een of ander, maar hoe hoger je niveau van rijden, hoe minder je feitelijk doet. Daarnaast zie ik nog steeds niet waarom spiergebruik een argument is voor wel of geen sport. :?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:56

Ach, iedereen die hier zegt dat het wel een sport is wordt meteen onderuit gehaald door Waratje ;) !

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 14:02

hahha ja volgensmij ook...